Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب گفت: اعتبار دفاتر درمانی منتهی به بهمن ۹۸ کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت هوشمند و بدون مراجعه بیمه‌شدگان به شعب یا کارگزاری‌ها تمدید شده است.

او تمدید مهلت‌های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری، توافقی، رانندگان درون شهری و برون شهری، کارگران ساختمانی، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹را یکی دیگر از تسهیلات سازمان تامین اجتماعی در ایام شیوع کرونا برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریب، فراهم نمودن زمینه پرداخت علی‌الحساب غرامت دستمزد ایام بیماری برای کلیه بیمه‌شدگان به ویژه بیماران مبتلا به کرونا و همچنین مرخصی زایمان براساس گواهی پزشک معالج و بدون نیاز به انجام تشریفات مقرر تا پایان اردیبهشت ماه۱۳۹۹را نیز از تسهیلات این سازمان در این ایام اعلام کرد و گفت: امکان ثبت درخواست خدمات و تعهدات کوتاه مدت (غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز وکمک ازدواج و ... ) به صورت غیرحضوری از طریق سایت رسمی سازمان به نشانی  eservices.tamin.ir فراهم شده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تسهیلات متعددی ازسوی این سازمان پیش‌بینی و اجرا شده است، گفت:  عدم ضرورت مراجعه به شعب سازمان جهت ارائه درخواست بازنشستگی و منظور نمودن تاریخ ترک کار مندرج در فهرست پرداخت حق بیمه به عنوان تاریخ درخواست بازنشستگی، تعلیق استعلام از مراجع مربوطه درخصوص تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان و پذیرش تداوم بیمه‌پردازی آنان تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ و موافقت با تداوم بیمه‌پردازی کارگران ساختمانی که مدت اعتبار کارت مهارت فنی آنان منقضی شده، تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ ازجمله این تسهیلات است.

قریب افزود: انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به جز موارد خاص نظیر درخواست صدور مفاصاحساب ماده (۳۷) قانون تامین اجتماعی درخصوص کارگاه‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی تعلیق شده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: توقف انجام کلیه بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه‌شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و...، حذف اخذ اثر انگشت در کلیه قرارداد‌ها و فرم‌های مربوط به فرآیند‌های ارائه خدمات بیمه‌ای و تسهیل شرایط مربوط به اعتراض بیمه‌شدگان به آرای کمیسیون‌های پزشکی بدوی که پایان مهلت اعتراض آنان پس از تاریخ ۱‌‌‌/۱۲‌‌‌/۹۸ است از فعالیت‌هایی است که به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اجرایی شده است.

او حذف مراجعه حضوری افراد برای دریافت گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانه غیرحضوری سازمان و رسیدگی به اعتراض بیمه‌شدگان در ارتباط با سوابق پرداخت حق بیمه به صورت غیرحضوری را از دیگر تسهیلات سازمان تامین اجتماعی در ایام کرونا برشمرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی کرونا بیمه بیکاری حق بیمه مستمری بیکاری بیمه شدگان اختیاری معافیت بیمه ای معافیت در پرداخت حق بیمه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: هنوز بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است اما جداول تخصیص اعلام شده است و این تخصیص نیز با قیودی همراه است؛ در این شرایط چطور می‌شود توسعه متوازن را در مجموعه‌های مختلف کشور توقع داشته باشیم؟

وی افزود: از ریاست مجلس می‌خواهیم که به سازمان برنامه و دولت تذکر دهد که به قانون عمل کند و نه آنکه احساسی عمل کند و هر آنچه که خودش می‌خواهد را در قالب مصوبات سفر یا مباحث دیگر کشور را اداره کند؛ این کار به نوعی زیر سوال بردن کار بنیادین مجلس است. رئیس مجلس در این زمینه به سازمان برنامه تذکر دهد و اگرنه موجب تضییع حقوق بسیاری از شهرستان‌های محروم و مظلوم می‌شوند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از تورم و گرانی نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ساری گفت: حتماً با سازمان برنامه صحبت می‌کنیم که طبیعتاً برای سال جاری جداولی که در مرحله دوم بند ب ماده ۱۸۲ طی هفته آینده در صحن مجلس تصویب خواهد شد، مبنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر تخصیصی داده‌شده نیز علی‌الحساب است.

کد خبر 6085398 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج