Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از خدمات نیروهای پرستاری در بحران کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم حضرتی، روز دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با خبرنگاران، گزارشی از خدمات و فعالیت‌های نیروی پرستاری در بحران کرونا ارائه داد.

او در ابتدای این نشست خبری مجازی با اشاره به تعداد پرستاران حاضر در مراکز درمانی گفت: ارتباط مستقیم با بیماران باعث شده تا تعدادی از نیروهای پرستاری، گرفتار ویروس کرونا شده و جان خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد از نیروهای پرستاری در مراقبت مستقیم از بیماران کرونایی قرار دارند.

حضرتی افزود:  ۱۴۲۹۰۵ نفر از بیماران دچار بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌ها تحت مراقبت پرستاران قرار داشته‌اند و ۴۰۵ مرکز مشاوره مراقبت در منزل نیز به طور فعال مشغول ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه ۳۰۵۴ نفر نیروی داوطلب پرستاری در خدمت بیماران کرونایی بوده‌اند، گفت: تاکنون ۴۴۵۶ پرستار خارج از روال اداری، جذب و مشغول کار شده‌اند و مجوز جذب ۳۰۰۰ نفر نیروی پرستاری نیز صادر شده است.

حضرتی در پاسخ به خبرنگار برنا درباره وضعیت پرستارانی که ترک کار کردند، گفت: تعداد بسیار محدودی از پرستاران ترک کار کردند که هنوز فرصت نشده به آنها رسیدگی کنیم. درباره این موضوع قانون وجود دارد و طبق نظر کمیته های تخصصی درباره آنها در آینده تصمیم گیری می شود.

او درباره وضعیت پرستارانی که به ویروس کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: تعدادی از پرستاران به دلیل ارتباط با بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شدند اما آنهایی که پس از بهبودی تست شان منفی بوده به کار برگشته و در مراکز درمانی مشغول کار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره تعدیل نیروهای پرستاری در برخی بیمارستان‌های خصوصی، گفت: ما اصلاً با این موضوع موافق نیستیم که پرستاری که در دوره بحران تلاش کرده تعدیل نیرو شود و از سازمان نظام پرستاری خواستیم فهرست اسامی پرستاران تعدیل شده را اعلام کند.

حضرتی در پایان تاکید کرد: پرستارانی که از اسفند ۹۸ تعدیل یا اخراج شده‌اند به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند تا موضوع را پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرستار مراکز درمانی وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری ویروس کرونا بیماران کرونایی بیماری حاد تنفسی ترک کار نیروهای پرستاری نیروهای پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای انجمن داروسازان تهران، در نشست با رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تشکر از دغدغه مندی رئیس سازمان نظام پزشکی در پیگیری مطالبات و مسائل مرتبط صنفی این گروه از جامعه پزشکی کشور و دفاع از حقوق داروسازان؛ نسبت به چالش‌های فروش اینترنتی دارو و آئین نامه فعالیت پلتفرم‌های عرضه اینترنتی دارو ابراز نگرانی کردند.

اعضای انجمن داروسازان تهران، در این دیدار، خواسته‌های خود مبنی بر رفع موانع و پیگیری چالش‌های قانونی ورود پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو را مطرح و از رئیس کل سازمان نظام پزشکی درخواست توجه، همکاری و تلاش برای حل این مسائل و مشکلات را داشتند.

عمده ترین موارد مطرح شده در این جلسه؛ شتاب زدگی در تدوین آئین نامه فروش اینترنتی دارو بدون دخالت و نظارت سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این حوزه، افشای اطلاعات محرمانه بیماران و روند احراز هویت کاربران و بیماران در آئین نامه توزیع اینترنتی دارو، بی توجهی به زیر ساخت‌های قانونی برای ایجاد پلتفرم‌های فروش دارو، حذف مسئول فنی داروخانه‌ها، خطر بروز مراودات مالی داروخانه‌ها با این پلتفرم‌ها و نیز نشت دارو به بازار آزاد و قاچاق آن از داروخانه و موارد دیگر بود.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، پس از استماع نظرات نمایندگان جامعه داروسازی، تاکید کرد که استاندارد وزارت‌بهداشت برای ارائه خدمت با اجرای فروش اینترنتی دارو باید رعایت شود.

وی همچنین از نایب رئیس انجمن داروسازان خواست مستندات مغایرت آئین نامه فروش اینترنتی دارو با اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبری و قوانین کشوری را ناظر بر ایمنی دارویی بیماران، امنیت داده‌ها و اطلاعات بیماران گردآوری کنند تا به مسئولان ذی ربط جهت اصلاح آئین نامه فروش اینترنتی دارو، ارجاع شود.

کد خبر 6085263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان