Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@02:46:43 GMT

بیش از 80 هزار پرستار درگیر مراقبت از بیماران کرونایی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۸۳۳۳

بیش از 80 هزار پرستار درگیر مراقبت از بیماران کرونایی

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰ هزار و ۸۵۶ پرستار و معادل ۶۵درصد پرستاران بخش دولتی در خط مقدم مراقبت از بیماران کرونا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم حضرتی روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه ۸۰ هزار و ۸۵۶ پرستار و معادل ۶۵درصد پرستاران بخش دولتی در خط مقدم مراقبت از بیماران کرونا هستند، اظهار داشت: این تعداد پرستاران که در مراقبت از بیماران کرونا فعال هستند فقط شامل آمار بیمارستانهای دولتی است و آمار پرستاران بیمارستانهای نیروهای مسلح، خیریه، بانک ها و بخش خصوصی را شامل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در دو ماه گذشته چهار هزار و ۴۵۶ پرستار در بیمارستانهای دولتی جذب شدند و سه هزار و ۵۵ کادر پرستاری و مراقبتی نیز به صورت داوطلب در بیمارستانها برای مراقبت از بیماران کرونا به میدان آمدند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت به معوقات پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: معوقات پرستاران در دانشگاههای علوم پزشکی مختلف متفاوت است. در برخی دانشگاهها پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران به روز شده است اما در برخی دیگر معوقات بین ۴ تا ۱۲ ماه وجود دارد که پیگیر پرداخت آن هستیم.

وی ادامه داد: در مورد پرداخت های تشویقی به پرستاران برخی دانشگاههای علوم پزشکی به تشخیص خودشان عمل کرده اند، در برخی جاها میزان تشویقی مناسب بوده و در جاهایی هم مناسب نبوده که در حال پیگیری آن هستیم.

حضرتی در پاسخ به پرسش دیگری درباره بکارگیری پرستاران مبتلا به کرونا در بیمارستانها گفت: به هیچ عنوان تایید نمی کنیم، هر پرستاری که از طریق تست یا آزمایش به طور قطعی به کرونا مبتلا شده باشد از چرخه خدمت خارج شده و بعد از منفی شدن تست به کار بازگشته است و پرستاران با توجه به آگاهی که از بیماری دارند خودشان اجازه چنین کاری را نمی دهند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اجبار پرستاران برای حضور در محل کار گفت: شاید یک درصد پرستاران ترک کار کرده باشند و ۹۹ درصد پرستاران استخدام شده طبق قانون سر کار خود حاضر بوده اند و هیچ تهدید و اجباری برای حضور پرستاران سر کار نبوده است ضمن اینکه پرستارانی که مشکل داشتند از جمله سابقه بیماری داشته یا پرمخاطره بودند یا بچه کوچک داشتند یا سیستم ایمنی پایین داشتند از سیستم مراقبت از بیماران کرونا خارج شدند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: ترک خدمت یک درصد نیروها از محل کار در بحران کرونا نیز مختص پرستاران نبوده و در گروههای دیگر هم بوده است که مطابق قانون رسیدگی می شود.

حضرتی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش خستگی و افسردگی در بین پرستاران گفت: در تحقیقی که معاونت فرهنگی وزارت بهداشت انجام داده، افزایش خستگی و افسردگی در بین پرستاران مشخص شده است اما مهمترین علت افزایش افسردگی در پرستاران، دوری از خانواده، مشقت کاری، ترس از کرونا یا سختی کار نبوده بلکه مهمترین علت مشاهده مرگ بیماران جلوی چشم آنها بوده است اما پرستاران پر تلاش و صبور هستند . البته در بیمارستانهای زیادی مراکز مشاوره برای این پرستاران ایجاد شده و مشاوره روانی با همکاری متخصصان روانشناسی و روانپزشکی برای این افراد انجام می شود.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: مراقبت از بیماران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، گروه تئاتر «آئین مردم» متشکل از هنرمندان با تجربه تئاتر خوزستان، نمایشی را با عنوان «واپسین نفس» و با موضوع ایثار کادر سلامت در بحران کرونا تهیه و تولید کردند که پس از ارزیابی بیش از ۲۴۰ اثر نمایشی توسط کارشناسان و داوران هنرهای نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت.

نمایش خیابانی «واپسین نفس» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار از معدود آثار نمایشی در سطح کشور است که روایتگر ایثار و ایستادگی کادر درمان و پرستاران فداکار در بحران کرونا را برای مخاطبان اجرا می‌کند.

گروه اجرایی پس از تمرینات مستمر در شرایط سخت برای اجرا در این جشنواره ملی آماده می‌شوند تا به عنوان تنها اثر نمایشی از اهواز در بخش خیابانی این رویداد حضوری فعال داشته باشند.

گروه تئاتر «آئین مردم» نخستین نمایش خیابانی را با موضوع ایثار کادر درمان در فراگیری کرونا در بیمارستان‌های اهواز و شهدای مدافع سلامت به اجرا رسانده است.

گروه تئاتر «آئین مردم» به عنوان فعال‌ترین گروه نمایشی خوزستان بیشترین حجم شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر را در کارنامه دارد و پیش از این در دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عنوان اثر برگزیده را در بخش ویژه غزه کسب کرده است.

جشنواره سراسری تئاتر ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با حضور گروه‌های نمایشی از ۲۵ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی استان گلستان و شهر گرگان برگزار می‌شود.

کد خبر 6082508

دیگر خبرها

  • (ویدئو) استفاده از سگ‌ها برای روحیه دادن به بیماران بخش مراقبت‌های ویژه
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • پنج روش کاربردی برای مراقبت از آجر نسوز نما
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه