Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خیریانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۱۴۵ واحد تولیدی  در حوزه های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری استان از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی گفت که از محل این تسهیلات که بانک ملت ، صنعت و معدن و صادرات بیشترین پرداختی را داشتند ، برای ۱۳ هزار و ۴۸۶ نفر در استان شغل ایجاد شد.

خیریانپور همکاری بانک ها را در پرداخت این تسهیلات مناسب توصیف کرد و گفت که بخشی از تسهیلات رونق تولید در همان ماه نخست سال ۹۸ که تازه به نام رونق تولید نامیده شده بود ، پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران همچنین اظهار داشت : در سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی سهم استان یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال مصوب شد که در مجموع یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
خیریانپور افزود : از محل این اعتبار چهار هزار و ۸۱۴ نفر از متقاضیان تسهیلات مورد نیاز را برای ایجاد اشتغال خانگی دریافت کردند که ۶۰ میلیارد ریال آن به ۳۷۷ نفر از مدد جویات تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان پرداخت شد.
احیاء ۱۰۰ واحد صنعتی با مصوبات ستاد تسهیل 
جانشین استاندار در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران گفت : در سال گذشته ستاد تسهیل بیش از ۳۷۳ نشست استانی و شهرستان برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار کرد.
خیریانپور افزود : در این نشست ها برای گره گشایی از مشکلات حاکم بر واحدهای تولیدی و صنعتی استان ۲ هزار و ۲۴۵ مصوبه به تصویب رسید که حاصل آن احیای ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و برگشت آنها به فعالیت تولیدی بود.
وی رسیدگی به وضعیت بحرانی واحدهای بزرگ صنعتی استان و بازگشت آنها به مدار تولید شامل شرکت صنایع چوب و کاغذ ، نکاء چوب ، نساجی و فولاد ذوب آهن آمل  را از نتایج مهم مصوبات این کارگروه بیان کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به توقف تملیک واحدهای تولیدی و صنعتی بدهکار به بانک ها با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت : براساس مصوبات این کارگروه از تملک ۱۲۵ واحد صنعتی از سوی بانک ها متوقف شد.
خیریانپور اظهار داشت : علاوه بر آن ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی در تملک بانک ها نیز پس از طی مراحل قانونی به مدار تولید برگشتند.
رتبه دوم مازندران در سهولت کسب و کار
معاون استاندار مازندران در مورد بهبود وضعیت کسب و کار در استان هم گفت : بر اساس پایش محیط کسب و کار استان های کشور که از سوی اتاق بازرگانی ایران انجام شد ، مازندران رتبه دوم را در سهولت کسب و کار در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داد.
وی افزود : همچنین در این پایش استان مازندران از لحاظ بهبود کسب و کار رتبه پنجم را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرد که بررسی نشان می دهد وضعیت کسب و کار در این خطه شمال کشور از ۲۷ استان کشور بهتر است.
براساس گزارش مرکز آمار ایران  میانگین نرخ بیکاری در استان مازندران در سال گذشته به ۹.۴ درصد بود. نرخ مشارکت اقتصادی زمستانه در مازندران هم در سال ۹۸  به ۴۵.۴ درصد رسید که نسبت به میانگین کشوری  حدود سه درصد افزایش یافت.
همچنین نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در ارزیابی استانی در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ نیز حدود ۱.۶ درصد افزایش داشت.
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۲.۲ درصد از جمعیت فعال این خطه شمال کشور در بخش خدمات، ۱۹.۳ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در دیگر بخش ها اشتغال دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور بخش کشاورزی زمستان مرکز آمار ایران نساجی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تولیدی و صنعتی ستاد تسهیل کسب و کار بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران