Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اشعار دست نوشته باب دیلن مربوط به یکی از آثار وی در سال‌های ۱۹۶۰ با نام «زمانه در حال تغییر است»، با مبلغ پایه ۲/۲ میلیون دلار به حراج گذاشته شده است.

اثر «زمانه در حال تغییر است» که در سال ۱۹۶۳ توسط باب دیلن نوشته شد، در آلبومی به همین نام در سال ۱۹۶۴ انتشار یافت و یکی از نمادین‌ترین آهنگ‌های اعتراضی در دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گری زیمت صاحب این حراجی می‌گوید: دو اثر دیگر از این خواننده یکی مربوط به اثر «هومسیک بلوز» به ارزش ۱.۲ میلیون دلار و دیگری محصول سال ۱۹۶۹ به مبلغ ۶۵۰ هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.

گری زیمت درباره قیمت پایین‌ این آثار در حراجی گفت: این آثار به آن اندازه که ماندگار هستند، مهم نیستند. اثر هومسیک بلوز، قطعاً یکی از آهنگ‌های مهم دیلن (ترانه سرا و آهنگساز) است، اما نمی توان آن را هم سطح با اثر «زمانه در حال تغییر است» دانست.

دیلن ۷۸ ساله، ماه گذشته اولین موسیقی اورجینال خود را بعد از ۸ سال منتتشر کرد. در سال ۲۰۱۶ دیلن به تنها خواننده و ترانه سرایی تبدیل شد که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است.

اخیراً جمع آوری اشعار موسیقی‌های معروف (مخصوصاً وقتی به صورت دست نوشته باشند)، به یکی از موارد مورد علاقه کلکسیونر‌ها تبدیل شده است.

مثلاً، پیش نویس ۱۶ صفحه‌ای دان مکلین برای آهنگ معروف «پای آمریکایی» در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۱.۲ میلیون دلار به حراج گذاشته شد. همچنین متن ترانه «هی جود» اثر پال مک کارتنی در یک حراجی آنلاین، اوایل این ماه ۹۱۰ هزار دلار به فروش رسید!

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی حراجی حراج گذاشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی از عزیز بازوند بیرانوند ملقب به پدر دوبیتی لکی، به پاس سال‌ها تلاش وی در عرصه فرهنگ و ادبیات بومی لرستان تجلیل کرد.
اعظم روانشاد در این مراسم گفت: شعر عزیز بیرانوند فراتر از مکان و زمان است و از قدرت بالای ادبی برخوردار است.
وی افزود: میزان تأثیرگذاری اشعار این شاعر بومی‌سرا قابل بررسی است و عزیز بیرانوند برای زنده نگهداشتن زبان لکی به عنوان یک گنجینه ادبی تلاش فراوانی داشته است.
به گفته روانشاد، سهولت در انتقال مفاهیم ادبی باعث شده است این اشعار مردمی باقی بماند و شیرینی اشعار این شاعر در بین مردم قابل مشاهده است.
عزیز بازوند بیرانوند مشهور به سالک (زاده ۱۳۲۱ در بروجرد، روستای دره بیداد از توابع آبسرده از ایل بیرانوند) شاعر دوبیتی‌سرا و نویسنده لک‌زبان است. عمده شهرت وی به سبب دوبیتی‌های لکی اوست.
وی نخستین شاعری است که غزل، دوبیتی و مثنوی را وارد شعر لکی کرده، از این رو او را پدر دوبیتی لکی نیز لقب می‌دهند.
کتاب‌های گرین غم، آو و آگر، ایل‌نامه (سرگذشت ایلات و طوایف لرستان به نظم)، فرهاد سی‌بخت از جمله آثار بیرانوند هستند.
عزیز بیرانوند در ایام جوانی به پیشه سنگ‌بری و حجاری به‌ویژه ساخت سنگ قبر مشغول بوده‌است. همچنین دختر او مهتاب بازوند از چهره‌های فعال حوزه شعر و ادبیات لرستان بود که به علت بیماری درگذشت.
بیرانوند که اکثر سروده‌هایش به زبان لکی است بیشتر تحت تأثیر آثار نظامی گنجوی می‌سراید و علاقه بسیار و همزادپنداری بارزی با شخصیت فرهاد و گاهی مجنون در مجموعه آثار نظامی و وحشی بافقی دارد.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری
  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • (ویدئو) پخش آهنگ معین با مجوز صداوسیما
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • لحظات پخش آهنگ ننه معین با مجوز صداوسیما
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار