Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:00:05 GMT

گشت مجازی در باغ گل هلند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۹۲۸۳

گشت مجازی در باغ گل هلند

به گزارش روز یکشنبه نشریه گاردین، این پارک در جنوب هلند برای اولین بار در طول هفتاد و یک سال فعالیت، امسال پذیرای عموم نخواهد بود.

در عوض، مسئولان پارک امیدوارند که امکان گشت مجازی در پارک را برای علاقمندان فراهم کنند.

هر هفته، سه ویدئوی جدید روی شبکه های اجتماعی قرار می گیرد تا فراوانی شکوفه های پارک را به رخ کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بارت سیمرینک» مدیر پارک گفت: کرونا چند هفته پیش وارد اروپا شد و ما به سرعت دریافتیم که پارک کوکنهوف نمی تواند در سال جاری باز باشد، امری که برای ما بسیار منفی است.

به طور معمول، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا از ماه مارس تا ماه می (از اسفند تا اردیبهشت) از پارک دیدن می کنند، اما امسال شرایط فرق می کند.

مدیر پارک افزود: پارک در این لحظه، خیره کننده است. اکنون بهترین بهار است و ما تیمی تشکیل داده ایم تا پارک را به خانه های مردم ببریم، به جای آنکه آنها از سراسر جهان برای تماشای لاله ها به اینجا بیایند.

سازمان دهندگان این برنامه روز شنبه با استفاده از پهپاد، تور ویدئویی ۳۶۰ درجه ای در پارک ایجاد کردند و قرار است این روند در هفته های آتی نیز ادامه یابد.

براساس این گزارش، کرونا صنعت گل هلند را متضرر کرده است. از زمان شیوع این ویروس در اروپا، میلیون ها شاخه گل ازبین رفته و به کود تبدیل شده است.

هفته گذشته، تنها نیمی از گل های بزرگترین حراجی گل هلند با قیمت پایین به فروش رفت.

با این همه، مدیر پارک کوکنهوف اطمینان داد که این پارک به رغم نداشتن درآمد به دلیل شرایط جاری، به بقا ادامه می دهد.

وی پیش بینی کرد که پارک در سال ۲۰۲۱ بازگشایی شود، اما تا آن زمان علاقمندان به گل و گیاه می توانند در فضای آنلاین از پارک دیدن کنند.

هلند بزرگترین بازار فروش گل را در جهان در اختیار دارد. اکنون موسم گل‌های لاله است که یکی از موارد مهم در جذب گردشگری این کشور به شمار می‌رود، اما دولت هلند در حال حاضر از مردم خواسته است به علت همه‌گیری ویروس کرونا به محل پرورش گل‌ها بویژه گل‌های ‌لاله نزدیک نشوند.

دولت هلند از پرورش‌دهندگان گل خواسته است تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آنها را امحا کنند.
پرورش‌دهندگان گل در هلند در یک ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و کاهش درخواست‌ها، تاکنون ناگزیر به نابودی ۴۰۰ میلیون شاخه انواع گل از جمله ۱۴۰ میلیون شاخه گل لاله شدند.

پرورش گل در هلند، صنعت قابل توجهی است، به طوری که بین ماه‌های مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) و از جمله روزهای بین‌المللی همچون روز مادر و عید پاک، فروش و صادرات گل به میزان هفت میلیارد یورو (۷.۶ میلیارد دلار) می‌رسد که بطور میانگین روزانه ۳۰ میلیون دلار گل در هلند فروخته و به دیگر کشورهای جهان صادر می‌شود.

برچسب‌ها هلند ویروس کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هلند ویروس کرونا هلند ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای مشکلات مردم باشد، گفت: مصداق بارز موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا بود.

مهرداد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دوم اردیبهشت‌، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و اگر امام راحل (ره) مبدا بسیاری از حرکت‌ها و جریان‌های مؤثر در یک تا دو قرن اخیر باشند، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین ابداعات ایشان، تشکیل سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا است که آشکار انقلاب اسلامی باشد، افزود: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و به گفته امام (ره)، مردم ولی‌نعمتان ما هستند و می‌توان نتیجه گرفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جان‌فدا و پاسدار یکایک مردم در سطح کشور باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مأموریت‌های سپاه پاسداران معطوف به انقلاب اسلامی و مربوط به چهارچوب جغرافیایی جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: به واسطه مدد حضرت حق و همت و تلاش فعالان عرصه سازمان بسیج جامعه پزشکی و یگان‌های سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور و خارج از آن، به مشابه وضعیت بی‌مانند سلامت در کشور که یکی از نمادهای تبلوریافته «ما می‌توانیم» انقلابی است، در فضای دفاع زیستی، بهداری و سلامت سپاه نیز شاهد نقاط سرآمد و درخشان بسیاری هستیم.

اسدی با اشاره به حضور و مشارکت بسیجیان و پاسداران در حرکت‌هایی ویژه در مقاطعی از طول عمر انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مردم و آسایش و آرامش آنها ادامه داد: رقم قابل توجهی از شهدای هشت سال دفاع مقدس از شهدای داروساز، جهادگر، امدادگر، پزشک بودند که این موضوع خود نشان افتخاری بر سینه جامعه سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی فلج اطفال و واکسیناسیون‌های سراسری که به صورت بسیج انجام شد، از دیگر مواردی است که به عنوان نقاط پرافتخاری محسوب می‌شود که کشور را به یکی از کشورهای سرآمد سراسر جهان تبدیل کرده است، گفت: در رخدادهای تلخی مانند زلزله و سیل که ممکن است برای هر ملتی در هر پهنه جغرافیایی حادث شود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سلامت هم‌دوش دیگر خواهران و برادران خود، سعی کرده است که گره‌گشای کار مردم باشد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مردم‌یاری‌ها در فضای حوادث، رخدادهای خاص و بلایا به صورت گروه‌های جهادی و سازماندهی آنها، تأمین نیازهای تخصصی مورد نیاز، خود را نشان می‌دهد، اضافه کرد: از دیگر محورهایی که سپاه پاسداران با حمایت مردم در آن پیشتاز بوده است، بیمارستان‌های صحرایی است که در سازه‌های مختلفی در مواقع بحرانی، حوادث و بلایا در محیط‌های نیازمند برپا و نیروهای سپاه پاسداران دوشادوش گروه‌های جهادی به صورت داوطلبانه مستقر می‌شوند.

دوران همه‌گیری بیماری کرونا، جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران

اسدی افزود: مصداقی‌ترین موضوعی که جلوه‌گر افتخارات سپاه پاسداران است، دوران همه‌گیری بیماری کرونا است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضل الهی و برکت خون شهدا، در طول همه‌گیری بیماری کرونا با سرخط کردن مراکز تخصصی مستقر خود از جمله بیمارستان صدوقی در استان اصفهان به عنوان یکی از زیرشاخه‌های توانمند، توانست یاری‌گر مردم کشور باشد.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی سرپایی بسیاری توسط سپاه پاسداران طی دوران همه‌گیری ویروس کرونا برپا و تبدیل به برگ زرین دیگری بر لوح خدمت‌رسان بودن سپاه شد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رخداد مشکل جدی و فراگیری مانند دوران کووید ۱۹ نبودیم، اما هوشیاری در فضای نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، تمام افراد را بر این روال استوار کرده است که شبانه روز گوش به زنگ و آماده خدمت‌رسان برای رفع نیازهای مردم کشور باشند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ادامه داد: از شاخص‌ترین موارد حضور نیروهای سلامت محور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط برون مرزی نیز می‌تواند به راهپیمایی عظیم و مردمی اربعین اشاره کرد، در سال ۱۴۰۲ بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز برای ادای دین حداقلی خود با سازماندهی قرارگاه اربعین حسینی، نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی‌های تخصصی در سطح استان و اعزام تیم تخصصی متشکل از بیش از ۲۰ پزشک در سطح شهر کربلا اقدام کرد و ده‌ها هزار ویزیت تخصصی و عمومی را در ایام اربعین حسینی انجام داد.

اسدی گفت: سیاست کلی حاکم بر معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبنی بر مقدم بودن بهداشت و پیشگیری بر درمان است و جهت‌گیری‌های کلی در سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص است، ساختاری تحت عنوان قرارگاه جهادی سلامت استان تشکیل شده و بنا بر این است که با آگاهی‌بخشی و مقدم دانستن عملی بهداشت، اقدامی انجام شود تا سطح سلامت به معنای واقعیت کلمه افزایش یابد و بتوانیم بر معیار ایران قوی استوار باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های بر حق نظام اسلامی و حضرت امام خامنه‌ای، جوانی جمعیت است؛ جوانی جمعیت و رشد جمعیت قدرت آفرین و ارزش‌ساز است و ابعاد مختلف و متعددی دارد که جامعه پزشکی بر حسب سیاست‌های بالادستی مأمور به این است که با سازماندهی و حمایت جدی در قالب مرکز مردمی نفس به بخشی از مواردی که می‌تواند منجر به فرزندآوری بهتر و بیشتر شود، کمک کند و در ساختار استان اصفهان نیز با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی، کمک‌کار و همراه مرکز نفس هستیم.

کد خبر 746573

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • جهانبخش با فاینورد قهرمان جام حذفی هلند شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران