Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به برنامه‌های جهادی این نهاد حوزوی در مقابله با ویروس کرونا گفت: ۳۵۰ نفر از طلاب زن استان سمنان در فراخوان همکاری برای ورود به کار‌های جهادی مبارزه با کرونا، اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بخشی از خواهران طلبه به عنوان همراه بیمار در کنار کارکنان درمانی در بیمارستان‌های استان به بیماران کمک می‌کنند.

کمشی‌کمر ابراز داشت: برخی از طلاب جهادی این نهاد نیز به عنوان مشاور و با هدف امیدبخشی، در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و بخش زیادی از آنان نیز با همکاری بسیج و سایر نهاد‌های فعال در این زمینه در راستای بسته‌بندی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و توزیع آن در استان به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

این مدرس حوزه علمیه خواهران استان سمنان عضویت در ستاد مردمی مبارزه با کرونا، حضور در نقاهتگاه استان برای همکاری با کارکنان درمانی، ارائه مشاوره‌های معنوی به شهروندان و خانواده‌های بیماران کرونایی، چاپ و توزیع کتابچه‌های تهیه شده توسط اساتید و طلاب در مراکز مورد نیاز و فضای مجازی و راه اندازی پویش نهج‌البلاغه خوانی را از جمله اقدامات جهادی خواهران طلبه استان سمنان عنوان کرد.

او گفت: شرکت داوطلبانه طلاب در طرح غربالگری و همکاری با مراکز بهداشت، تهیه اقلام مورد نیاز سالمندان، دیدار با خانواده بیماران کرونایی، ضدعفونی محله‌ها توسط طلاب همان منطقه و محله، تهیه و پخت شیرینی و پخش آن در میان کودکان نیازمند و خانواده‌هایشان نیز از دیگر فعالیت‌های جهادی خواهران حوزوی استان سمنان است.

کمشی‌کمر به تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب خواهر سمنان اشاره و بیان کرد: طلبه‌های خواهر این استان از زمان شیوع بیماری کرونا به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اجرای طرح پویش همدلی با توزیع بسته مواد بهداشتی، ماسک و کارت‌های یادبود پرداخته‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به فراخوان جذب نیرو‌های داوطلب به منظور کمک در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، گفت: انتقال توصیه‌های بهداشتی به مددجویان کمیته‌امداد، فعالیت طلاب در گردان سایبری خواهران وابسته به سازمان بسیج فضای مجازی کشور، تولیدمحتوا، عکس نوشته و انتشار مطالب مرتبط باپیام‌های سلامت از جمله وظایف این افراد است.

او ایجاد امنیت و اعتماد عمومی، رصد فضای مجازی و انجام عملیات‌های هماهنگ کشوری و استانی را از دیگر وظایف طلاب داوطلب بیان کرد.

او اضافه کرد: تولید، دوخت، بسته بندی و استریل ماسک‌های یکبارمصرف و پارچه‌ای و همکاری با مراکز هلال احمر در یاری‌رسانی به مردم و اطلاع‌رسانی، اختصاص شماره حساب به منظور خرید فقط وسایل بهداشتی از دیگر اقدامات جهادی مجاهدان حوزوی سمنان است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: تهیه اقلام مصرفی خانوار از مانند برنج، روغن، گوشت گوسفند، مرغ، سویا، ماکارونی، نخود، شکر، قند، چای، پنیر، رب، شیرینی و شکلات و سایراقلام ضروری برای افراد نیازمند و سالخوردگان نیز از اقدامات بسیار موثر آنان در میدان مبارزه است.

حوزه علمیه خواهران استان سمنان دارای ۱۲ مدرسه علمیه در مقاطع یک تا چهار است. شهرستان بسطام یک مدرسه علمیه، شهرستان شاهرود ۲ مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، دامغان یک مدرسه علمیه و یک مرکز آموزش عالی، سمنان یک مدرسه علمیه، یک مرکز آموزش عالی و یک سطح ۴ رشته فقه خانواده، مهدیشهر و سرخه و گرمسار نیز هر کدام دارای یک مدرسه علمیه خواهران هستند.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی طلاب استان سمنان هلال احمر استان سمنان حوزه علمیه خواهران استان سمنان یک مدرسه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور ووشوکارانی از ۳۸ کشور به میزبانی چین در شهر «جیانگ‌یئن» آغاز شد که نمایندگان ایران در بخش تالو موفق به کسب دو مدال طلا و برنز توسط اسدیان و جلیلی شدند.

در نوبت دوم این مسابقات رقابت‌های بخش ساندا یا همان مبارزه انجام شد که ابتدا صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم «دوی مهارابام» از هند را شکست داد. وی عصر امروز با برنده جدال نمایندگان ترکیه و نپال پیکار می‌کند.

سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم نیز برابر «ژی‌چین لی» از چین صاحب برتری شد. شهربانو منصوریان هم در مبارزه نخست در وزن ۷۵- کیلوگرم «رانی موندال» از بنگلادش را مغلوب کرد. او در مرحله بعدی باید به مصاف برنده رقابت نمایندگان چین و هند برود.

خواهران منصوریان در ادامه این مسابقات، بعد از ظهر امروز با حریفان‌شان دیدار خواهند کرد.

کد خبر 6087437

دیگر خبرها

  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید