Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان کردستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر در حال انجام است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شیوع ویروس کرونا در استان کردستان سبب شده، که همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در کنار کادر درمانی و با قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با کرونا برای سلامتی هموطنان با جان و دل تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، حسین خوش‌اقبال؛ معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، مدارس و دانشگاه‌های استان مانند گذشته تعطیل و فعالیت آنها به‌صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

وی گفت: در برخی از مقاطع تحصیلی به‌ویژه در مقطع تحصیلی دکترا مراکز دانشگاهی می‌توانند به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشاغل پرریسک در سطح استان همانند گذشته تا اطلاع ثانوی بسته است؛ گفت: کسب و کارهای با ریسک متوسط به‌خصوص پاساژها از اول اردیبهشت ماه مجدداً فعالیت خود را از صبح تا ساعت 6 عصر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته و پس از این زمان تعطیل خواهند بود.

وی افزود: البته مشاغل با ریسک بالا در پاساژها نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه داده و تا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

خوش‌اقبال با بیان اینکه باهدف حفظ سلامت شهروندان مساجد و اماکن مقدس استان فعلاً تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه تعطیل خواهند بود؛ یادآور شد: کارکنان و پرسنل ادارات و دستگاه‌های دولتی کردستان نیز همچنان با دو سوم ظرفیت به‌کار خود ادامه می‌دهند.

بخشش اجاره‌بها؛ سهم مالکان باشگاه‌های ورزشی کردستان در مهار کرونا

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی استان از اسفندماه 98 تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری اظهار داشت: برای جبران خسارات از اماکن ورزشی دولتی اجاره‌ای دریافت نمی‌شود.

وی گفت: با دستور وزیر ورزش و جوانان و جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، 300 مکان ورزشی دولتی و 700 مکان ورزشی دولتی و خصوصی خارج از پوشش وزارت ورزش و جوانان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تعطیل هستند و اداره‌کل پیگیر جبران خسارات ناشی از تعطیلات اخیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در خصوص جبران خسارات ناشی از تعطیلات اخیر بیان کرد: اخیراً مکاتباتی با مسئولان استانی انجام شده که به مکان‌های ورزشی و بخش‌های خصوصی تسهیلات کم‌بهره تعلق گیرد و براساس دستور وزیر ورزش و جوانان از اماکن دولتی در اختیار بخش خصوصی نیز اجاره‌ای گرفته نمی‌شود.

آخرین اخبار کرونا در کردستان|از توزیع 9 میلیارد تومان بسته‌های معیتشی تا روز بدون فوتی کروناییتهیه و توزیع بسته‌های حمایتی در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در کردستان+ تصاویر

وی اظهار کرد: در حال حاضر 6 مکان ورزشی دولتی استان در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار داده شده و با کمک سازمان‌های مردم نهاد جوان 3 هزار پک بهداشتی و 6 هزار ماسک در بین خانواده‌های کم‌بضاعت سطح استان توزیع شده است.

جولائی در بخشی دیگر از سخنان خود افتتاح 12 پروژه ورزشی پس از شکست کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح سالن 6 هزار نفری سنندج با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاون اول رئیس جمهور، سالن یکهزار و 200 نفری شهرستان بانه، سالن‌های چند منظوره و زمین چمن‌های مصنوعی و طبیعی استان از برنامه‌های توسعه‌ای و اجرایی در سال‌جاری است.

ارائه 10 هزار اثر هنری دانش‌آموزان کردستانی در اپلیکیشن سفیران سلامت برای پیشگیری از شیوع کرونا

نادر منصوری، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از راه‌اندازی اپلیکیشن سفیران سلامت با هدف کمک به ماندن دانش‌آموزان در خانه خبر داد و اظهار داشت: تاکنون بالغ بر 10 هزار اثر هنری از طریق فضای مجازی در این کمپین بارگذاری و ارائه شده است.

وی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس و با هدف کمک به در خانه ماندن دانش‌آموزان و خانواده‌ها و به‌منظور حفظ سلامت جسمی و روانی، کمپین سفیران سلامت با شعار «در خانه ماندن»، «نه به سفر و نه به دید و بازدید» راه‌اندازی شد.

منصوری گفت: کمپین سفیران سلامت به‌صورت ویژه در استان کردستان مورد حمایت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قرار گرفته و معلمان، دانش‌آموزان و اولیا با نصب اپلیکیشن سفیران سلامت، آثار هنری زیبای اعم از نقاشی، کلیپ، دلنوشته، کاردستی و روزنامه‌دیواری را بر روی اپلیکیشن بارگذاری کرده و پس از تایید مدیر برنامه کشوری برای همگان قابل روئیت بود.

وی اظهار کرد: پس از جمع‌بندی آثار بارگذاری شده بر روی این اپلیکیشن تا کنون بالغ بر 10 هزار اثر هنری از طریق فضای مجازی در این کمپین بارگذاری و ارائه شده و تعدادی از این آثار به‌عنوان برگزیده کشوری و استانی انتخاب و در هفته سلامت مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: از این آثار حدود 6 هزار و 500 اثر نقاشی، دو هزار و 500 اثر به‌صورت کلیپ، بیش از یک هزار اثر در قالب کاردستی و روزنامه‌دیواری و بیش از یک هزار دلنوشته دانش‌آموزان با محوریت در خانه ماندن و اخیر نیز با رویکرد حمایت از کادر بهداشت و درمان (مدافعان سلامت)، خلق و به معرض نمایش در آمده است.

انتهای پیام/481/ی

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان ورزش و جوانان سفیران سلامت اردیبهشت ماه دانش آموزان ورزشی دولتی هزار اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد. بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ‌ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است.

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند. بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی انجام می‌شود.

کد خبر 6087815

دیگر خبرها

  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • زلزله در دورتموند: ضربه غیرمنتظره از واتسکه