Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره  به فعالیت مجدد اتوبوس‌ها در مشهد پس از یک ماه تعطیلی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا گفت:  اتوبوس‌ها همانند اسفند ماه در انتهای هر مسیر و هرشب ضدعفونی می‌شوند و صندلی راننده نیز جداسازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید حسینعلی‌زاده مقدم با اشاره به این که آغاز فعالیت اتوبوسرانی مشهد با شرایط وی‍ژه‌ای همراه خواهد بود، اظهار کرد: از شهروندان در خواست می‌کنم که فقط به اندازه صندلی‌هایی که نشانه‌گذاری شده سوار اتوبوس شوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جا که سرفاصله حرکت زمانی اتوبوس‌ها کاهش یافته است، اگر مسافرین نتوانستند به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد اتوبوس شوند، حتما صبر کرده تا اتوبوس بعدی فرا رسد. 27 خط مسیر پرحجم و سنگین شناسایی شده است که پیش از این، 540 اتوبوس در این مسیرها فعالیت داشته‌اند. برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها و کاهش سرفاصله زمانی، 440 اتوبوس دیگر نیز به این 27 مسیر اضافه شده است.

وی افزود: اتوبوس‌ها همانند اسفندماه در انتهای هر مسیر و هرشب ضدعفونی می‌شوند. صندلی راننده نیز جداسازی شده است. همچنین صندلی‌های ردیف اول نشانه‌گذاری شده تا شهروندان برای رعایت فاصله با راننده اتوبوس در ردیف اول ننشینند. از شهروندان خواهش می‌کنیم که با دستکش و ماسک از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. رعایت فاصله اجتماعی فقط همکاری شهروندان را می‌طلبد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد بیان کرد: پرداخت کرایه اتوبوس به وسیله پول نقد ممنوع است و رانندگان پول نقد از مسافران دریافت نخواهند کرد. پرداخت کرایه فقط به وسیله من‌کارت خواهد بود

حسینعلی‌زاده مقدم گفت: ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی مشهد فقط از ساعت 6 تا 8:30 دقیقه صبح و 16:30 تا 19 عصر فعالیت خواهد کرد. شورای شهر مشهد تاکید داشته که شهروندان استفاده غیرضروری از وسایل حمل و نقل عمومی نداشته باشند. این راه‌اندازی برای حل کردن مشکل ایاب و ذهاب شاغلان و صنوف مختلف است.

وی در رابطه با فعالیت‌ ون و مینی‌بوس خاطرنشان کرد: تا جایی که توانسته‌ایم به جای مینی‌بوس از اتوبوس استفاده کرده‌ایم، اما مینی‌بوس‌ها نیز نشانه‌گذاری شده‌اند و شهروندان باید فاصله اجتماعی را نیز در این وسایل رعایت کنند.

حسینعلی‌زاده مقدم عنوان کرد: نگرانی مدیریت شهری بابت راه‌اندازی مجدد حمل‌ونقل عمومی این است که شیوع ویروس کرونا بیشتر شود. از سوی دیگر دسترسی شهروندان به محل کارشان با مشکل مواجه شده است. نهایتا جمع‌بندی مدیریت شهری و اعضاء شورای شهر مصوبه راه‌اندازی حمل‌ونقل عمومی به صورت محدود تا 15 اردیبهشت بود. پس از آن شورای شهر مشهد برای ادامه فعالیت و تعطیلی آن تصمیم‌گیری خواهد کرد. این لایحه با خرد جمعی مدیریت شهری شکل گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اتوبوسرانی مشهد نقل عمومی اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیرو‌های خدمات شهری مشهد تا دوشنبه ۲۷ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به تداوم بارش ها، آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا  فردا دوشنبه ۲۷ فروردین  ادامه دارد.

احسان نجاری مقدم افزود: همزمان با اعلام هشدار هواشناسی و شروع بارش رحمت الهی، نیرو‌های خدمات شهری در سطح شهر به حالت آماده‌باش درآمدند و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی گفت: از ابتدای بارندگی دو هزار و ۶۶۶ نفر نیروی پاکبان خدمات شهری در سه نوبت آماده‌باش بودند که به بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافتند، همچنین ۱۱۶ موتور پمپ، ۸۱ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و چهار هزار و ۸۵۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد مستقر هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: با شروع بارش‌ها ۴۵ نقطه تجمع جزئی آب سطحی گزارش شد که به هنت نیرو‌های خدمات شهری به سرعت رفع شد.

نجاری مقدم گفت: یکی از معضلاتی که هنگام بارندگی در مشهد با آن مواجه هستیم، تجمع پسماند رها شده از طریق شهروندان در جوی‌ها و کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی است که این مورد باعث گرفتگی مسیر‌ها می‌شود از این رو  از شهروندان  تقاضا می‌شود از ریختن و رهاسازی پسماند در جوی‌ها و کانال‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری
  • برقراری مجدد پرواز مسیر مشهد – قشم
  • الوپیک به مشهد رسید
  • ستاره ملی پوش سپاهان دور از روزهای اوج
  • متلاشی شدن پراید توسط اتوبوس در مشهد (فیلم)
  • ساعت فعالیت بهاری ابرسازه‌های تفریحی اصفهان اعلام شد
  • آماده باش نیرو‌های خدمات شهری مشهد تا دوشنبه ۲۷ فروردین
  • پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا برای کرمان
  • قرارداد واردات ۶۰ واگن خط یک مترو مشهد منعقد می‌ شود
  • ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمات رسانی در مشهد