Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@00:10:27 GMT

جوانه‌های روی سیب‌زمینی خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۱۷۷

جوانه‌های روی سیب‌زمینی خطرناک است؟

 آیا جوانه‌هایی که روی سیب زمینی بعد از گذشت چند روز از خرید آن می‌زند و هنگام خرید آن وجود نداشته برای سلامتی ضرر دارد؟
جوانه‌های روی سیب زمینی به سادگی نشانه‌ی این هستند که سیب زمینی در تلاش است تا رشد کند. هنگامی که سیب زمینی‌ها برداشت می‌شوند، وارد حالت خفته طبیعی می‌شوند، اما آن‌ها فقط تا این مدت باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت زمان کافی، غده‌های کوچک یا جوانه‌های سیب زمینی فوران می‌کنند. اگر سیب زمینی هنوز در زمین و توی خاک بود، این جوانه‌ها در نهایت گیاهان جدیدی تشکیل می‌دادند.

این سؤال که آیا سیب زمینی جوانه زده هنوز هم برای خوردن خوب است یا خیر، پیچیده است. خود جوانه‌ها را نباید خورد، زیرا حاوی غلظت بالایی از سموم سولانین و کاکونین هستند. این سموم که گلیکوکالوئید‌ها نامیده می‌شوند در هنگام مصرف در مقادیر زیاد می‌توانند باعث سردرد، استفراغ و مشکلات گوارشی شوند.

اما قطع جوانه‌ها در خارج از غده به طور خودکار آن را ۱۰۰ دصد غیر سمی نمی‌کند. برخی از کارشناسان معمولا توصیه می‌کند سیب زمینی‌هایی که جوانه زده اند را کنار بگذارید، اگرچه این یک روش بسیار محتاطانه است. گلیکوکالوئید‌های سمی در سراسر سیب زمینی‌ها وجود دارند، اما بیشترین تمرکز را در چشم ها، پوست و جوانه‌ها دارند. این کارشناسان همچنین خوردن پوست سیب زمینی تحت هر شرایطی را توصیه نمی‌کند.

به توصیه پزشکان تغذیه اکثر سیب زمینی‌هایی که جوانه زده اند در بیشتر موارد برای خوردن مناسب هستند. بزرگترین تغییر شیمیایی که هنگام جوانه زدن سیب زمینی اتفاق می‌افتد، تبدیل نشاسته به قند برای تغذیه جوانه‌های در حال رشد است. اگر سیب زمینی پس از برداشتن جوانه‌ها هنوز سفت باشد، بیشتر مواد مغذی خود را دارد و می‌توان از آن استفاده کرد. اما اگر سیب زمینی‌های جوانه زده نرم و چروک باشند، از بین رفته اند، خواص خود را از دست داده اند و باید آن‌ها را دور ریخت.         منبع:شفقنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر سیب زمینی خواص سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان قوچان گفت: بارش ۴۰ میلی متری باران در ۲۴و ۲۵ فروردین ماه سالجاری سازه‌های آبخیزداری سطح شهرستان ضمن کنترل سیل ورسوب، آبگیری شد.

زمانی مقدم افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باعث نفوذ آب وتغذیه سفره‌های زیر زمینی، کاهش بلایای طبیعی وکنترل سیل و رسوبات همچنین رونق اقتصادی وگردشگری درسطح روستا‌ها ونهایتامنجربه کاهش مهاجرت به شهر‌ها می‌شود.

وی گفت: امسال در بارندگی‌های اخیر بند‌های خاکی وسنگ وملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع باعث خوشحالی آبخیزنشنیان برای پایداری وتغذیه سفره‌های آب زیر زمینی قنوات پایین دست طرح ها شد.

رییس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان قوچان ابراز امیدواری کرد، با تخصیص اعتبارات ومشارکت مردم در سالجاری شاهد اجرای طرح های بیشترآبخیزداری درسطح شهرستان باشیم.

مساحت شهرستان قوچان  دارای ۳۸۴ هزار هکتاراست که ۲۵۰ هزار هکتار ان را اراضی ملی وحوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهند.

دیگر خبرها

  • نحوه پخت پیراشکی سیب زمینی و سبزیجات به سبک زوج غارنشین افغان (فیلم)
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • جزئیات دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش +عکس
  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟