Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دنبال راهکار‌هایی بودیم تا از روش‌های جایگزین برای آموزش دانش‌آموزان در ایام تعطیلات کرونایی مدارس استفاده کنیم، افزود: در ابتدای کار صدا و سیما و شبکه آموزش به کمک آمدند و در کنار آن دنبال راهکار‌هایی بودیم تا ارتباط معلم و دانش‌آموز در محیطی برقرار و حفظ شود؛ بنابراین بهترین راه استفاده از فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: معلمان به صورت خودجوش کار را شروع کرده و در فضای مجازی برنامه‌های آموزشی را پیگیری کردند، اما وقتی سال تحصیلی را تعریف می‌کنیم، آغاز و پایان دارد و باید تمام محتوای مدنظر منتقل شود؛ پراکنده کار کردن معلمان باعث می‌شد نظارتی نداشته باشیم که آیا برنامه درسی اصلی و اهداف آن اجرا می‌شود. بر همین اساس به یک برنامه متمرکز نیاز داشتیم تا امکان نظارت بر فرایند کار و محتوای ارائه شده وجود داشته باشد.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که اپلیکیشن شاد روی نسخه ios نصب نمی‌شود، گفت: شاد در مرحله اول صرفاً روی اندروید نصب می‌شود، این بستر یک سیستم اختصاصی برای آموزش و پرورش است که جز مسائل آموزشی و پرورشی موارد دیگری در آن وجود ندارد، ساده بوده و امکانات دیگری نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: نسخه تحت وب شاد چند روزی است که آماده شده و در حال استفاده است و آن‌هایی که گوشی ios دارند، می‌توانند نسخه تحت وب را استفاده کنند، نسخه ios را به دلیل تحریم و مشکلاتی که داریم به آسانی نمی‌توان توسعه داد البته تیم فنی و برنامه‌ریزان راهکاری پیدا کردند هر چند آماری داریم که دومین بستر ارتباط شاد که روی آن نصب شده در گوشی‌های ios است.

 وزارت ارتباطات یک دیتاسنتر اختصاصی برای تأمین اینترنت رایگان کاربران شبکه شاد لحاظ کرده‌ است

وی درباره اینترنت رایگان در بستر شبکه شاد گفت: ستاد ملی کرونا، وارد این حوزه شد و مصوباتی دارد که باید زیرساخت‌های لازم برای آموزش آماده شود، برای تأمین اینترنت رایگان دانش‌آموزان و معلمان در شبکه شاد در حال تعامل هستیم و وزارت ارتباطات باید زیرساخت‌ها و امکانات را فراهم کند البته یک دیتاسنتر کاملاً اختصاصی برای این کار لحاظ کرده‌اند و تا به امروز ۲۳۰ میلیون پیام بین معلمان و دانش آموزان در بستر شبکه شاد مبادله شده است و ۹ میلیون عضو شده‌اند که هفت میلیون نفر آن دانش‌آموزان هستند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: خانواده‌ها اگر درباره شاد با مشکلاتی مواجه شدند با شماره ۴۳۰۸۱ تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان مناطق محروم به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند، چگونه می‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند، افزود: شاد ابزاری است برای آموزش و در حال بررسی هستیم تا دانش‌آموزانی که ابزار لازم برای دسترسی ندارند، راهکار کمکی برای آن‌ها لحاظ شود از جمله اینکه راهبران آموزشی به درب خانه مراجعه و آموزش‌ها را ارائه دهند یا از طریق برنامه‌های تلویزیونی آموزش‌ها را دریافت کنند.

دانش‌آموزانی را که به شاد دسترسی ندارند، تحت پوشش قرار می‌دهیم

شرفی ادامه داد: ۸۰ تا ۸۵ درصد دانش‌آموزان می‌توانند از شاد استفاده کنند برای آن‌هایی که توان مالی تهیه ابزار مورد نیاز را ندارند، راهکار کمکی داریم و آن‌ها را تجهیز خواهیم کرد؛ به این ماجرا وارد شده‌ایم و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم و با همراهی مجموعه‌هایی که می‌توانند کمک کنند، ابزار لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهیم داد و این دانش‌آموزان را هم تحت پوشش قرار می‌دهیم.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: تا دو روز آینده جامعه دانش‌آموزانی که موفق به استفاده از شاد می‌شوند، شناسایی خواهند شد، ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که حدود ۹ میلیون نفر شاد را نصب کرده‌اند و می‌توانیم با استفاده از نهاد‌هایی که وجود دارند، افراد محروم را شناسایی و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی درباره ورود دانش‌آموزان اتباع خارجی به شبکه شاد گفت: آن‌ها مانند دانش‌آموزان ایرانی هستند و می‌توانند ثبت‌نام کنند و از کدی که برای آن‌ها کارنامه صادر می‌شود برای ثبت‌نام در شاد استفاده کنند.

شرفی متذکر شد: هم‌اکنون شاد یک ابزار آموزشی است و بعد از بازگشایی مدارس ابزار کمک آموزشی خواهد شد و در ادامه ابزار‌های کمک آموزشی که معلم در مدارس می‌تواند از آن استفاده کند به آن اضافه خواهد شد و در تعطیلاتی همچون آلودگی هوا یا بارش برف دیگر نگران تعطیلی کلاس‌های درس نیستیم.

انتهای پیام/

۸۵ درصد دانش‌آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه دانش آموزی شاد کرونا در ایران دسترسی ندارند دانش آموزانی استفاده کنند دانش آموزان برای آموزش شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری ،دکتر فرشید رضایی مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم‌پزشکی این استان، با اشاره به اهمیت سواد سلامت در بین همه اقشار و آحاد جامعه، هدف از اجرای این طرح را تقویت اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سطح سلامت در دورترین و محروم ترین مناطق کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح از روستای جوزستان از توابع دهستان مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز شد گفت: در ابتدای این طرح آموزش اهمیت سلامت دهان و دندان و تجهیز سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری مورد تاکید است.

مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: این طرح بر اساس تفاهمنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود که در آن، آموزش به مادران کودکان، مشارکت معلمان مدارس و فراهم کردن ملزومات پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت یکسال اجرایی خواهد شد و با ارزیابی های دوره ای و شناخت عوامل موثر بر بهبود سلامت دهان و دندان دانش آموزان عشایری در سایر استان های کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است و شرایط و ظرفیت اجرای برنامه سواد سلامت دانش آموزان عشایری در این استان فراهم بود.

دکتر رضایی ادامه داد: در این طرح با توزیع پک های سلامت محور دهان و دندان و اموزش های متعدد به دانش آموزان تلاش می شود تا اهمیت به سلامتی، به صورت عملی به دانش آموزان و خانواده ها انتقال داده شود.

شایان ذکر است: هفته سلامت امسال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت" گرامی داشته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897793

دیگر خبرها

  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان