Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گفت: «در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود 13 هزار مترمربع از اراضی واحد رفسنجان به کشت گوجه‌فرنگی در مجتمع گلخانه‌های هیدروپونیک اختصاص یافته است.»

علی باقری‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در رفسنجان با اشاره به حوزه کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان اظهار کرد: «در سال زراعی ۹۹-۹۸ حدود 13 هزار مترمربع از اراضی واحد رفسنجان به کشت گوجه‌فرنگی در مجتمع گلخانه‌های هیدروپونیک که از روش‌های آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت به‌منظور افزایش بهره‌وری و مرغوبیت محصول بهره می‌گیرند، اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «اکنون برداشت گوجه‌فرنگی از 8 هزار و 800 مترمربع آن آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود از کل سطح کشت‌شده حدود 250 تن محصول برداشت شود که ۶۰ درصد به‌صورت تازه‌خوری و ۴۰ درصد به صورت فرآوری‌شده  مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ادامه داد: «همچنین برنامه‌ریزی برای صادرات محصول گوجه‌فرنگی به کشور‌های هدف از جمله عراق، قطر، افغانستان، پاکستان و روسیه صورت گرفته است.»

باقری‌زاده عنوان کرد: «کاشت گوجه در مجتمع گلخانه‌های هیدروپونیک برای بیش از 10 نفر شغل ایجاد کرده است و برداشت گوجه تا اواخر مرداد ادامه دارد.»

انتهای پیام/4103/

منبع: آنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گلخانه های هیدروپونیک علی باقری زاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم رباتیک دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به سرپرستی محمدرضا جناب‌زاده مسئول انجمن علمی رباتیک دانشجویی این دانشگاه و ۱۳ عضو این تیم در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران موفق به کسب دو مقام Best design در خودرو پرنده و خودرو خودران این دوره از مسابقات شدند.

ربات‌های شرکت‌کننده از تیم YRA دانشگاه آزاد اسلامی یزد به علت قطعه‌سازی، مونتاژ و طراحی مکانیک خوب حائز شرایط Best design شدند.

این مسابقات توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت‌کننده در ۳۰۰ تیم حائز شرایط از مدارس و دانشگاه‌های کشور و حضور ۹ تیم خارجی از ۵ کشور به میزبانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ۲۴ لیگ برگزار شد و در روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه با اعلام تیم‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد
  •  سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان منصوب شد