Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@16:11:43 GMT

افزایش وام‌کرونایی زنان سرپرست‌خانوار

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۷۰۵۹

میرزایی از افزایش وام کرونایی زنان سرپرست خانوار خبر داد. ناطقان: حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفت‌وگو تلویزیونی درباره آخرین جزئیات از پرداخت وام یک‌ میلیونی کرونا اظهار کرد: فقط کسانی که در فهرست یارانه بگیران هستند می‌توانند وام یک میلیون تومانی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه باید با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است کد ملی سرپرست خانوار به کد ۶۳۶۹ ارسال شود، افزود: این به معنای آن است که من متقاضی دریافت این وام هستم و شما می‌توانید اقساط این وام را از یارانه من کسر کنید.

میرزایی درباره علت ازدحام در مقابل دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: ازدحام مردم به دلیل رایگان شدن سیم کارت بود، اما اپراتور‌ها از دیروز سیم کارت‌ها را به صورت رایگان و آنلاین به فروش رساندند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با بیان اینکه مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی تمدید شد و تا یکشنبه هفته آینده فرصت باقی است، گفت: افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه ثبت نام خود را انجام دهند، ۴ اردیبهشت ماه وام یک میلیون تومانی را دریافت می‌کنند و افرادی که تا یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ثبت نام کنند تا ۱۱ اردیبهشت وام خود را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بعد از ارسال کد ملی هیچ کار دیگری لازم نیست افراد انجام دهند و ما بعد از دریافت پیامک از آن‌ها احراز هویت می‌کنیم و کد ملی و شماره تلفن را مطابقت می‌دهیم و پرداخت وام انجام می‌شود.

میرزایی گفت: بنابر آنچه که در دولت مصوب شد، ۴ میلیون خانوار جزء اقشار خاص محسوب می‌شوند که یکی از این‌ گروه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، این افراد اگر تعداد خانواده‌شان یک نفره باشد یک میلیون تومان وام دریافت می‌کنند و اگر تعداد اعضای خانواده‌شان ۲ تا ۳ نفره باشد ۵۰۰ هزار تومان بیشتر و اگر ۴ نفره یا بیشتر باشند ۱ میلیون اضافه‌تر می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حتما سیم‌کارت باید به نام سرپرست خانوار شود؟ گفت: ۲.۵ میلیون سرپرست خانوار سیم کارت به نامشان نیست که از این تعداد ۷۰ درصد در شهر‌ها و ۳۰ درصد در روستا‌ها هستند.

میرزایی گفت: وقتی نظام بانکی متعهد به پرداخت وام است و باید بازپرداخت این تسهیلات صورت گیرد، لذا به یک برگ و یا سند قانونی نیاز است که من وام را به افراد پرداخت کردم و نیاز است که اقساط پرداخت شود، بنابراین دو راه وجود دارد؛ یک راه این است که به بانک‌ها مراجعه کنند و اسناد ارائه دهند و راه دیگر آن است که به صورت غیر حضوری این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا ادامه داد: یکی از راه‌های احراز هویت افراد به صورت غیر حضوری است که در شرایطی فعلی لازم است سیم کارت به نام فرد باشد و سرویس‌های ما بتوانند کد ملی سرپرست خانوار را با شماره‌ای که به نام خود اوست تطبیق دهند.

میرزایی درباره مشمولان بسته معیشتی که وام یک میلیونی را دریافت می‌کنند، گفت: افرادی که تا این لحظه جزء لیست دریافت کنندگان بسته معیشتی بودند حتماً در لیست یارانه‌بگیران نیز قرار داشتند، پس وام یک میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: شناسایی افرادی که درآمد ثابت، شغل، خودرو، مسکن نداشتند و از لحاظ شاخص‌های مالی در پایین‌ترین دهک قرار داشتند برای دریافت بسته معیشتی کرونا با رقم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان صورت گرفت و لیست آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده شد و آن‌ها نیز در حال پرداخت این بسته معیشتی به این افراد هستند.

میرزایی تصریح کرد: درست است که ما شماره حساب سرپرستان خانوارها را در اختیار داشتیم و هر ماه یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شد، اما برخی از سرپرستان خانوار متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی نبودند، پس ما نمی‌توانستیم بدون اجازه سرپرستان خانوار وام را واریز کنیم و اقساط را از حساب آن‌ها کسر کنیم و پس افراد باید اعلام کنند که ما وام را می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم.

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اضافه کرد: متقاضیان دریافت وام یک میلیون تومانی پس از پذیرش شرایط باید با سیم کارتی که به نام خود سرپرست خانوار است اعلام کنند که شرایط را می‌پذیرند تا وام را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سیم کارت مانند یک حساب بانکی و متعلق به خود فرد است، خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت سیم‌کارت از مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت خودداری کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افزایش وام ، زنان ، سرپرست خانوار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش وام زنان سرپرست خانوار سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وام یک میلیون تومانی سرپرست خانوار بسته معیشتی سیم کارت کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، برخی تغییرات در بدن با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. با این حال، محققان هنوز در تلاشند تا به طور کامل همه تغییراتی را که اتفاق می‌افتد و معنای آنها برای سلامت بزرگسالان مسن را درک کنند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که یک نوع چربی خاص با افزایش سن در بافت عضلانی شروع به ایجاد می‌کند.

محققان ابتدا لیپید را با استفاده از بافت موش شناسایی کردند و سپس نتایج مشابهی را در عضلات انسان یافتند. آنها سپس دریافتند که سطح این چربی را می‌توان از طریق ورزش در میان زنان یائسه کاهش داد.

نتایج به یکی دیگر از مزایای احتمالی ورزش و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این تجمع چربی اشاره دارد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعه لیپیدهای پیچیده (چربی‌ها) ممکن است به درک بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و طول عمر کلی کمک کند.

برای این منظور، آنها ابتدا ده بافت مختلف را در موش‌های پیر و جوان مورد بررسی قرار دادند تا تفاوت‌های مربوط به سن در لیپیدها را درک کنند. آنها دریافتند که لیپیدهای بیشتری با افزایش سن در بیشتر بافت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند شروع به تجمع می‌کنند. لیپیدهای اولیه ای که آنها پیدا کردند، بیس (مونوآسیل گلیسررو) فسفات (BMPs) نام داشت.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند که آیا تجمع BMP مشابهی در انسان رخ داده است یا خیر. آنها نمونه‌برداری‌های عضلانی را از مردان و زنان جوان‌تر بین ۲۰ تا ۳۰ سال و مردان و زنان مسن‌تر بین ۶۵ تا ۸۰ جمع‌آوری کردند. در حالی که بین نمونه‌های بافت عضلانی مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود داشت، محققان متوجه تجمع BMP در شرکت‌کنندگان مسن‌تر شدند.

به گفته محققان، BMP ها در بیماری‌های مختلف از جمله بیماری مزمن کلیوی، بیماری‌های مربوط به تجمع کلسترول و بیماری‌های عروقی و برخی اختلالات متابولیک ژنتیکی تجمع می‌یابند. ممکن است مشخص شود که سطوح BMP به عنوان یک نشانگر مرجع برای پیری سالم عمل می‌کند، اما برای این کار به تحقیقات بیشتری نیاز است.

در مرحله بعد، محققان می‌خواستند ببینند آیا ورزش می‌تواند بر سطح BMP تأثیر بگذارد یا خیر. برای این بخش از مطالعه، محققان ۱۲ زن یائسه بین ۴۵ تا ۷۰ سال را که اضافه وزن داشتند و کمتر از سه ساعت در هفته ورزش می‌کردند، بررسی کردند.

محققان دریافتند که حتی در طول دوره مداخله کوتاه، سطوح BMP پس از مداخله ورزشی کمتر بود.

کد خبر 6085953

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند