Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: از 25 اسفند مترو و از 29 اسفند اتوبوسرانی تعطیل شدند که ما روزانه به طور میانگین 8 میلیارد ریال درآمد خود را از دست دادیم، این نشان می‌دهد که حفظ جان مردم برای ما اولویت دارد.

حمیدرضا موحدی‌زاده امروز اول اردیبهشت ماه در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما در اسفند سال 98 و فروردین 99 روزهای سخت و نفس‌گیری را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شرایطی که ویروس کرونا در ایران و جهان پیش آورد، ما هم به سهم خودمان به عنوان دومین کلانشهر ایران درگیر شدیم و هنوز هم در میانه آن هستیم.

وی افزود: هم اعضاء شورای شهر و هم شهردار، معاونان و همکاران ایشان اهتمام فراوانی داشتند که در کنار مبارزه با این ویروس اجازه ندهند، نظافت، امنیت، ترافیک، رفت‌وآمد، رفت‌وروب و نگهداری شهر دچار آسیب شود. برداشت من این است که حتی مردم هم چنین حسی نداشتند که در شهر مشکلی وجود دارد. خلوتی‌ای که به دلیل همراهی مردم در ایام تعطیلات داشتیم، در کاهش روند ابتلاء مردم به کرونا و تلفاتی که از نظر انسانی داشتیم، بسیار تاثیرگذار بود. روند ابتلا کاهشی بوده، اما هنوز قطع نشده است.

موحدی‌زاده بیان کرد: ما در اولین گام‌ها اعتبارات خوبی در اختیار شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی گذاشتیم و همه مردم و شهروندان ما شاهد بودند که در روزهایی که تعطیل بود و در خانه ماندن توصیه می‌شد، پاکبانان و کارکنان فضای سبز شهرداری برای نگهداری اماکن و سایر بخش‌هایی که لازم بود در صحنه باشند، برای اداره شهر تلاش می‌کردند.

نائب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه سیاستی مد نظر بود که اقشار آسیب‌پذیر در شرایط کرونا که شغل و درآمد خود را از دست دادند، آسیب جدی نبینند، عنوان کرد: شهردار طرحی داشت مبنی بر اینکه 300 هزار بسته غذایی به این اقشار اختصاص یابد که بعد توصیه شد مشارکت سایر ارگان‌ها را نیز در ستاد استانداری جلب کنند. این اتفاق افتاد و آستان قدس، کمیته امداد، بهزیستی و سایر سازمان‌هایی که با این اقشار در ارتباط هستند، همکاری خوبی داشتند و این اقدام را سازمان دادند. شهرداری نیز سهم خود را به میزان 50 هزار بسته متقبل شد و هنوز نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: قرار بود یک بانک اطلاعاتی از این اقشار از جمله افرادی که شغل آزاد داشتند و کارگران روزمزد که درآمد خود را از دست دادند نیز شناسایی شود که این کار در شورای اجتماعی محلات در حال انجام است. سامانه‌ای تعریف شده و امیدواریم این اطلاعات هم به توزیع بسته‌ها و هم در حوادث بعدی یا ادامه کرونا کمک کند، همچنین می‌تواند مبنایی برای رسیدگی به این افراد باشد.

موحدی‌زاده با اشاره به اینکه از همان ابتدا سلامت جامعه و حفظ جان مردم برای ما اولویت داشت، به همین دلیل شبکه حمل و نقل عمومی را تعطیل کردیم، تصریح کرد: از 25 اسفند مترو و از 29 اسفند اتوبوسرانی تعطیل شدند که ما روزانه به طور میانگین 800 میلیون تومان درآمد خود را از دست دادیم، این نشان می‌دهد که حفظ جان مردم برای ما اولویت دارد و حاضریم درآمد نداشته باشیم، اما مردم در مکان‌های تجمعی حضور نداشته باشند.

نائب رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: در جلسه قبل شورا صلاح دیده شد که بخشی از اتوبوسرانی را فعال کنند و استدلال هم این بود که بخشی از جمعیت ما که ناچارند به سر کار خود برگردند، نیاز به رفت‌وآمد دارند؛ بنابراین شورا تصویب کرد از امروز تا 15 اردیبهشت حدود 27 خط BRT و اتوبوسرانی فعال شود و تعدادی از اتوبوس‌های سایر خطوط نیز به این 27 خط ملحق شوند تا بتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را پیاده کنند. از مسئولان مربوطه مخصوصا آقای کاظمی می‌خواهم نظارت و مراقبت کنند که این کار انجام شود، زیرا اگر مردم در داخل اتوبوس‌ها متراکم شوند، فاجعه به بار می‌آید و همه ما مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما یک تجربه قرنطینه یکی، دو ماهه در گذشته داشتیم، مردم نیز تا 13 فروردین همراهی خوبی نشان دادند و روز خلوتی در شهر داشتیم. سایر ارگان نیز تدابیری داشتند و دارند، اما شهرداری با امکاناتی که داشت تلاش کرد موضوع در خانه ماندن را تبدیل به گفتمان کند و مردم هم پذیرفتند، بنابراین روز 13 فروردین روز خلوتی بود، منتها بعد دولت سیاست کلی را در نظر می‌گیرد که شاید حق هم داشته باشد. اقتصاد مملکت، معیشت مردم و مشاغل نمی‌تواند تا آخر تعطیل بمانند. باید تدریجی به موازات اینکه منحنی ابتلا کاهش می‌یابد و حتی به اعتقاد ما زمانی که قطع شود، روند زندگی به حالت عادی برگردد.

موحدی‌زاده گفت: یک نفر در ووهان به کرونا مبتلا شده بود که الان به یک میلیون و 700 هزار نفر در جهان تبدیل شده است؛ بنابراین تا زمانی که یک مبتلا به کرونا وجود دارد، این خطر رفع نشده چه برسد به اینکه هزاران نفر باشند. باید این زنجیره قطع شود. ما در زمینه حمل و نقل عمومی که 27 درصد در شیوع کرونا نقش دارد، سهم داریم، به همین دلیل بعد از 15 اردیبهشت در این زمینه بحث می‌کنیم.

باید در زمینه کرونا منطقه‌ای عمل شود

نائب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه باید در زمینه کرونا ملی و حتی بین‌المللی بیندیشیم، زیرا این موضوع جهانی شده، اما باید منطقه‌ای عمل کنیم، عنوان کرد: هر منطقه‌ای خصوصیات خود را دارد. مشهد دومین کلانشهر ایران است، در ایام عید میلیون‌ها زائر و مسافر دارد، در ایام کرونا نیز 30 تا 40 درصد رفت‌وآمد به مشهد انجام شد که این نشان می‌دهد باید در مشهد شرایط خودمان را نیز در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: گاهی منتقدان دولت از جاده انصاف خارج می‌شوند. دولت در شرایطی کشور را اداره می‌کند که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، درآمدش کاهش یافته، قیمت نفت به زیر 20 دلار رسیده و کرونا این شرایط را ایجاد کرده و مشاغل از دست رفتند، بنابراین نباید از انصاف خارج شویم. همه بخش‌ها مخصوصا وزارت بهداشت با هم همکاری کردند، البته نقطه ضعف‌هایی هم وجود داشته، اما اینکه عده‌ای تنها دولت را مقصر بدانند یا از این فرصت برای هجوم یا حمله به دولت استفاده کنند، جوانمردانه نیست.

موحدی‌زاده ادامه داد: ما هم انتقاداتی داریم، اما معنایش این نیست که در این شرایط بخواهیم دولت را تضعیف کنیم، البته دولت نیز باید در تصمیمات خود بهتر عمل کند. قرار شد که وام یک میلیونی به مردم بدهد که بعد گفت قرض‌الحسنه است، در حالی که باید قبل از این تشخیص می‌داد. اگر دولت می‌خواهد ببخشد باید همان اول این کار را انجام دهد.همچنین باید در نظر می‌گرفت که برای ثبت نام این وام مردم کجا باید مراجعه کنند نه اینکه جلوی صندوق‌ها و گیشه‌های بانک تجمع کنند. باید کرامت انسانی مردم ما حفظ شود. تدابیری انجام شده، اما باید به موقع باشد تا طعم شیرین آن تلخ نشود.

نائب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه یک ماه از سال 99 گذشته، ماه‌های بعد هم خواهد گذشت، منتها مهم این است که از تجربه سال قبل و مسائلی که در موضوع کرونا پیش آمد، حداکثر استفاده را کنیم، تصریح کرد: در سال 98 به لحاظ حوادثی که در آبان ماه پیش آمد، از جمله اعتراضات مردم به گرانی بنزین، سقوط هواپیما، به اعتماد مردم به حکومت و دولت لطمه زد و بدخواهان هم در حال سوءاستفاده از این موضوع هستند و آن را گسترش می‌دهند که این بدیهی است. آنها که دشمنی دارند، سعی می‌کنند این موضوعات را پررنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: قضیه کرونا در کنار ضررها، سود هم داشته، اینکه مردم به این پی بردند که زندگی‌شان ارزش دارد و نباید به جنگ و اختلاف بپردازند. کرونا در مردم دوستی ایجاد کرد و اکنون جنگ‌های دنیا تعطیل شده که این نشان می‌دهد ما می‌توانیم با هم همدل بوده و دوستی داشته باشیم و بتوانیم ایام پیش رو و اعتماد عمومی را بین دولت با ملت و نظام با مردم برگردانیم و اعتماد بیشتری برقرار شود.

تحریک  دشمن کار معقول و سنجیده‌ای نیست

موحدی‌زاده اضافه کرد: در اینکه نیروهای مسلح باید به شکل بازدارنده عمل کنند، بحثی نیست. هر کشوری که به تمامیت ارضی یا امنیت ملی ما طمع داشته باشد، نیروهای مسلح باید صف‌آرایی و قدرت‌نمایی کند، اما نباید به تحریک دشمنان منجر شود. تحریک کردن دشمن کار معقول و سنجیده‌ای نیست، باید سنجیده و حساب شده پیش برویم.

سهم زنان در مدیریت شهری باید بیش از این شود

نائب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص مدیریت زنان در شهرداری، گفت: ما از همان ابتدا در خصوص مدیریت زنان در شهرداری شعار دادیم. خانم گندمی و رمارم نیز دو بانوی گرامی در شورا هستند که همیشه مدافع ما بودند. مردان شورا و شهردار نیز طرفدار این بودند و هستند که سهم زنان در مدیریت شهرداری باید بیش از این شود، اقداماتی هم انجام شده و برخی بانوان در پست‌هایی قرار گرفتند. ما انتظار داریم که شهردار محکم روی این گزاره که اخلاقی، قانونی شرعی و ضروری است بایستد و از بانوان مدیری که در شهرداری هستند دفاع کند و حتی تعداد آنها را توسعه دهد.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد انعطاف هم لازم باشد، اما معنایش این نیست که از اصول خود عقب‌نشینی کنیم. از حوقق زنان و جایگاه آنها در مدیریت شهرداری دفاع خواهد شد و شورا و شهرداری نیز مدافع این موضوع هستند.

موحدی‌زاده با اشاره به اینکه نمایندگان مردم از شهردار حق سوال دارند و این نشانه پویایی شورای شهر است، تصریح کرد: سوال کردن یک امر ارزشمند است و پاسخی که داده می‌شود چه دوستان قانع شوند و چه نشوند، در هر دو حالت باارزش بوده، زیرا سوال کردن علامت این است که نمایندگان استقلال رأی دارند و می‌توانند سوال خود را مطرح کنند.

نائب رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: به این دلیل که این کار در گذشته شورای پنجم رسم نبوده، شاید برای برخی مساله شود که نماینده‌ای سوال کرده، در حالی که این کار ایرادی ندارد. امیدواریم از این حق قانونی استفاده شده و شهردار هم بتواند در فرصتی که دارد پاسخ دهد، قانع‌کننده باشد و بتوانیم در این شرایط برای مدیریت شهر تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم، از مسائل کوچکتر و قابل اغماض عبور کنیم و در این شرایط تصمیمات پخته‎‌تری بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی درآمد خود را از دست نشان می دهد مدیریت شهر موحدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه

جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می‌کنند را حداقلی در نظر بگیرند؛ اما در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه‌ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، به عبارتی دیگر پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی‌های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می‌شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می‌یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه