Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: کسب رتبه اول کشوری در این خصوص چهره مناسبی از رأفت ،گذشت و مهربانی مردمان فارس به کشور ارائه کرده است.

رییس کل دادگستری استان فارس از کاهش ۴۱ درصدی ورودی پرونده در سال گذشته خبر داد و بیان داشت : با توجه به این که وظیفه ذاتی دادگستری رسیدگی به پرونده های قضایی است  توانسته ایم با تدوین برنامه هایی ضمن تلاش در جهت کاهش ورودی پرونده، موفق به کاهش محسوس پرونده های معوق و قدیمی شویم به نحوی که در حال حاضر در دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز تنها دو پرونده با قدمت ۲ سال موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام  قضایی در ادامه اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه به کاهش ۴۱ درصدی ورودی  پرونده ها و کاهش اوقات رسیدگی و کوتاه تر شدن فرآیند دادرسی منجر شده است  و امروز می توانیم ادعا کنیم دغدغه گذشته مردم در بحث اطاله دادرسی کاهش یافته است.

وی مصداق این امر را وجود تنها ۳۶۰ پرونده کیفری در پایان سال گذشته در دادگاه های کیفری ۲ شیراز عنوان کرد و بیان داشت: این آمار برای شهری با جمعیت میلیونی بسیار اندک است.

رییس کل دادگستری استان فارس به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با فساد در قالب دادگاه های ویژه پرداخت و خاطر نشان کرد: این دسته از پرونده ها با جدیت و قاطعیت رسیدگی می شود و تنها در دو فقره پرونده فساد در سال گذشته زمینه بازگشت ۵۶۰ میلیارد ریال به بیت المال فراهم شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در سال گذشته ۳۶ شرکت و واحد تولیدی با ورود ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق شعار سال به چرخه تولید بازگشته و یا از تعطیلی آن جلوگیری شده است گفت: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و نیاز جامعه به اقلام بهداشتی همچون مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش با ورود دستگاه قضایی و اتخاذ تصمیمات و صدور آراء شجاعانه ۹ واحد تولیدی فعالیت  خود را از سرگرفتند که از جمله آن چهار کارخانه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده، چهار واحد تولیدی ماسک و یک واحد تولید البسه بیمارستانی بوده است.

رییس شورای قضایی استان فارس همچنین از آزادی ۷ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی از زندان های فارس در راستای کاهش جمعیت کیفری خبر داد و بیان داشت: تعداد زندانیان مهریه محبوس در زندان استان ۱۱ نفراست و در جرائم مالی نیز تعداد زندانیان به حدود ۲۴۰ نفر رسیده است که تحقق این امر در استان فارس که از حیث تعداد حوزه های قضایی بزرگترین حوزه قضایی کشور محسوب می گردد کاری بزرگ و نیازمند تلاش جهادی همکاران بود.

برچسب‌ها دادگستری شیراز قوه قضاییه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شیراز قوه قضاییه فارس دادگستری شیراز قوه قضاییه فارس استان فارس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دکتر ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در این دیدار گفت: نظام قضایی اسلام علاوه بر نگاه قانونی و قضایی به موضوعات و مسائل نگاه انسانی و اخلاقی هم دارد خصوصاً پیرامون زندانبانی اسلامی که به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر کشور‌های مدعی حقوق بشر نیست و زندانیان در کشور ایران از تمامی حقوق انسانی بهره‌مند هستند. 
عتباتی با اشاره به دامنه اختیارات وکلاء گفت: وکلاء در نظام حقوقی ایران از کلیه اختیارات قانونی برای دفاع از حقوق موکل خود بهره‌مند هستند. 
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه نگاه انسانی به مقوله‌های جرم و مجرم در محاکم ایران کاملاً ساری و جاری است گفت: مجرمینی که شرایط قانونی را داشته باشند از بسیاری از ارفاقات و تخفیفات قانونی بهره مند می‌شوند و این امر در خصوص همه افراد یکسان است و اتباع دیگر کشور‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی در پاره‌ای از مواقع اتباع خارجی از رافت اسلامی بیشتر برخوردار می‌شوند. 
رئیس کل دادگستری استان به امر صلح و سازش هم اشاره و بیان داشت، یکی از مسائل مهم و اولویت دار در نظام قضای اسلامی ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب پرونده است و این از آموزه‌های دین مبین اسلام است و استان آذربایجان غربی فقط در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴ فقره قتل عمد را با سازش خاتمه داده است. 
ولف دیتریش هایم سفیر اتریش در ایران هم که جهت پیگیری پاره‌ای امور قضایی در استان و در دفتر رئیس کل دادگستری استان حاضر شده بود با تمجید از نگاه ارزشمند نظام قضایی ایران به امور قضایی گفت: این نگاه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. 
هایم با اشاره به مبانی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در یونیسف گفت: اتریش با این نهاد بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که فرصتی است برای تعمیق و توسعه مبانی آموزشی برای جوانان ایرانی که می‌تواند بسیار موثر باشد. 
سفیر اتریش به مقوله سازش که در ایران به این اندازه در سیستم قضایی جا افتاده است هم اشاره و گفت: اتریش این نگاه انسانی به مقوله سازش را بسیار ارزشمند می‌داند و آن را نشانه درک بالای سیستم قضایی ایران از مسائل حقوقی، قضایی و انسانی می‌داند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی