Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@19:07:37 GMT

نرخ خودرو در ماه رمضان ارزان می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۴۹۷۱

نرخ خودرو در ماه رمضان ارزان می شود

ایران اکونومیست- رئیس نمایشگاه‌داران خودرو تهران می‌گوید: قیمت خودرو در دیروز نسبت روزهای قبل از عید حدود ۱۰ درصد گران شد اما معتقدیم نرخ خودرو در ماه رمضان ارزان خواهد شد.

 دیروز نمایشگاه‌داران خودرو فعالیت خود را آغاز کردند. به گفته رئیس نمایشگاه‌داران خودرو، این بازار تاکنون شاهد افزایش ۱۰ درصدی نرخ خودروها نسبت به معاملات سال قبل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال آیا با شروع ماه رمضان روند رشد نرخ خودرو متوقف خواهد شد؟

رئیس نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ خودرو در ماه رمضان گران خواهد شد؟ گفت: نرخ خودرو از دیروز نسبت روزهای قبل از عید حدود ۱۰ درصد گران شده است، در حالی که هیچ تقاضایی برای خرید خودرو از سوی مردم وجود ندارد. همچنین باید اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی نیز به دلیل توقف شماره‌گذاری پلاک فعلا خودرویی به بازار عرضه نکرده‌اند و هر چه خودرو در بازار وجود دارد برای قبل از سال ۹۹ است.

سعید موتمنی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد که تقاضا برای خرید خودرو بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته باشد. همچنین افزایش نرخ ۱۰ درصدی خودرو در بازار مقطعی است و با به جریان افتادن روند فعالیت‌ها و کسب و کارها نرخ خودرو مجدد ارزان خواهد شد.

وی درباره عرضه خودروهای ویرایشی به بازار اظهارکرد: اخیرا برخی نمایندگی‌های خودروسازان خودروهای ویرایشی را به متقاضیان خودرو پیشنهاد می‌دهند. تا قبل از عید اختلاف نرخ خودروهای ویرایشی با بازار بین یک تا دو میلیون تومان بود اما حالا این اختلاف نرخ در سال ۹۹ به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین باید اعلام کرد که متاسفانه این خودروهای ویرایشی مشخص نیست برای کدام شخص یا نهاد است.

این فعال بازار خودرو درباره نرخ خودرو در ماه رمضان افزود: تا زمانی که ویروس کرونا ریشه‌کن نشود تقاضا در بازار به همین منوال است. زمانی که تقاضا در بازار فروکش کند قیمت خودرو در بازار نیز ارزان می‌شود، بنابراین نرخ خودرو در ماه رمضان ارزان خواهد شد.

 تجارت‌نیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه داران خودرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز گذشته شنبه اول اردیبهشت آغاز شد.

با توجه به در پیش بودن سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است.

کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند از روز گذشته شنبه اول اردیبهشت تا پنجم اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تأیید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.

کتابفروشی‌هایی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام کرده و فعال هستند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند اما کتابفروشانی که ثبت‌نام ناقص دارند در مهلت ذکر شده برای تکمیل اطلاعات باید اقدام کنند.

کد خبر 6084049 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کدام خودرو امروز ارزان شد؟
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب