Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:38:25 GMT

آنچه از کرونا می‌گوییم بر اساس واقعیت‌ است نه مصلحت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۶۱۲۴

آنچه از کرونا می‌گوییم بر اساس واقعیت‌ است نه مصلحت

دکتر محمود نوری شادکام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: من کارشناس حوزه سلامت هستم و قرار ندارم وارد بحث ها و جدال‌های فضای مجازی شوم .

وی اضافه کرد: قرار ما با مردم این است که همیشه امانت دار باشیم و صداقت را در گفتار رعایت کنیم، زمانی که لازم بود به مردم هشدار دهیم بدون هیچ مصلحت‌اندیشی این کار را انجام دادیم و خوشبختانه مردم هم به هشدارها توجه کردند و با همکاری انها و مسئولان بر اپیدمی فائق آمدیم و وارد مرحله مدیریت و کنترل بیماری شدیم و البته برای رسیدن به مرحله مهار بیماری همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری شادکام اظهار داشت: البته مهار کردن به معنای ریشه‌کن شدن کرونا نیست؛ این میهمان ناخوانده همچنان با ما خواهد بود تا انشاالله با کشف واکسن مناسب و یا داروی موثری ،این میهمان ناخوانده، دنیای انسان ها را ترک نماید.

اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کرونا شاید آبانماه

وی یادآور شد: بنظر میرسد مجددا در آبان ماه با یک اپیدمی توامان آنفلوانزا و کرونا مواجه شویم و هرچند پیش بینی دقیق از وسعت و شدت آن نداریم ولی در حال آماده سازی و تجهیز مراکز درمانی هستیم تا در صورت بروز مشکل غافلگیر نشویم و بتوانیم خدمات مناسبی به مردم عزیز ارائه نماییم. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: لازم است همچنان مردم کرونا را جدی گرفته و با رعایت اصول بهداشتی بالاخص استفاده از ماسک، رعایت فاصله یک و نیم متری از افراد ، پرهیز از حضور در تجمعات، به حداقل رساندن مسافرت های درون و برون شهری، برقراری تهویه مناسب در محل کار و شستشوی مکرر دست ها به سیر نزولی و مهار بیماری کمک نمایند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ویروس کرونا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری سالک از اسفند سال ۹۹ به دستور استاندار وقت تشکیل شد، ابراز داشت: از همان زمان بحث جدی مبارزه با بیماری سالک در جنوب دامغان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه بیماری سالک از سال ۷۸ در دامغان شیوع پیدا کرده است، افزود: آمارها در سال ۹۹ به میزان هزار و ۱۲۹ نفر برای دامغان به ثبت رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه با هم افزایی دستگاه‌های ذی ربط سال ۱۴۰۰ آمار سه رقمی و به میزان ۳۴۷ نفر رسید، ابراز داشت: این مبارزه جدی با سالک باعث کاهش چشمگیر آمار مبتلایان در دامغان شد.

قدس ضمن بیان اینکه سال گذشته آمار ابتلاء ۵۴ نفر در دامغان گزارش شد، تصریح کرد: امروز این آمار برای سال ۱۴۰۲ به ۹ نفر رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه آمار ابتلاء هم اکنون برای شهرهای تابعه ۲۳ بیمار است، افزود: این کاهش آمار دستاورد بزرگ برای دانشگاه است.

کد خبر 6076950

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • معتمدی: عملیات «وعده صادق» مایه مباهات است +فیلم
  • در عملیات بامداد روزگذشته سپاه اصول اخلاقی نیز رعایت شده بود
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • هوای تهران همچنان در شرایط قابل قبول
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • هوای تهران همچنان به دور از آلودگی
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس