Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:38:58 GMT

بازگشت ۳۰۰ پاساژ بازار مازندران به فعالیت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۸۴۲

بازگشت ۳۰۰ پاساژ بازار مازندران به فعالیت

ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین نشست خود اجازه بازگشت پاساژها و بازارهای مسقف را با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر و زمان فعالیت روزانه واحدهای صنفی در این اماکن را تا ساعت ۱۸ اعلام کرد.

عباس رمدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در مازندران بیش از ۳۰۰ پاساژ مسقف و روباز وجود دارد که ۲۰ درصد واحدهای صنفی استان در این مجموعه ها قرار دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای صنفی مازندران را حدود ۱۶۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد : به منظور مقابله با کرونا و بنا به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بیشتر از یک ماه است که پاساژها تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران به جلسه اخیر با مدیران پاساژها اشاره کرد و گفت : تمامی پروتکل های بهداشتی و زمان فعالیت پاساژها به آنها اعلام شد و می بایست براساس آن اقدام کنند .

وی در توضیح پروتکل های بهداشتی پاساژها گفت : ایجاد گیت و تب سنجی مشتریان ، جلوگیری ترافیک در ورودی و ازدحام مراجعه کنندگان ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داخل واحد صنفی و گذاشتن کاور در ورودی مغازه از جمله این موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.

رمدانی گفت : تمامی فعالیت واحدهای صنفی درون پاساژها توسط بازرسان بهداشت ، صنف و اتاق اصناف کنترل می شود و درصورت مشاهده تخلف پس از تذکر و برخورد شفاهی ، واحد متخلف پلمب خواهد شد .

پیش از این براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به واحدهای صنفی کم خطر کشور بجز تهران از ۲۳ فروردین اجازه فعالیت داده شد .

با اجرای این مرحله حدود ۹۷ هزار واحد صنفی مازندران به عنوان واحدهای کم خطر محسوب شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران اصناف ویروس کرونا مازندران اصناف واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در فریمان