Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان مام‌عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۴۸۰ نفر از دانش‌آموزان شهری مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه عضو شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۰ نفر موفق به ثبت‌نام در سامانه ویژه یادگیری و یاددهی آنلاین وزارت آموزش‌وپرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد آموزگاران شهری مقطع ابتدایی نیز در این سامانه عضو شده‌اند افزود: از مجموع ۱۸ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی هنوز پنج هزار دانش‌آموز به عضویت این سامانه درنیامده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل عضو نشدن این تعداد دانش‌آموز مقطع ابتدایی را مشکل اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین نا آشنایی والدین و دانش‌آموزان در خصوص نصب سامانه شاد عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه ۳۵ درصد دانش‌آموزان مناطق روستایی نیز عضو این سامانه آموزشی هستند، اظهار داشت: دانش‌آموزان روستایی مقطع ابتدایی که به اینترنت، موبایل هوشمند و تبلت دسترسی ندارند آموزش آنها از طریق بسته‌های آموزشی، حضور غیرمستمر و رفع اشکال توسط معلمان و ارسال سی‌دی‌های آموزشی با همکاری اعضای شورای بروستا و دهیاران انجام می‌گیرد.

«مام عزیزی» در خصوص جمعیت دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شهری بهره‌مند از این سامانه نیز اضافه کرد: ۶۷ درصد دانش‌آموزان مقطع  متوسطه اول و دوم ساکن شهر که شامل هشت هزار و ۷۰۰ نفر است هم اکنون عضو سامانه شاد هستند.

مدیرآموزش و پرورش بوکان گفت: ۷۵ درصد از دبیران مقاطع متوسطه اول و دوم نیز اپلیکیشن آن را نصب کرده و وارد سامانه ویژه یادگیری و یاددهی آنلاین وزارت آموزش و پرورش(شاد) شده‌اند.

وی در خصوص مدارس غیرانتفاعی (غیردولتی) نیز اظهار داشت: ۱۰۰ درصد معلمان و دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی بوکان در این سامانه عضو شده و هم‌اکنون در شرایط آموزش در دنیایی مجازی داخل این سامانه قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در سیستم آموزشی از طریق فضای مجازی در بوکان اظهار داشت: فقدان امکانات اینترنت در مناطق محروم روستاتی، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان این مناطق به گوشی‌های تلفن همراه به‌دلیل پایین بودن درآمد مالی و مخالفت بسیاری از خانواده‌ها با تهیه گوشی تلفن همراه برای فرزندان کم سن و سال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلات قرار گرفته در مسیر این طرح آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.

بوکان با بیش از ۴۳ هزار دانش آموز و ۲۵۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تلفن همراه خانواده دانش آموزان مدیر آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مقطع ابتدایی دانش آموزان دانش آموز شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد

قیمت کتاب‌های درسی میان‌پایه‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ ۱۴۰۴ اعلام شد.

به گزارش مشرق، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد