Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@15:02:57 GMT

۳۳ شکارچی غیرمجاز در دامغان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۰۱۰

۳۳ شکارچی غیرمجاز در دامغان دستگیر شدند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی آذرپور افزود: با تلاش و حفاظت شبانه‌روزی محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در سال ۹۸، این تعداد شکارچی غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: علت دستگیری شکارچیان غیرمجاز، اقدام به شکار در مناطق ممنوعه، شکار غیرمجاز، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آذرپور اضافه کرد: ۱۵ قبضه سلاح گلوله و ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز، لاشه ۶ راس قوچ و میش وحشی، حدود ۳۰ قطعه از انواع پرندگان وحشی و همچنین مقادیر زیادی مهمات و ادوات دیگر از این افراد کشف و ضبط شد.  

وی تصریح کرد: از ۳۳ نفر شکارچی دستگیر شده، هشت نفر در مراجع قضایی شهرستان محکوم، یک نفر برائت و بقیه پرونده ها در حال رسیدگی است.  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان به فعالیت‌های محیط زیست انسانی شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایش واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان توسط کارشناسان، برای ۳۴ واحد صنعتی که منجر به آلودگی محیط زیست شدند اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در استان سمنان است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ، میش، کل و بز است.

همشهریان می‌توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

کد خبر 503081 برچسب‌ها استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران