Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:45:15 GMT

سایه شوم کرونا بر اقتصاد عشایر کرمان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۸۲۴۳

سایه شوم کرونا بر اقتصاد عشایر کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدی، مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد و معیشت عشایر گفت: متاسفانه این ویروس بر اقتصاد و معیشت عشایر تاثیرات زیادی گذاشته است، زیرا فصل بهار، فصل کوچ عشایر به ییلاقات و دامان طبیعت و ر‌هایی از مکان‌های سرپوشیده دامی در مناطق گرمسیر است که شیوع این ویروس باعث تاخیر کوچ عشایر شده که این خود هزینه‌های زیادی مثل سم پاشی مکان‌های دامی رادرپی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین با توجه به بارش‌های مداوم و سرسبز بودن بهار امسال، فرصت مناسبی برای بهره مندی عشایر از طبیعت فراهم شده که فعلا به دلیل ممنوعیت‌های خروج عشایر از مناطق گرمسیر، این امکان برای عشایر وجود ندارد و ناچار هزینه‌های تامین علوفه و خوراک دام را به این قشر مولد، تحمیل کرده است.

محمدی به تاثیر دیگر شیوع کرونا بر اقتصاد و معیشت عشایر اشاره کرد و بیان داشت: مناطق عشایری که عمدتا مناطق بکر گردشگری هستند و‌ همه ساله گردشگران زیادی به این مناطق سفر کرده و با خرید محصولات عشایری با قیمت مناسب کمک زیادی به معیشت آن ها می شد؛ ولی در شرایط کنونی، حتی دلالان هم نمی‌توانند به این مناطق سفر کنند و همین موضوع باعث رکود بازار محصولات دامی و در نتیجه پرداخت نشدن وام ها و سایرتسهیلات بانکی و خسارت زیاد به اقتصاد عشایر شده است.

 او گفت: با توجه به شرایطی که گفته شد، پیشنهاد می‌شود ادارات کل امور عشایر در شمال و جنوب استان، رایزنی‌های لازم را با بانک‌های عامل به عمل آورده تا سررسید وام‌های عشایر را به تاخیربیندازند و همچنین شرکت‌های تعاونی عشایری، محصولات عشایری را به قیمت مناسب در مناطق عشایری خریداری کرده و سایر نیازمندی‌های آن‌ها را نیز تامین کنند.

مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه لازم است در این وضعیت خاص از طرف استاندار، ستاد بحران عشایر تشکیل شود، بیان داشت: با توجه به خسارت سیل به عشایر در مناطقی از شرق و جنوب استان، برنامه ریزی شده تا کمک‌های عشایر از سوی  رده ها، جمع آوری و به این مناطق ارسال شود.

او گفت: لازم است از کمک‌های قابل توجه فرمانده سپاه استان که باگسیل همه امکانات سپاه و به طبع آن ادارات بهعشایر، کمال قدردانی را داشته باشم. 

 محمدی تصریح کرد: با توجه به انتشار پیام‌های هشداردهنده به همت مسئول بسیج عشایر کشور، بزرگان و معتمدان عشایر و نخبگان عشایر در فضای مجازی استان در همان اوایل شیوع بیماری در کشور و فعالیت شبانه روزی فرماندهان رده‌های بسیج عشایری با همکاری مسئولان محلی بهداشت در ایجاد پست‌های ایست و بازرسی برای کنترل افراد مشکوک به مناطق عشایری، خوشبختانه هیچ گونه مورد ابتلا به این ویروس گزارش نشده است.

انتهای پیام/م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس اقتصاد عشایر استان بسیج عشایر بر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان