Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از ثبت نام بیش از 7000 نفر در سامانه بیمه بیکاری در همدان خبر داد و گفت: تاکنون 7125 همدانی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری ثبت نام کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان ، احمد توصیفیان در خصوص ثبت نام افراد متقاضی بیمه بیکاریدراستان همدان گفت: تمامی کارگران بنگاه‌هایی که متأثر از کروناویروسکارشان را از دست داده‌اند می‌‍‌توانند با مراجعه به سامانهbimebikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی‌های لازم و پایشمتقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعیتعلق یا عدم تعلق مقرری به آنها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شود.
ویبا اشاره به اینکه 10 رسته شغلی بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند،تصریح کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حملو نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری،تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل وخشکبار، قنادی، آبمیوه و بستنی، مراکز و مجتمع های وزرشی و تفریحی، مراکز ومجتمع ها فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی ازمشاغلی هستند که از کروناویروس آسیب دیده‌اند.
توصیفیان با اشارهبه اینکه پس از بررسی‌های لازم و پایش متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تعلق یا عدم تعلق مقرری به آن‌ها ازطریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: براساس بخشنامه این مشاغل می‌تواننددر سایت بیمه بیکاری ثبت نام کرده و از مقرری سه ماهه شامل اسفند، فروردینو اردیبهشت ماه برخوردار شوند.
وی با تأکید بر اینکه هنوز رستهجدیدی به مشاغل آسیب دیده از کرونا اضافه نشده است، اظهار داشت: با توجه بهابلاغ رسمی فهرست 10 گانه، رسته جدیدی تا این تاریخ ابلاغ نشده اما اینچنین نیست که اگر مشاغلی خارج از رسته‌های یاد شده باشد و متأثر از بیماریمذبور تعطیل شده یا نیرو تعدیل کرد، آن نیروها نتوانند از بیمه بیکاریاستفاده کنند بلکه در مورد این قبیل افراد طبق شیوه نامه اجرایی دستورالعملمشترک معاون روابط کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که اختیار و تشخیصامر را به مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها داده است، عمل خواهدشد و برای مشمولین قانون، مقرری برقرار خواهد شد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان درباره افرادی که به‌طور طبیعی بدون ارتباطبا کرونا از کار بیکار می‌شوند، گفت: با این قبیل متقاضیان طبق قانون وسایر مقررات مربوطه برخورد می‌شود به این صورت که اگر کارگر دارای قراردادکار مکتوب باشد و کارفرما نخواهد با وی ادامه همکاری دهد مشروط به دارابودن یک سال سابقه کار در کارگاه و واریز بیمه او به تأمین اجتماعی ومراجعه ظرف 30 روز از تاریخ وقوع بیکاری و تسلیم تقاضای خود به اداراتتعاون، کار ورفاه اجتماعی می‌تواند با تشخیص کمیته‌های مربوطه از مقرریبیمه بیکاری بهره مند شود.
توصیفیان ادامه داد: افرادی هم که بدونقرارداد یا دارای قرارداد هستند و در اثنای قرارداد از کار اخراج می‌شوندباید در ابتدا به مراجع حل اختلاف شکایت کنند چنانچه رأی مراجع حل اختلافبه نوعی اشعار بر غیرارادی بودن بیکاری کارگر داشت با رعایت سایر شرایطقانونی که اشاره شد، می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند و برقراریبیمه بیکاری برای این قبیل افراد مانع از برخورداری بقیه بیکاران ناشی ازکرونا نمی‌شود.
وی اضافه کرد: اگرچه شرط برخورداری از بیمه بیکاریبرای کارگران دائم دارا بودن حداقل شش ماه سابقه و برای کارگران قراردادیحداقل یک سال سابقه کار و سایر شرایط پیش‌گفته است اما در موارد استثنایینظیر وقوع همین کروناویروس شرط شش ماه و یکسال منتفی بوده و کارگر با هرمیزان سابقه کار و بیمه و دیگر شرایط گفته شده قانونی مشمول قانون بیمهبیکاری می‌شود.
توصیفیان با اشاره به دستورالعمل طرح خرید اعتباریاضطراری ناشی از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل اقشارآسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس وکرایه‌های بین شهری، دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد تا سقف چهار میلیونخانوار مشمول برخورداری از مزایای طرح خرید اعتباری اضطراری هستند.
ویبا اشاره به اینکه هنوز اطلاعاتی از مشمولین استانی در دست نیست، یادآورشد: وزارت کار اقشار مشمول را از طریق ثبت نام یا پایگاه اطلاعات رفاهایرانیان شناسایی و به بانک های عامل معرفی خواهد کرد.
مدیرکلتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه تمامی بانک هاییکه یارانه نقدی و کمک حمایت معیشتی را به حساب خانوار واریز می‌کنند، بهعنوان بانک های عامل معرفی شده‌اند، اظهار کرد: براساس این دستورالعمل بانکهای عامل موظف هستند بعد از اعلام افراد مشمول برای خانوار یک نفره مبلغ10 میلیون ریال و برای سایر خانوارها مبلغ 200 میلیون ریال اعتبار خرید رابراساس دستورالعملی که از سوی وزارت تعاون ابلاغ می‌شود، منظور کنند.
توصیفیاندرباره بازپرداخت این تسهیلات، یادآور شد: بازپرداخت اقساط طی 27 ماه و بانرخ 12 درصد خواهد بود که البته گیرندگان اعتبار چهار درصد از این نرخ راپرداخت خواهند کرد و هشت درصد مابقی به بانک های عامل پس از دوره تنفس توسطسازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بازدیدخود از واحدهای تولیدی، اعلام کرد: در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتیابلاغ شده به واحدهای مشمول قانون کار به‌صورت سرزده از تعدادی از واحدهایاستان بازدید کرده و از نزدیک اقدامات انجام شده کارگاه‌های تولیدی درراستای پیشگیری از انتشار و شیوع کروناویروس رصد شد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه کارفرمایان و کارگراناستان پروتکل‌های بهداشتی را در کارگاه‌ها اجرا کرده اند، بیان کرد: تداومفعالیت واحدهای تولیدی حرکت در مسیر جهش تولید است.
وی دربارهحمایت‌های مالی دولت از وضعیت موجود، افزود: دولت تاکنون مصوبات بسیاریدرباره حمایت از مشاغل داشته به طوریکه 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات برایکمک به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از واحدهایی که متأثر از کرونا شده‌ اماواحدهای خود را تعطیل نکرده‌ و کارگران خود را نیز حفظ کرده‌اند اختصاصداده شده و همچنین مبلغ 5000 میلیارد تومان نیز برای بیکارشدگان ناشی ازکرونا به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یافته است.
توصیفیان در ادامهبه دیگر مصوبه دولت اشاره کرد و گفت: شناسایی سه میلیون خانوار فاقد درآمدثابت که مقرر شده بین 200 تا 600 هزار تومان به آنها پرداخت شود از مصوباتدیگر دولت بوده است.
وی در پایان از امهال حق بیمه اسفند، فروردین واردیبهشت ماه کارفرمایان خبر داد و یادآور شد: سهم کارفرمایان در حق بیمهاسفند، فروردین و اردیبهشت ماه برای فعالیت ها و کارگاه‌های مشمول (10گانه)امهال می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان همدان سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی

این مطلب را صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگار قدس آنلاین گفت.

وی در پاسخ به این که برای اجرای قانون جدید تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعت کاری به ۱۴۰ ساعت در هفته در بخش خصوصی برای برقراری عدالت اجتماعی میان کارکنان دولت و بخش خصوصی زیر مجموعه مقررات تامین اجتماعی چه اقدامی صورت گرفته، با اشاره به اینکه قانون کاهش ساعت کار کارکنان دولت و تعطیلی پنجشنبه ها مصوبه مجلس است، گفت: ما تابع قانون هستیم و اگر نمایندگان مردم در قوه مقننه این تغییر را برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی هم تصویب و ابلاغ کنند ما حتما اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد  آخرین وضعیت لایحه تعیین حقوق و دستمزدها در مجلس هم گفت:  همکاران ما در حال کارشناسی این طرح هستند و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سپس ما آنرا تقدیم دولت می‌کنیم تا  پس از تصویب به مجلس تقدیم شود.

مرتضوی درباره ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی هم تأکید کرد این طرح نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم تازه ای وجود ندارد.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی، بخصوص دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است و در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اعتبار بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار واگذار شد
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • سبد غذایی رایگان به این گروه از مادران ؛ منتظر پیامک باشید
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • رفع اختلال در سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی