Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: اگر قرار است نمایشگاه برگزار نشود، بودجه نمایشگاه کتاب بهتر است صرف توسعه طرح‌های عیدانه،‌ تابستانه و پاییزه کتاب شود. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

نادر قدیانی رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران که به دلیل شیوع کرونا فعلا لغو شده است‌، گفت: نمایشگاه کتاب تهران امروز در وضعیتی است که 32 سال از عمرش گذشته است‌، با تمام فراز و نشیب‌ها و ضعف و قوت‌هایی که داشته به هر حال برای جامعه ما مفید بوده و موجب تحرکی در حوزه نشر و کتابخوانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ حالا که به دلیل شیوع کرونا مجبور به لغو نمایشگاه کتاب تهران شده‌ایم،‌ به نظر من زودتر از پاییز امکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران وجود ندارد،‌ یک راه این است که کلا نمایشگاه را کنسل کنیم و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار کنیم که خوب با توجه به مقارن شدن ماه رمضان با اردیبهشت ماه باید اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد برگزار شود که باز به مشکلاتی دچار خواهیم شد. چرا که انتخابات ریاست جمهوری است و در فضای داغ انتخاباتی نمایشگاه دیده نمی‌شود.

قدیانی گفت: به نظر من بهترین زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 15 آبان تا 5 آذر ماه است،‌ مشروط بر اینکه در این تاریخ چند سالی نمایشگاه برگزار شود، چرا که نمی‌توان در یک دوره نمایشگاه را آبان برگزار کرد و دوباره 6 ماه بعد در اردیبهشت ماه نمایشگاه برگزار کنیم. برای نمونه تا 4 سال دیگر ماه رمضان از اردیبهشت ماه خارج می‌شود و اگر برگزاری نمایشگاه در پاییز مشکلاتی داشت می‌توان دوباره آن را به اردیبهشت منتقل کرد.

هزینه کرد بودجه نمایشگاه کتاب برای تجهیز کتابخانه‌ها/ ناشران در آستانه ورشکستگینشر جهان در شوک اقتصادی است/ بُعد بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران بیشتر یک شوخی است

 مدیر انتشارات قدیانی در پاسخ به اینکه اگر تا پاییز شرایط فعلی در کشور باقی مانده باشد،‌ قاعدتا نمی‌توان نمایشگاه را برگزار کرد،‌ در آن صورت پیشنهاد شما برای استفاده از بودجه نمایشگاه به نفع صنعت نشر چیست؟گفت: نظرهای مختلفی در این زمینه مطرح است، من معتقدم بودجه نمایشگاه کتاب باید صرف توسعه طرح‌های فصلی شود‌، برای نمونه عیدانه‌، تابستانه‌ و پاییزه کتاب را باید توسعه داد. 

وی گفت:‌ حمایت از ناشران در پرداخت حق بیمه و هزنیه‌های آب و برق و ... نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد‌، من خرید از ناشران را چندان مناسب نمی‌دانم، اما رونق گرفتن طرح‌های فصلی هم کمک به کتابفروشیهاست و هم ناشران. 

قدیانی در پایان با اشاره به خسارت‌هایی که نشر در ایام کرونا دید،‌ گفت:‌ناشران از این شرایط بسیار متضرر شدند،‌ هزینه‌های هنگفتی برای حقوق و بیمه کارمندان از جیب ناشر پرداخت شده است،‌ چک‌های برگشتی روز به روز زیاد‌تر می‌شود و از تسهیلات بانکی نیز به دلیل بهره‌های بالا نمی‌توان چندان استفاده‌ای کرد.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برگزاری نمایشگاه بودجه نمایشگاه اردیبهشت ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ان‌شاءالله با تمهیدات و برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط نمایشگاه‌ کتاب در سال آینده در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم انشاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم