Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال اروپا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیشنهاد جدید برای فوتبال؛ ماسک اجباری می‌شود؟

یک ویروس شناس پیشنهاد کرده است که در صورت بازگشایی دوباره فوتبال، کل ۲۲ بازیکن حاضر در زمین ماسک بزنند تا ویروس کرونا را به همدیگر منتقل نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک فن رانست ویروس شناس سرشناس بلژیکی گفته است که در صورت بازگشایی دوباره فوتبال ماسک برای بازیکنان اجباری شود. در حال حاضر به جز لیگ های بلاروس، تاجیکستان، نیکاراگوئه و بوروندی فوتبال در کشور متوقف شده است. لیگ ترکمنستان نیز قرار است که از روز یکشنبه بازگشایی شود.

این پزشک بلژیکی در مصاحبه با نشریه لوسویر گفته است که نیازی نیست که بازیکنان از ماسک جراحی استفاده کنند چرا که فوتبال بازی کردن در آن مناسب نیست. در حقیقت در اینترنت ماسک هایی وجود دارد که برای بازیکنان راگبی یا دوچرخه سوارها نیز مناسب است. این ماسک ها راحت تر هستند. شیوع بحران کرونا باعث شده تا تصاویری بی سابقه و دیده نشده را در فوتبال ببینیم. در زمانی که لیگ برزیل در مقابل تعطیلی به خاطر کرونا مقاومت می کرد بازیکنان تیم گرمیو پورتو آلگره در واکنش به این مسئله با ماسک وارد زمین شدند. این بازی در آرنا گرمیو بدون تماشاگر برگزار شد که تیم گرمیو با نتیجه سه بر دو در آن بازی به پیروزی رسید.

چوب حراج در بارسلونا؛ ۳ نفر می‌مانند

پایگاه خبری ESPN به نقل از منابع نزدیک به باشگاه بارسلونا نوشته است که این باشگاه در نتیجه افرایش مشکلات مالی‌اش به خاطر تعلیق لیگ و از دست رفتن بخش قابل توجهی از درآمدهایش، ساختاری متفاوت برای نقل‌و‌انتقالات بعدی خود در نظر دارد طوری که به جز سه نفر هیچ یک از دیگر بازیکنان تیم از ماندن‌شان در نوکمپ برای فصل آینده اطمینان نخواهند داشت.

طبق اعلام این منابع، لیونل مسی، مارک آندره تراشتگن و فرنکی دیونگ تنها بازیکنانی هستند که ماندنشان در بارسلونا برای فصل آینده هم تضمین شده است چرا که باشگاه در نظر دارد در تابستان سال جاری کمتر برای خرید بازیکن خرج کند و بیشتر در فکر درآمدزایی از فروش بازیکن به منظور جبران کسری بودجه‌اش است.

ازداخل باشگاه خبرهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از بازیکنان تیم در تابستان یا فروخته خواهند یا در قالب طرح‌های معاوضه برای کاهش رقم خرید بازیکنان مورد نظر بارسلونا، راهی تیم‌های دیگر می‌شوند. چندین منبع هم اعلام کرده‌اند که تنها مهاجم آرژانتینی، هافبک هلندی و دروازه‌بان آلمانی، ماندن‌شان در نوکمپ قطعی است. این یعنی که ممکن است تابستان امسال بارسلونا به بازیکنانی آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، سرخیو بوسکتس، سرخی روبرتو، آرتورو ویدال و لوئیس سوارس چوب حراج بزند.

آمار فوق‌العاده؛ بنزما، کاشف لالیگا

کریم بنزما یک آمار قابل توجه در لالیگا به ثبت رسانده است که می‌توان بر اساس آن از مهاجم رئال مادرید دفاع کرد. او در موقعیت‌سازی خبره است. در لالیگا هیچ کسی به اندازه این بازیکن خلق موقعیت نکرده است. مهاجم فرانسوی با ۴۴ موقعیت بالاتر از لیونل مسی و خسوس ناواس (هر دو ۴۳ موقعیت) قرار دارد. زمانی که توپ به جریان می‌افتد بنزما تفاوت خود را نشان می‌دهد. او می‌تواند حدس بزند که بهترین مسیر برای باز کردن دروازه حریف کدام است. به همین خاطر در کنار تونی کروس بیش‌ترین پاس گل را داده است (۹ پاس). این آمار برای یک مهاجم است که هنوز فصل برایش به پایان نرسیده است. مهاجم رئال مادرید در ضربه در محوطه جریمه بالاتر از دیگر بازیکنان حاضر در لالیگا است (۱۸۴ ضربه). هم‌چنین جایگاه دوم را در شوت در چارچوب دارد (۴۲ ضربه) و در پاس‌های خطرناک رتبه نهم را به خود اختصاص داده است (۴۴ پاس). بنزما اگر کمی شانس و دقت در ضربات نهایی داشت می‌توانست آمار بهتری در گلزنی داشته باشد. او اکنون با ۱۴ گل در رتبه دوم و پایین‌تر از مسی با ۱۹ گل قرار دارد.‌

رئیس سابق بارسلونا، گزینه جانشینی بارتومئو

خوان لاپورتا، رئیس سابق باشگاه بارسلونا به درگیری‌های اخیر در بالاترین سطح مدیریتی این باشگاه ورود کرده و اعلام کرد برای جانشینی بارتومئو، و بدست گرفتن سکان هدایت باشگاه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. لاپورتا در سال 2015 در انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا از بارتومئو شکست خورده و کرسی ریاست را به او واگذار کرده بود. او ولی حالا می‌گوید تنها کسی است که می‌تواند کشتی بارسا را در این اوضاع بحرانی به ساحل امن هدایت کند. جنگ داخلی در هیات مدیره بارسا از هفته گذشته و زمانی شدت گرفت که شش عضو هیات مدیره به رهبری امیلی روسود نایب‌رئیس هیات مدیره دست‌جمعی استعفا دادند. این گروه بارتومئو را شایسته مدیریت باشگاه ندانستند و روسود حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی وجود فساد مالی در این باشگاه شد.

لاپورتا در یک دوره هفت ساله ما بین سالهای 2003 تا 2007 ریاست بارسلونا را به عهده داشته، دوره‌ای که با هدایت پپ گواردیولا، بارسلونا به عقیده خیلی‌ها یکی از بهترین تیمهای تاریخ فوتبال را ساخته و پرداخته کرده بود. لاپورتا در این باره گفت: «پروژه ریاست بارسلونا برای من خیلی هیجان‌انگیز است و این روزها در حال جمع‌کردن افرادی هستم که به آنها اعتماد دارم. ما باید برای حل و فصل مشکلات اقتصادی ایده و راه‌حل داشته باشیم. وضعیت باشگاه خیلی حساس است. با توجه به بودجه سه میلیارد دلاری باشگاه، خیلی مهم است که هدف باورپذیر و واقع‌گرایانه‌ای داشته باشیم و پروژه ورزشی‌ای طراحی کنیم که تصویر باشگاه را ارتقا دهد. انتخابات ریاست باشگاه باید طبق برنامه در جولای 2021 برگزار شود. من بیشتر به خاطر بهبود وضعیت بغرنج مالی باشگاه به میدان می‌آیم و برنامه‌ای خواهم داشت که بهبود وضعیت را تضمین می‌کند.»

توافق در انگلیس؛ لیگ برتر برگزار شود

در جلسه دیروز بین مدیران برگزاری لیگ برتر انگلیس و نمایندگان ۲۰ باشگاه حاضر در رقابت‌ها، طرفین توافق کردند تحت هر شرایطی ۹ هفته باقیمانده باید برگزار شده و فصل به پایان برسد. در هفته‌های اخیر فیفا تاکید کرده نباید تیمی به عنوان قهرمان معرفی شده و حکم سقوط برای برخی تیم‌ها صادر شود؛ بنابراین تا پایان این روند باید منتظر ماند و عجله‌ای برای تصمیم‌گیری وجود ندارد.

باشگاه‌های لیگ برتر همچنان معتقدند باید ۹۲ دیدار باقی مانده این فصل برگزار شود، اما هنوز توافقی در مورد زمان از سرگیری مسابقات انجام نشده است. تصور می‌شد امروز باشگاه‌ها در مورد تاریخ احتمالی ۳۰ ژوئن برای از سرگیری بازی توافق کنند، اما بحث امروز در مورد مدل برنامه‌ریزی احتمالی بود. مدیران لیگ برتر اظهار داشتند هدف اصلی پایان دادن مسابقات است، اما در حال حاضر تمام تاریخ‌ها در حد پیشنهاد هستند.

اینتر به دنبال یک معاوضه غیرمنتظره با میلان

علیرغم یک فصل بازی کردن در پاری سن ژرمن، هنوز آینده مائورو ایکاردی در هاله ای از ابهام قرار داشته و مشخص نیست آیا باشگاه متمول فرانسوی علاقه ای دائمی کردن قرارداد این بازیکن و پرداخت 70 میلیون یورو به اینتر دارد یا خیر. اما در صورت بازگشت مائورو ایکاردی به اینتر، آنتونیو کونته علاقه ای به حفظ او ندارد و باز هم این بازیکن حدا خواهد شد. رای اسپورت امروز مدعی شد میلان، رقیب همشهری اینتر خواهان خرید ایکاردی است و نراتزوری نیز برای این انتقال می خواهد الساندرو رومانیولی، مدافع جوان و کاپیتان روسونری را جذب کند.

رومانیولی در سال های اخیر تبدیل به یکی از مهم ترین بازیکنان میلان داشته و بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز بر بازو می بندد. به احتمال فراوان دیگو گودین، مدافع باتجربه و اوروگوئه ای اینتر در تابستان از این تیم جدا خواهد شد و کونته به دنبال جذب یک گزینه جایگزین است. اینگونه اینتر هم به صورت دائم با مائورو ایکاردی قطع همکری کرد و هم یکی از گزینه های مدنظرش را در تابستان جذب می کند. مائورو ایکاردی در این فصل در PSG عملکرد خوبی داشته و با وجود رقابت با نام های بزرگی مانند ادینسون کاوانی، نیمار و کیلیان امباپه، در 31 بازی در تمامی رقابت ها توانسته 20 گل به ثمر برساند.

پی اس جی و تمدید با کاپیتان به خاطر نیمار

سه ماه پیش مدیر برنامه‌های تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی و کاپیتان پاری سن ژرمن گفت که با توجه به شرایط فعلی، این بازیکن احتمالا در تابستان آتی به عنوان بازیکن آزاد پی اس جی را ترک خواهد کرد. به گفته مدیر برنامه‌های سیلوا علت این است که PSG تا کنون از شروع مذاکرات با او برای تمدید قرارداد خودداری کرده است. سیلوا که از سال 2012 در پاری سن ژرمن بازی می‌کند در فصل جاری هم یکی از مهره‌های کلیدی توماس توخل سرمربی این تیم بوده است.

روزنامه LE10 Sport، اخیراً در گزارشی مدعی شده بود که این بازیکن به میلان بازخواهد گشت و فصل آینده در ایتالیا توپ خواهد زد. این مدافع 35 ساله اما چنین ادعایی را رد کرد و مدعی شد که به برزیل باز می گردد. این نشریه اما امروز ادعا کرد که باشگاه پاری‌ سن ژرمن سعی خواهد کرد تا برای جلب رضایت نیمار هم که شده، مذاکرات تمدید با تیاگو سیلوا را شروع کند. باشگاه فرانسوی قصد دارد یپشنهاد تمدید یک ساله را به دوست صمیمی نیمار ارائه دهد. پیشنهادی که خوشبین به پذیرش آن توسط تیاگو هستند. پی اس جی در تلاش است تا نیمار را برای ماندن متقاعد کند و بدون شک حفظ بازیکنانی که نیمار با آنها بهترین ارتباط را دارد، می تواند قدمی مثبت در این راه تلقی شود.

سیمئونه به دنبال شکار ایکاردی

نشریه «توتو اسپورت» تورین خبر داد اتلتیکو مادرید مشتری جدید مائورو ایکاردی، مهاجم اینتر است. ایکاردی به صورت قرضی فصل گذشته را برای پاری سن ژرمن بازی کرد. این مهاجم آرژانتینی تابستان پیش رو قراردادش با پاریسی ها به پایان می رسد. اینتر برای فروش ایکاردی 70 میلیون یورو از پاری سن ژرمن درخواست کرده اما باشگاه فرانسوی این مبلغ را برای دائمی کردن قرارداد مهاجم آرژانتینی بالا می داند. به همین خاطر سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید وارد این رقابت شده تا هموطن گلزنش را به مادرید بیاورد. روخی بلانکو به دنبال جایگزینی مناسب برای دیگو کاستای پابه سن گذاشته است و ایکاردی می تواند بهترین گزینه باشد. سیمئونه با همسر و مدیر برنامه ایکاردی به تازگی تماس تلفنی داشته و مذاکرات اولیه برای جذب او را انجام داده است.

نقشه‌های منچستریونایتد برای جذب مهاجم تورینو

آندره‌آ بلوتی این فصل ۱۵ گل برای تیم تورینو در رده پانزدهم جدول به ثمر رسانده و شایعات فراوانی مبنی بر خروج این بازیکن در پایان فصل مطرح شده است. یکی از تیم‌هایی که گفته می‌شود به جذب بلوتی علاقه‌مند شده، اورتون است. کارلو آنجلوتی او را به عنوان بازیکنی که می‌تواند باعث پیشرفت در خط حمله‌ تیمش شود، در نظر گرفته است. حالا کالچومرکاتو ادعا می‌کند این بازیکن ۲۶ ساله به یک تیم انگلیسی دیگر پیشنهاد شده است؛ منچستریونایتد! این سایت مدعی شده بلوتی توسط واسطه‌ها به منچستریونایتد معرفی شده است؛ تیمی که به دنبال گزینه‌های جوان برای تقویت خط حمله‌ خود است. اگر شیاطین سرخ موفق به خرید اهداف اصلی خود در تابستان نشوند، می‌توانند به سراغ بلوتی بروند. اگرچه در این زمان این بازیکن برای قرار گرفتن در لیست شیاطین باید خود را ثابت کند.

104 / 351 فوتبال اروپا فوتبال خارجی رئال مادرید بارسلونا نقل و انتقالات بسته خبری لیگ برتر انگلیس لیگ انگلیس پاری سن ژرمن نیمار تیاگو سیلوا لیونل مسی مارک آندره تراشتگن فرنکی دیونگ کریم بنزما اینتر میلان الساند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال اروپا فوتبال خارجی رئال مادرید بارسلونا نقل و انتقالات بسته خبری لیگ برتر انگلیس لیگ انگلیس پاری سن ژرمن نیمار تیاگو سیلوا لیونل مسی مارک آندره تراشتگن کریم بنزما اینتر میلان مائورو ایکاردی پاری سن ژرمن برگزار شود لیگ برتر مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایدی: از طارمی به خاطر پاس گلی که داد تشکر می‌کنم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید از ابتدا کسب سه امتیاز هدف اصلی ملی‌‌پوشان در دیدار برابر ترکمنستان بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهدی قائدی که به عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار برابر ترکمنستان انتخاب شد در نشست خبری اظهار کرد: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. در این شرایط بد زمین توانستیم بازی قابل قبولی انجام دهیم. البته در این زمین نتوانستیم سطح و کیفیت واقعی خودمان را نشان بدهیم. 

وی افزود: امیدوارم در ترکمنستان هم زمینهای استانداردی وجود داشته باشد و این تیم نیز بتواند در این زمین‌های استاندارد بازی کند. امروز یک هدف داشتیم و آن برد بود و خوشبختانه به این هدف رسیدیم.

قایدی در پاسخ به این سوال که گلی که شما با پاس طارمی به ثمر رساندید، تمرین شده بود یا اتفاقی رقم خورد، گفت: در ابتدا باید از طارمی به خاطر پاسی که داد تشکر کنم. طارمی بازیکن بسیار باهوشی است و همه این را می دانند ولی ما همشهری هم هستیم و در زمانهای مختلف با حرکتهای بدون توپ میتوانیم همدیگر را پیدا کنیم. مهدی امروز فوق العاده بود و باید از او تشکر کنم و این گل را به خود مهدی تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • ۲ سال و نیم زندان به خاطر بوسه جنجالی آقای رئیس
  • ۲ سال و ۶ ماه حبس برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر شادی جنجالی
  • بازگشت نیمار به بارسلونا؟
  • شرط الهلال برای بازگشت نیمار به نیوکمپ
  • قایدی: از طارمی به خاطر پاس گلی که داد تشکر می‌کنم
  • پس از 19 سال؛ یک بازیکن از آرسنال کاپیتان تیم ملی انگلیس شد
  • دنی آلوز با قید وثیقه یک میلیون دلاری از زندان آزاد شد / عکس
  • بازیکن ایده‌آل از نگاه لامین یامال؛ ترکیبی از بازیکنان فعلی و سابق بارسلونا
  • رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد