Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رهبران دموکراسی خواه ارشد هنگ کنگ یک روز بعد از اینکه پلیس این دولتشهر او را به همراه ۱۴ تن دیگر از دموکراسی‌خواهان در اقدامی غافلگیر کننده دستگیر کرد گفت، سرکوب جنبش دموکراسی خواهی در هنگ‌کنگ حتی در زمان تداوم بحران شیوع کروناویروس یک اولویت برای چین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و چند کشور دیگر اقدام مقامات هنگ کنگ در بازداشت ۱۵ تن از رهبران اعتراضات و جنبش دموکراسی خواهی به اتهام سازماندهی تجمعات ضد دولتی و مشارکت در آنها را در سال گذشته میلادی مورد انتقاد قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یکی از بزرگ‌ترین تلاشها برای سرکوب جنبش دموکراسی خواهی هنگ‌کنگ از زمان آغاز اعتراضات این جنبش در حدود یک سال پیش تا کنون محسوب می‌شود.

آوری انگ، فعال مذکور جنبش دموکراسی خواهی در هنگ‌کنگ به رویترز گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ما در بحبوحه شیوع یک ویروس قرار داریم. وی افزود: دنیا در حال برخورد با این ویروس است اما این اتفاق این پیام را می‌فرستد که پکن همچنان سرکوب سیاسی در هنگ کنگ را یک اولویت اصلی خود می‌داند.

از جمله چهره‌هایی که از سوی مقام‌های هنگ‌کنگ دستگیر شده‌اند مارتین لی  ۸۱ ساله، یک وکیل و بنیانگذار حزب دموکراتیک، جیمی لای، یک ناشر و میلیونر ۷۱ ساله و مارگارت انگ ۷۲ ساله، وکیل و قانون‌گذار سابق هستند. پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد، این افراد دستگیر شده متهم به سازماندهی تجمعات غیرقانونی در تاریخ‌های ۱۸ اوت، اول اکتبر و ۲۰ اکتبر سال گذشته میلادی هستند. این چهره‌های دستگیر شده قرار است در تاریخ ۱۸ مه در دادگاه حاضر شوند.

پلیس هنگ کنگ خبر از احتمال دست زدن به دستگیری‌های بیشتر داده است. آوری انگ و برخی از دیگر دستگیر شده‌ها به قید وثیقه از بازداشت آزاد شدند. این بازداشت‌ها انتقادهای شدید آمریکا و انگلیس را در پی داشته‌اند و هر دو کشور خواستار احترام هنگ‌ کنگ به حاکمیت قانون شدند.

با بالا گرفتن بحران شیوع کروناویروس در جهان کمپین اعتراضات هنگ کنگ خاموش شده و از اول ژانویه تاکنون هیچ تظاهرات بزرگی در این دولتشهر برپا نشده است. با این حال انگ گفت، معتقد است که پکن هیچ سازشی نکرده و احتمالاً باز هم فعالان بیشتری دستگیر خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: این یک تصمیم سیاسی بسیار چشمگیر بوده و نشاندهنده مسیر تعامل پکن درقبال هنگ کنگ است. آنها بسیار ستیزه جو خواهند بود و ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سرکوب‌های بیشتری انجام شوند.

در عین حال دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ که دفتر نمایندگی ارشد پکن در این دولتشهر است اعلام کرد که به یک قانون که مداخله نهادهای چینی در هنگ کنگ را محدود می‌کند پایبند نیست. دولت هنگ کنگ نیز از این اعلامیه پکن حمایت کرد که این حمایتش محکومیت ۲۲ تن از نمایندگان اپوزیسیون پارلمان این دولتشهر را در پی داشت. آنها دولت کری لام، رئیس اجرائی هنگ‌کنگ را متهم به خیانت به این دولتشهر با زیر بار "کاپیتولاسیون" رفتن کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ دستگیر شده هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج در نشست خبری  شرکت کرد و به خبرنگاران گفت: ۲ هزار و ۷۶۰ برنامه در سطح بسیج و ۱۴۱ برنامه در سطح سپاه طی هفته عقیدتی و سیاسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میثم فیاضی ادامه داد: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تجلیل از هادیان سیاسی و مربیان حلقه‌های صالحین، برپایی حلقات صالحین، برگزاری مسابقه نقاشی و خطاطی در مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری و سایر شهدا اهم برنامه‌ها است.

وی، بصیرت دهی به جامعه را از عمده برنامه های سپاه و بسیج در هفته عقیدتی، سیاسی اعلام کرد و گفت: امروزه جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه است. 

حجت الاسلام فیاضی، اظهار کرد: جامعه ای موفق است که اهل بصیرت باشند و با گذشت ۴۵ سال از انقلاب، مردم به واسطه بصیرت و آگاهی ایجاد شده، در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی همواره حضور فعال داشتند. 

وی تشریح ثمرات و موفقیتهای انقلاب اسلامی را از مصادق جهاد تبیین دانست و گفت: وعده صادق تجلی و مایه تبلور انقلاب اسلامی بود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان، تاکید کرد: ایران، آرمانی ترین کشور در دفاع از دین و استقلال در دنیا است لذا تبیین دستاوردها و موفقیتهای نظام در دستور کار قرار گیرد. 

از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت ماه به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه و بسیج نام‌گذاری شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • وزارت خارجه قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه