Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@06:17:18 GMT

سند «محله» به نام توست ، بچه محل!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۸۶۹۴

سند «محله» به نام توست ، بچه محل!

سروش جنابی / دبیر تحریریه : مدتی است به محله هایتان نیامده ایم. نه اینکه فراموشتان کرده باشیم یا از یادمان رفته باشید، دست روزگار شادی دیدارتان را از ما ربوده بود. عذرمان هم موجه است. حال و روز مطبوعات از مدتها پیش نامساعد است. بسیاری از روزنامه ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند. تنگناهای اقتصادی و فشار ناجوانمردانه تحریمها مشکلات پیش بینی نشدهای در بازار نشر و کاغذ ایجاد کرده بود که هنوز هم ادامه دارد و معلوم نیست دوباره گریبان روزنامه ها را نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، تلاش بی وقفه همکارانمان و حمایتهای دوستانی آشنا با کارکرد نشریه محلی و محبوبیت «همشهری محله» میان مردم کوچه و بازار در ادوار گذشته نتیجه داد و انتشار مکتوب در سال جدید میسر شد تا از این هفته مهمانتان شویم. 
خوشبختانه انتشار مجدد همشهری محله با تغییر و تعدیل برخی سیاستها در شهرداری تهران همزمان شده است. مدیریت شهری در دوره فعلی بر مفهوم ارزشمند «شهر زیست پذیر» تأکید دارد و رسیدن به این هدف را از طریق توسعه همه جانبه محله ها امکانپذیر می داند؛ به عبارت دیگر، اولویت جهتگیری در برنامه و طرحهای شهرداری های مناطق «محله محوری» است که ابزار آن، اجرای پروژههای کوچک مقیاس است. 
پروژه های خرد در محله های تهران با هدف توسعه محله ای برای ارتقا و تکمیل سرانه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی در هر بخش کوچک پایتخت، توجه به مسائل عمرانی و رفع مشکلات شهری و هر آنچه زیست محله ای را مطلوب تر کند و حس تعلق محله ای را افزایش دهد، اجرا خواهد شد. گزینش این طرحهای کوچک مقیاس بر پایه رأی و درخواست ساکنان هر محله صورت خواهد گرفت و این میان، به طور طبیعی نقش معتمدان محلی یا شورایاران برجسته خواهد شد. اگر چه این نهاد محله ای در چند سال اخیر به چالشهایی در تنظیم روابط با شورای شهر و مدیران شهری گرفتار آمده بود، اما اکنون به نظر می رسد فرصتی دوباره برای گسترش روابط و نقش آفرینی پیدا خواهد کرد. 
رسانه محلی، در کنار معتمدان محلی، ظرفیتی پردامنه ایجاد می کند که مطالبات مردم در نگاه مدیران شهری برجسته سازی و در عین حال، مرجعی برای پیگیری مطالبات مردم ایجاد شود. به موازات این وظیفه مهم، فرصت های جدیدی برای شورایاران در جهت تسهیل ارتباط با مسئولان و ساکنان محله فراهم می آورد و مسیرهای جدیدی برای مدیران شهری در شناسایی مطالبات مردمی و افزایش مشارکتها می گشاید. 
این نشریه از 14 سال گذشته با همین رویکرد کنار ساکنان محله های مختلف تهران ایستاده است و از همان ابتدا خود را وکیل مردم می دانسته و می داند. پربیراه نیست که گفته شود این نشریه به تهران و تک تک تهرانی ها تعلق دارد؛ چراکه پیشاپیش سند «محله» به نام شما، بچه های محلههای تهرون، خورده است.
 

کد خبر 502736 برچسب‌ها همشهری محله

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله محله ها محله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۷ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۷۰ متری در محله زمزم ، حداقل باید۲.۵ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی می کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۳ متری در منطقه ۱۷ محله خزانه تهران با عمر ۵ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
آذری ۱۳۹۵ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۲ ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ ۴,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۸ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۵,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۳ ۴,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۴۰۱ ۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۹۱ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۵ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
گلچین ۱۴۰۲ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • فیلم | طرشت با شکوه
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • ردپای سریال جنجالی «حشاشین» در تهران
  • مشارکت بیش از سه هزار خانوار اردکانی در طرح آموزش شهروندی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان