Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: سال گذشته ۲۳۵ هزارتن انواع محصول کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های کشاورزی ، روستایی وتولید ازکشاورزان استان همدان خریداری شده است.

به گزارش قدس آنلاین، مجید مسلمی راد مدیر سازمان تعاون روستایی اظهارکرد: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده وازافت قیمت جلوگیری می‌کند همچنین با کاهش واسطه گری دربخش کشاورزی سبب ایجاد تعادل در قیمت برای تولید کننده ومصرف کننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمی راد با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس وشیراختصاص دارد، اظهارکرد: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی ازجمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی وتولید درسطح استان همدان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ازجمله خریدهای توافقی انجام شده درسال گذشته می‌توان به حدود ۲۰ هزار تن شیر، ۴۱ هزارتن کنجاله سویا، بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن گوجه فرنگی و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذرت علوفه‌ای اشاره کرد کمااینکه خرید ۳ هزار و ۱۰۰ تن یونجه، بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ تن سبوس، یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال نیز از دیگر محصولات کشاورزی بوده که به صورت توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرسازمان تعاون روستایی خرید توافقی را درجهش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی مؤثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.

مسلمی راد با اعلام اینکه خرید توافقی در تمامی شهرستان‌های استان همدان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۹ هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.

وی درادامه به رویکرد افزایش میزان خریدهای توافقی انواع محصولات کشاورزی در سطح استان همدان اشاره کرد و افزود: سیاست خریدهای توافقی دارای کارکردهای مطلوبی در زمینه بازار رسانی محصولات کشاورزی است بنابراین افزایش سالیانه میزان خریدهای توافقی مد نظر این مدیریت قرار دارد و شبکه تعاونی‌ها نیز باید برای بازار رسانی محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دارای مزیت هر شهرستان برنامه داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی کشاورزان محصولات کشاورزی خرید توافقی استان همدان میزان خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است

رضا کشاورز روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دشتی اظهار داشت: ضرورت دارد در سال جاری که بنام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های شهرستان حمایت‌های لازم را از طرح‌هایی که ضمن رونق تولید زمینه افزایش اشتغال را نیز فراهم می‌کنند صورت دهند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی شهرستان دشتی و بهبود فضای کسب و کار مورد توجه و تاکید قرار دارد و بویژه برای رونق تولید از تمام توان و ظرفیت موجود بهره ببریم.

معاون برنامه ریزی فرماندار دشتی با اشاره به جایگاه دشتی در حوزه کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان دشتی، ۵۵ هزار هکتار است که ۲۲ درصد سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتی رتبه دوم استان بوشهر در سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است گفت: در یکسال اخیر ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در دشتی تولید شد که ۲۳ درصد کل محصولات استان بوشهر و رتبه سوم استان بوشهر دارد.

کشاورز ادامه داد: همچنین شهرستان دشتی در بخش تولید مواد معدنی نیز رتبه نخست با ظرفیت ۸.۷ میلیون تن در سال معادل ۳۰ درصد محصولات مواد معدنی استان بوشهر را دارد.

وی از فعالیت ۴۱ واحد معدنی در شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • خرید توافقی گوجه فرنگی صنعتی در استان بوشهر
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • راهنمای کامل خرید آجرنما در سال 1403 + قیمت
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان