Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@18:54:03 GMT

تولید داخلی کیت تشخیص کرونا به مرحله انبوه رسیده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۱۰۹۰

«سورنا ستاری» یکشنبه شب در گفت وگویی اعلام کرد: هم اکنون تمام تجهیزات پیشرفته مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا در کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه امسال 5 واکسن انسانی در داخل کشور وارد بازار خواهد شد، گفت: با وجود جوانان متخصص و دانش پژوه و آینده دار، ما در حوزه تولید واکسن انسانی به جد وارد کار شده ایم، زیرا دسترسی به دانش تولید واکسن بسیار مهم تر از تولید واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی در کشور مورد توجه جدی قرار گرفته و با وجود شرکت های دانش بنیان شاهد اتفاقات و تحولات بزرگی در کشور بوده ایم و تولید 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل نمونه مهم آن است.

ستاری افزود: تولید داروهای بیوتکنولوژی دارویی برای کشور امنیت پزشکی و درمانی به وجود آورده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کسب و کارهای آنلاین در دوماه اخیر شیوع کرونا سودشان هشت برابر شده است گفت: ما درصددیم که در آینده، 10 درصد از اقتصاد کشور به سمت بیوتکنولوژی برود.

ستاری بیان کرد: هم اکنون سهم بیوتکنولوژی در اقتصاد ملی ایران 1.5 درصد است اما تمام تلاش ما این است که سهم آن به حدود 10 درصد در اقتصاد ملی افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت تولید کیت های سرولوژی کرونا در کشور تاکید کرد: تولید این کیت یک فرصت مناسبی برای کادر درمانی و پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا است.
ستاری از اقدامات کادر درمانی و پزشکی وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا در کشور قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه رویکرد وزارت بهداشت، تولید دارو و تجهیزات مقابله با کرونا در داخل است وهم اکنون همه لوازم مورد نیاز مقابله با کرونا در کشور تولید می شود.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در حوزه دارویی کشورمان با وجود جوانان تحصیلکرده هم اکنون به جایگاه مناسبی دست پیدا کرده و در حال حاضر وجود 76 دارو ویژه برای تست های بالینی یک افتخار بزرگ برای کشور محسوب می شود.
ستاری با بیان اینکه 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: در حالی که ایران هم اکنون 24 داروی بیوتکنولوژی تولید می کند، ترکیه حتی یک مورد هم تولید این داروها را ندارد.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: قیمت یک تخت مراقبت های ویژه با تجهیزات تولید داخل بین 10 تا 15 میلیارد تومان است، در حالی قیمت خارجی آن چندین برابرست، لذا تولید دستگاه های پیچیده پزشکی و درمانی توسط جوانان اندیشمند متخصص ایرانی نباید کوچک شمرده شود.
ستاری از تولید دستگاه ونتیلاتور تنفسی در داخل خبر داد و گفت: قیمت این دستگاه در داخل حدود 200 میلیون تومان است در حالی ارزش آن در دنیا حدود یک میلیارد تومان است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کرونا در کشور مورد نیاز هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده (فیلم)
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان