Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، «علی آقامحمدی» که ریاست کارگروه ارزیابی مدیریت رسانه ای بیماری کرونا را در وزارت کشور ‌بر عهده دارد، امروز یکشنبه در پایان این نشست که با حضور دکتر « سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد،  به خبرنگاران گفت: امروز در تبادل نظر بین اعضای کارگروه در وزارت کشور به این نتیجه رسیدیم که با فعال سازی بیشتر شرکتهای دانش بنیان و حمایت از تولیدات علمی این شرکتها، می توان اجازه صادرات را برای محصولات آنان در حوزه بیماری کرونا صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: باید این اطمینان را به شرکت های داخلی بدهیم که در صورت داشتن توان کافی و بازاریابی بین المللی می توانند تولیدات شان را در بیرون از مرزهای کشور نیز به فروش برسانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به عنوان مثال، اگر دستگاه ونتیلاتور در کشور به میزان کافی موجود است و تولیدات آن در کشور بیش از نیاز جامعه ما است، باید این فضا را ایجاد کنیم که تولید کننده بتواند با افزایش تولیدات خود، این محصول را در بازارهای خارجی نیز عرضه کنند.

آقامحمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: رسانه ها باید با حمایت از استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان و معرفی ظرفیت ها و توانمندیهای آنها به مخاطبان داخلی و خارجی نشان دهند که برای حمایت از جوانان بطور جدی در صحنه حضور دارند.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در این زمینه به نوآوری ها و تولیدات مختلف شرکتهای بنیان در زمینه تولید انواع ماسک، کیت های تشخیصی و تجهیزات پزشکی در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: ما با تکیه بر توان جوانان خلاق و دانشمند کشورمان توانستیم بر بحران کرونا غلبه پیدا کنیم و باید از ظرفیت آنها برای حل سایر مشکلات و مسائل کشور بخوبی بهره بگیریم.

وی افزود: جوانان ایرانی در شرکتهای دانش بنیان با اقدامات خود و تامین نیازهای کشور به لوازم و تجهیزات پزشکی در زمینه کرونا به حل سریع این مساله کمک کردند و اگر می خواهیم به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق جهش تولید لبیک بگوییم باید همینگونه با مشکلات و مسائل برخورد کنیم.

آقامحمدی تاکید کرد: معنای گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، این است که به جوانان میدان بدهیم.

​بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از برخی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی در زمینه بیماری کرونا از جمله دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه پالس اکسیمتر (سنجش میزان اکسیژن خون و ضربان قلب)‌ و انواع ماسک های نانو نظیر ان ۹۵، ان ۹۹ و ان ۸۰ در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا با دستور رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و با هدف تقویت ابعاد اطلاع رسانی و پاسخگوئی دستگاه ها در عرصه تقویت توان تولیدی و خودکفایی کشور در روند مبارزه با بیماری کرونا و ظرفیت سازی مناسب رسانه ای در این زمینه با حضور مدیران و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی  مرتبط تشکیل شده و تاکنون نشست هایی را با حضور معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از بخش های کشور داشته است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تجهیزات پزشکی جامعه کار و رفاه اجتماعی وزارت کشور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش بنیان بیماری کرونا رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ایجاد می‌شود

علی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اهداف سفر خود به استان سمنان بیان کرد: دیدار با مسئولان صمت و کارگروه رفع موانع تولید در کنار بازدید از وضعیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی در کنار گفتگو با فعالان حوزه صمت و سرمایه گذاران از جمله اهداف این سفر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آخرین تحولات در حوزه صمت در کشور افزود: ایجاد کارگروه‌های سرمایه گذاری در استان‌ها با هدف تسهیل گری در امر جذب سرمایه گذار از جمله اولویت‌های وزارت صنعت معدن و تجارت در سال جاری خواهد بود.

نماینده ویژه وزیر صمت با بیان اینکه این کارگروه‌ها می‌کوشند تا موانع سرمایه گذاری در استان‌های کشورمان را برطرف سازند، ابراز کرد: خوشبختانه چه به لحاظ رفع موانع تولید و چه رفع موانع سرمایه گذاری اتفاقات و اقدامات خوبی در استان سمنان رخ داده است.

گلشنی با بیان اینکه یکی دیگر از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه شناسایی افراد مستعد در زمینه سرمایه گذاری و کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی هستند، محسوب می‌شود، افزود: اهتمام مسئولان استانی در این زمینه نیاز است تا به بهترین اهداف دست یابیم.

وی با بیان اینکه دیگر محوری که کارگروه‌های سرمایه گذاری در استان‌های کشورمان دنبال خواهند کرد شناسایی و احصای طرح‌ها و ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری و معرفی آنها است، تاکید کرد: شناسایی و احصای پتانسیل‌های سرمایه گذاری هر استان به تسهیل در امر سرمایه گذاری به خصوص در زمینه تولید منجر خواهد شد.

نماینده ویژه وزیر صمت همچنین تاکید کرد: کارگروه‌های سرمایه گذاری در استان‌های کشور با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، می‌بایست تلاش کنند تا افراد کارآفرین و توانمند و علاقمند به سرمایه گذاری را شناسایی و جذب کنند.

کد خبر 6078468

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • کارگروه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ایجاد می‌شود
  • آمارسازی؛ آفتی برای اقتصاد دانش‌بنیان‌ها
  • برگزاری چهارمین ستاد گیاهپزشکی در راستای بررسی بیماری زنگ زرد گندم
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در نمایشگاه «ایران هلث»
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان‌ حوزه سلامت در «ایران هلث»
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس