Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی که  بیماری کووید-19 همچنان به گسترش مرگبار خود در سراسر جهان ادامه می دهد، حفظ سلامت و فعالیت روزانه برای حصول اطمینان از این که خطر ابتلای ما به عفونت کاهش می یابد، اهمیت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، آبرسانی منظم به بدن با مصرف آب و نوشیدنی های مفید دیگر، مانند چای های شیرین نشده، مورد دیگری است که برای حفظ سلامت بدن اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. همچنین، افراد بسیاری به واسطه قرنطینه خانگی فعلی و فعالیت کمتر ممکن است توجه کمتری به هیدراته نگه داشتن بدن خود داشته باشند که با گذشت زمان می تواند به پوست دهیدراته، بیماری ها و مشکلات سلامت ناخواسته دیگر منجر شود.

تامین آب مورد نیاز بدن محافظت کامل در برابر ویروس را تضمین نمی کند اما برای سلامت کلی و بهزیستی انسان در بلند مدت اهمیت دارد. در ادامه با برخی فواید هیدراته نگه داشتن بدن در زمان قرنطینه ناشی از کروناویروس جدید بیشتر آشنا می شویم.

پرهیز از کم آبی بدن

کم آبی بدن  می تواند اثر منفی بر سلامت قلبی عروقی، عملکرد کلیه ها، تعادل الکترولیتی، و دیگر عملکردهای بدن داشته باشد. تامین آب مورد نیاز بدن راه حلی آشکار برای پرهیز از این شرایط است. برای هیدراته نگه داشتن بدن نه تنها باید مصرف مایعات مفید مانند آب و چای گیاهان دارویی را مد نظر قرار دهید، بلکه میزان مصرف برای حفظ تعادل در بدن نیز اهمیت دارد. اگرچه میزان آب مورد نیاز از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد، مصرف حداقل هشت لیوان آب در روز برای بزرگسالان هدف خوبی است. کودکان به مصرف 5 تا 6 فنجان مایعات در روز و نوجوانان ممکن است به بیش از 10 فنجان نیاز داشته باشند.

پرهیز از ابتلا به بیماری

جدا از هیدراته نگه داشتن بدن، نوشیدن مایعات به میزان کافی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. هیدراته نگه داشتن بدن حتی در زمان بیماری اهمیت فوق العاده ای دارد. اگر با مشکلات گوارشی مانند استفراغ، اسهال و حالت تهوع مواجه هستید، نوشیدن مایعات به میزان کافی در روز اهمیت بیشتری دارد. مشکلات گوارشی از جمله دلایل اصلی کم آبی بدن بین کودکان است.

حفظ سلامت پوست

کم آبی بدن می تواند کشسانی پوست را کاهش دهد، از این رو، موجب خشکی و زبری آن شود. هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به بهبود شرایط پوست کمک کند.

پیشگیری از یبوست

تامین آب مورد نیاز بدن عاملی کلیدی برای پیشگیری از  یبوست ، به ویژه بین کودکان است. مصرف ناکافی مایعات در طول روز یکی از دلایل اصلی ابتلا به یبوست در کودکان است. اگرچه فیبر و انتخاب های غذایی می توانند احتمال ابتلا به یبوست را کاهش دهند، مصرف مایعات به میزان کافی در طول روز نیز اهمیت دارد.

خنک نگه داشتن بدن

تامین آب مورد نیاز بدن می تواند به خنک نگه داشتن آن کمک کند زیرا به تنظیم دمای بدن کمک می کند. این شرایط به ویژه زمانی که ورزش می کنید، اهمیت دارد زیرا کم آبی بدن می تواند موجب احساس خستگی در میانه جلسه تمرینی شما شده و در نتیجه، تمرینات ورزشی خانگی خود را زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید، متوقف کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی ویروس آبرسانی تامین آب ویروس کرونا قرنطینه خانگی اخبار کرونا هیدراته نگه داشتن بدن بدن می تواند کم آبی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

قهوه از آن دسته نوشیدنی‌هایی است که طرفداران آن معمولا علاقه دارند تا در هر ساعتی آن را بنوشند و از نوشیدن لذت می‌برند، اما قهوه به دلیل داشتن کافئین باید در زمان مشخصی خورده شود تا بهترین تاثیر مثبت را داشته باشد و از آن طرف مصرف بالای آن هم تا حد امکان ضرری نداشته باشد. اگر در طول روز بیشتر از یک وعده قهوه مصرف می‌کنید، احتمالا خرید یک دستگاه قهوه ساز می‌تواند باعث کاهش مصرف هزینه‌های شما شود.

به گزارش تکنولایف، در این مقاله از قصد داریم تا شما را با بهترین زمان نوشیدن قهوه در روز آشنا کنیم و از فواید و مضرات قهوه صحبت کنیم. همراه ما باشید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن

مهم‌ترین هدف از خوردن قهوه برای اکثر انسان‌ها، کم شدن احساس خواب آلودگی و بالاتر رفتن ساعت بیداری است. اگر تصور می‌کنید که ساعت دقیقی برای خوردن قهوه برای بیدار ماندن وجود دارد، باید بگوییم که اینطور نیست. قهوه دارای کافئین بسیاری است و زمان آن کاملا بستگی به زمان بیولوژیکی بدن شما دارد.

اینکه شما چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید و چند ساعت یا حتی چند دقیقه بعد از بیداری نیاز دارید که هشیار باشید، تاثیر بالایی در این موضوع دارد که بهترین زمان خوردن قهوه برای بیدار ماندن برای شما چیست؛ اما به طور کل انسان‌ها معمولا ۱ ساعت قبل از شروع حرفه‌ای کار و فعالیتشان قهوه می‌نوشند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر هم بخواهند که در شب بیدار بمانند، بهتر است یک ساعت پیش از زمان خواب و اتمام کار تصمیم به خوردن قهوه نداشته باشند؛ چرا که زمان خواب به طور کامل بهم میریزد و به دفعات بالا دیده شده است که فرد تا ساعت‌های بسیاری نتوانسته به خواب فرو رود.

زمان مناسب خوردن قهوه قبل از ورزش

اگر صبح زود بیدار می‌شوید و بلافاصله بعد از آن شروع به ورزش کردن می‌کنید، نوشیدن قهوه به عنوان اولین نوشیدنی در صبح انتخاب پسندیده‌ای نیست و در طولانی مدت باعث خشک شدن کبد، خشکی پوست و از همه مهم‌تر آسیب رسیدن به آنزیم‌های معده می‌شود.

اگر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما ۱ الی ۳ ساعت قبل از شروع به ورزش قهوه میل کنید و در نظر داشته باشید هم از نوشیدن قهوه در بازه زمانی ۶ الی ۹ صبح تا جایی که امکان دارد، بهتر است دوری کنید تا سطح کوتیزول بدن به ثبات رسیده باشد. در همین راستا لازم به ذکر است که نوشیدن قهوه بلافاصله بعد از تمرین و انجام ورزش‌های سنگین باعث کاهش پروتئین و اختلال در عضله سازی می‌شود.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

اگر تا به امروز نمی‌دانستید، امروز متوجه می‌شوید که قهوه برای لاغری مناسب است و کاملا می‌تواند یکی از نوشیدنی‌های کمک کننده برای چربی سوزی باشد؛ اما سوال اینجا است که بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه زمانی است. برای مثال اگر ۶ صبح بیدار می‌شوید، هنگام ناشتایی قهوه برای چربی سوزی مصرف نکنید یا در زمان خواب به سمت قهوه نروید. بهترین زمان برای قهوه ساعت ۹ صبح به بعد و قبل از ۷ عصر است. در حقیقت هر زمانی که سطح کورتیزول بدن پایین بیاید، بهترین زمان برای دریافت کافئین و چربی سوزی است و در صبح‌های ناشتا و خستگی شب، سطح کورتیزول بدن بالاتر است.

بهترین زمان خوردن قهوه برای درس خواندن

اگر برای درس خواندن نیاز به بیدار ماندن دارید، طبیعی است که به سمت قهوه روی بیاورید. اگر کنکوری هستید یا در شرایطی هستید که نیاز به داشتن انرژی در ساعاتی بیش از ۱۰ ساعت را دارید، معمولا نیم ساعت الی ۱ ساعت بعد از صرف صبحانه کافئین از سد خونی مغزی مغز شما گذر می‌کند و فرآیند ایجاد انرژی و حذف احساس خواب آلودگی شروع می‌شود؛ بنابراین بهتر است شما هم یک ساعت پیش از شروع درس خواندن قهوه بنوشید تا بتوانید بیدار بمانید و به درس خواندن ادامه دهید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند. بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد. از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

مضرات قهوه برای مردان

مصرف روزانه و مرتب کافئین باعث ایجاد نامنظمی در ضربان قلب می‌شود و ممکن است که در طولانی مدت منجر به ایجاد استرس هم بشود؛ با توجه به اینکه به صورت پیش فرض مردان از فشار خون بالاتری نسبت به بانوان برخوردارند، مصرف روزانه قهوه ممکن است به بالا رفتن فشار خون و افزایش نامنظمی ریتم قلب کمک کند. البته تاثیر دیگری هم پزشکان در برخی اوقات به آن اشاره می‌کنند، افزایش سطح استروژن در بدن مردان است که ممکن کاهش تولید تستوسترون هم در پی داشته باشد، به این صورت مردانی که مسیر مصرف بی رویه قهوه را در پیش می‌گیرند، ممکن است در بدترین حالت دچار انسداد رگ‌های خونی و مشکل در باروری شوند.

فواید خوردن قهوه بعد از غذا

گاهی پیش می‌آید که افراد قصد گرفتن رژیم‌های سنگین برای لاغر شدن را ندارند، اما می‌خواهند ماده غذایی که می‌خورند، با سرعت بالایی هضم شود و فرآیند انتقال از معده به روده زودتر صورت گیرد، به همین دلیل بلافاصله بعد از غذا مشغول نوشیدن قهوه می‌شوند و معتقد هستند که بیشتر شدن تعداد دفعات سرویس بهداشتی رفتن آن‌ها دقیقا از فواید خوردن قهوه بعد از غذا است و به لاغر شدن آن‌ها در کنار ورزش روزانه کمک می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک