Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از موسیقی‌دان‌های بین‌المللی با برگزاری کنسرت مجازی ۸ ساعته، بیش از ۱۲۷ میلیون دلار برای کمک به سازمان جهانی بهداشت و نهادهای دیگر با هدف جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا جمع‌آوری کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، این کنسرت مجازی به همت یک گروه بین المللی تحت عنوان «شهروند جهانی» برگزار و در سراسر جهان پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۵ میلیون و یکصد هزار دلار از کمک‌های جمع آوری شده به سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با بحران کرونا اختصاص یافت و بقیه این کمک نیز در اختیار خیریه‌های محلی و منطقه‌ای قرار گرفت.

این گروه پس از برگزاری کنسرت مجازی در توئیتی نوشت: امروز، شهروندان جهانی، قدرت اقدام جمعی را ثابت کردند. این گروه در ادامه این توئیت از همه مردم سراسر جهان خواست قوی و سالم بمانند.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تا صبح روز یکشنبه، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کووید – ۹ مبتلا شدند و حدود ۱۶۱ هزار نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

این کنسرت مجازی، دومین کنسرت بزرگ پس از کنسرت سال ۱۹۸۵ بود که باهدف جمع آوری کمک برای مبتلایان به ایدز برگزار شد. تقریبا ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان آن کنسرت را تماشا کردند.

در مراسم سال جاری، علاوه بر اجرای هنرمندان، با سیاستمداران و مقام‌های بهداشتی گفت و گو شد.

باراک اوباما و جورج بوش روسای جمهوری پیشین آمریکا برای تشکر از پرسنل بخش بهداشت و درمان در سراسر جهان، به این مراسم پیام فرستادند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از این فرصت استفاده کرد تا از جامعه جهانی بخواهد، اختلافات را کنار گذارند، مرزها را درهم شکنند و بهترین‌ها را در یکدیگر ببینند و جستجو کنند.

در همین حال، قرار است بخشی از کمک‌های جمع آوری شده در مراسم سال جاری، از تحقیقات مربوط به تولید واکسن ضد کرونا حمایت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنسرت مجازی کرونا در امریکا سراسر جهان کنسرت مجازی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است

تینا مزدکی: فضاپیمایی جونو آژانس فضایی که از سال 2016 به دور مشتری می‌چرخد، هفته گذشته توانست تصاویر «آیو» قمر آتش‌فشانی این غول گازی را ثبت کند. دانشمند ستاره‌شناسی ناسا که بر روی آیو تحقیق می‌کند گفت:« ما جزئیات باورنکردنی را روی سطح این قمر می‌بینیم که به نوع خود فوق‌العاده است.»

این نماهای چشمگیر توسط پردازشگرهای حرفه‌ای و آماتور، که برخی از آن‌ها برای ناسا یا دیگر برنامه‌های تحقیقاتی فضایی می‌کنند، پردازش شدند. توجه داشته باشید که نقاط تیره‌تر آتش‌فشان‌ها یا نقاط پرحرارت این قمر را نشان می‌دهند.

سراسر آیو پوشیده از آتش‌فشان‌های در حال فوران است، زیرا این قمر در کشمکش بین اجرام مجاور خود، ازجمله مشتری عظیم‌الجثه، گیر افتاده است. به گفته ناسا نه‌تنها بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی از طریق گرانش این قمر را به سمت خود می‌کشد بلکه اروپا و گانیمد دائماً در حال واردکردن نیروی گرانش به این قمر هستند؛ بنابراین آیو که به‌طور مداوم در حال کشیده شدن است، تنها واکنشش ایجاد گدازه‌هایی است که به شکل آتش‌فشان فوران می‌کند.

این دنیای آتش‌فشانی، تنها کمی از قمر سیاره ما یعنی ماه، بزرگ‌تر است. آیو دائم در حال فوران است و در ماه‌های اخیر، جونو اشکال مه‌آلود را بر فراز یکی از آتش‌فشان‌های آن ثبت کرده است. مأموریت گالیله ناسا نیز در سال 2000نیز اشکال مه‌آلودی را بر فراز این آتش‌فشان‌ها ثبت کرده بود. جالب است بدانید که اولین بار که آیو توسط وویجر 1 موردبررسی قرار گرفت، حداقل هشت آتش‌فشان فعال در آن دیده شد.

منبع: mashable

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896301

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • عکس | جهانی که سراسر آتشفشان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد