Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۱۲ در یک مسابقه تاریخی زیر نظر پپ گواردیولا، هر ۱۱ بازیکن فیکس بارسا از محصولات آکادمی همین باشگاه بودند. اتفاقی که برای خیلی از تیم‌های دیگر، کاملا دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید. از همان دوران به بعد، اما نقش لاماسیا در ترکیب اصلی آبی اناری‌ها، دائما کمرنگ و کمرنگ‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی‌ها تصور می‌کنند آکادمی بارسا، دیگر ستاره نمی‌سازد، اما حقیقت آن است که این آکادمی، هنوز سرشار از مهره‌های بااستعدادی است که قبل از درخشش در ترکیب تیم، به باشگاه‌های دیگر فروخته می‌شوند. اگر مدیران فعلی بارسا دو دهه قبل نیز روی کار بودند، بدون تردید لئو مسی را نیز در اوج جوانی به فروش می‌رساندند. بارسا در این سال‌ها استعداد‌های زیادی را به راحت‌ترین شکل ممکن از دست داده است.

هکتور بیرین

سرخی روبرتو و نلسون سمدو، در حد و اندازه‌های سمت راست خط دفاعی باشگاهی مثل بارسا نیستند. باشگاهی که برای سال‌ها از نمایش‌های فوق‌العاده دنی آلوز در آن نقطه از زمین بهره‌مند شده بود. کاتالان‌ها می‌توانستند جای دنی را با یکی از استعداد‌های ویژه لاماسیا پر کنند، اما این بازیکن، به سادگی در بازار فروش قرار گرفت. هکتور بیرین در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در عضویت لاماسیا بود. این بازیکن در حالی که فقط هشت سال داشت در این آکادمی پذیرفته شد و تا ۱۶ سالگی عضو بارسا بود، اما آرسنالی‌ها استعداد او را شناسایی کردند و این بازیکن را به خدمت گرفتند. حالا اگر بارسا قصد داشته باشد که خلاء سمت راست خط دفاعی را با این مدافع پر کند، باید میلیون‌ها دلار پول به باشگاه آرسنال بپردازد.

آداما ترائوره

ستاره غول‌پیکر این روز‌های وولوز در حالی که تنها هشت سال داشت، به لاماسیا رفت و پله‌های ترقی را در این آکادمی به سرعت طی کرد. او ۹ سال بعد، عضو تیم دوم بارسلونا شد و همان فصل، به تمرین‌های تیم اصلی هم رسید. در ترافیک بازیکن، اما جایی برای آداما نبود. بارسا هرگز روی فروش قرضی ترائوره فکر نکرد و خیلی زود مالکیت قطعی او را به استون ویلا داد. این بازیکن در میدلزبورو و سپس وولورهمپتون نیز به میدان رفت و آنقدر پیشرفت کرد که یکی از تنومندترین و بهترین بازیکنان خارجی حال حاضر لیگ برتر شد. او احتمالا خیلی زود راهی یک باشگاه بزرگ‌تر خواهد شد. آن هم در شرایطی که بارسا در خط حمله، مشکلات بسیار زیادی دارد.

آندره اونانا

درخشش مارک آندره تراشتگن، موجب شده که بارسا در خط دروازه، هیچ مشکلی را احساس نکند. با این وجود از دست دادن آندره اونانا، هنوز یک شکست بزرگ برای بارسلونا محسوب می‌شود. اونانا در کامرون، در آکادمی ساموئل اتوئو کشف شد. او در سال ۲۰۱۰ با بارسا قرارداد بست و پنج سال در عضویت آکادمی این باشگاه بود. در مقطعی که بارسا تراشتگن و براوو را به صورت همزمان در اختیار داشت، اونانا با رقمی بسیار پایین توسط باشگاه آژاکس شکار شد. حالا شنیده می‌شود که این گلر ۲۴ ساله، با پیشنهاد سنگینی از سوی چلسی و تاتنهام روبه‌رو شده است. باشگاه‌ها حاضرند بیشتر از ۵۰ میلیون یورو برای جذب او هزینه کنند.

مائورو ایکاردی

شاید خیلی‌ها از رابطه این بازیکن و باشگاه بارسا در گذشته باخبر نباشند. مائورو ایکاردی در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، عضو آکادمی لاماسیا بود. رئال و بارسا بر سر این مهاجم، وارد یک جنگ تمام‌عیار شدند، اما در تیم اصلی بارسا، جایی برای این بازیکن پیدا نشد. او برای مدتی به صورت قرضی در سمپدوریا بازی کرد و سپس به صورت رسمی به عضویت این باشگاه درآمد. ستاره سابق اینتر و مهاجم این روز‌های پی‌اس‌جی، حالا یکی از گرانقیمت‌ترین فوروارد‌های دنیا به شمار می‌رود. جالب است بدانید سمپدوریا برای خرید او از بارسا، تنها ۴۰۰ هزار دلار پرداخت کرده بود!

تیاگو آلکانتارا

هافبک میانی مورد علاقه پپ گواردیولا، مطمئن‌ترین جانشین برای ژاوی و اینیستا در تیم بود، اما چند سال قبل از جدایی آنها، از بارسلونا خارج شد. او به همراه پپ گواردیولا به بایرن مونیخ رفت و هنوز هم در همان باشگاه عضویت دارد. تیاگو یک هافبک به شدت بااستعداد است که البته در چند فصل گذشته، بار‌ها و بار‌ها با مصدومیت‌های مختلفی روبه‌رو شده و در معرض بدشانسی‌های زیادی قرار گرفته است. تیاگو می‌توانست یکی از محبوب‌ترین چهره‌های بارسا شود، اما تصمیم گرفت خیلی زود خودش را به در‌های خروجی این تیم نزدیک کند.

ژاوی سیمونز

استعداد این فوتبالیست کم سن و سال، از سال‌ها قبل مورد توجه همه باشگاه‌های اروپایی قرار گرفته بود. اینکه بازیکنی در آن شرایط سنی مینو رایولا را به عنوان مدیربرنامه‌اش در نظر بگیرد، نشان می‌دهد که چه فکر‌هایی برای آینده در سر دارد. سیمونز چندین سال در رده‌های سنی بارسا بازی کرد و خوش درخشید، اما ناگهان در ۱۶ سالگی، از بارسا جدا شد تا برای پی‌اس‌جی توپ بزند. تصمیمی که مثل یک تیر، روی قلب هواداران بارسا فرود آمد. سیمونز حالا در تیم جوانان پاریس توپ می‌زند و لاماسیا، یکی از تازه‌ترین و مهم‌ترین استعدادهایش را از دست داده است.

منبع: توسعه ایرانی

انتهای پیام/