Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص سهام معاملات روز جاری را با رشد حدود ۱۹هزار واحدی پشت سر گذاشت و ضمن ثبت رکوردی جدید به ابرکانال ۷۰۰ هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین، شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز دوشنبه با رشد ۱۸ هزار و ۹۷۶ واحدی معادل ۲.۷۵ درصد همراه شد و در قله ۷۰۹ هزار و ۱۳ واحد ایستاد. این مهم در حالی رقم خورد که شاخص کل هم وزن که از نمادهای مختلف بازار اثر یکسانی را پذیراست، به رشد ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۵ درصدی بسنده کرد. موضوعی که نشان می‌دهد بیشتر رشد قیمت سهام از آن نمادهای بزرگ و کامودیتی‌محور شده است. نمادهایی که عمدتا زیرمجموعه گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی هستند. از این روز روز گذشته میانگین قیمت سهام زیرمجموعه گروه فلزات اساسی با رشد ۳.۶ درصدی همراه شد. در گروه محصولات شیمیایی که شامل پتروشیمی‌ها و شوینده‌ها می‌شود، شاخص صنعت رشد ۳.۷ درصدی را تجربه کرد. میانگین قیمت سهام پالایشی (فرآورده‌های نفتی) نیز امروز ۴.۳ درصد افزایش یافت. در گروه کانه‌های فلزی یا همان معدنی‌ها اما کمترین میزان رشد در بین کالایی‌ها یعنی رشد ۲.۵ درصدی را شاهد بودیم.

در مجموع روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران را بر عهده داشتند. در این روز ۷۵ درصد از سهام معامله شده در بورس تهران سبزپوش بودند و ۶۵ درصد از سهام مثبت با مازاد تقاضا همراه شدند و شاهد صف خریدی به میزان ۱۸۴۰ میلیارد تومان بودند. این رقم بدون احتساب تقاضا برای سهام تازه‌وارد بورسی محاسبه شده است و تنها دو نماد «تملت» و «شستا» صف خریدی به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان را به انتظار گذاشتند.

در فرابورس ایران نیز روز گذشته شاخص کل رشدی معادل ۱۵۸ واحد را تجربه کرد و به سقف جدید ۸۷۴۱ واحد رسید. در این بازار نیز بیشترین تاثیر بر رشد آیفکس بر عهده سهام شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، تولید نیروی برق دماوند، سرمایه‌گذاری صبا تامین و ذوب آهن اصفهان بود. در این روز حدود ۷۰ درصدی از نمادهای معامله شده در فرابورس با رشد قیمت همراه شدند و بیش از نیمی از این نمادهای سبزپوش با صف خریدی به ارزش ۵۳۵ میلیارد تومان مواجه شدند. دو عرضه اولیه پیشین فرابورس یعنی «شگویا» و «صبا» نیز در این روز شاهد صف خریدی به ارزش ۲۸۸ میلیارد تومان بودند.

در مجموع طی معاملات روز دوشنبه، ارزش معاملات خرد در بورس تهران بالغ بر ۷۴۵۸ میلیارد تومان بود. در فرابورس ایران نیز این متغیر به ۳۲۹۵ میلیارد تومان رسید که هر چند نسبت به روز گذشته کاهشی بود اما همچنان در سطوح بالایی قرار دارد.

عمده نمادهای بانکی در معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا تا صف خرید پیش رفتند. در این میان می‌توان به صف خرید بیش از ۵۳ میلیارد تومان سهام بانک تجارت و صف خرید حدود ۳۲ میلیارد تومانی سهام بانک ملت اشاره کرد. «وپارس» نیز در این روز با صف خرید ۶۷ میلیارد تومان همراه شد. در مجموع ۶ نماد بانکی پرمعامله بورس و فرابورس دیروز صف خریدی به ارزش ۲۱۶ میلیارد تومان را تجربه کردند.

در گروه فلزات نیز همگام با کلیت بازار شاهد افزایش تقاضا هستیم. بزرگان این گروه همچنان نسبت به دیگر نمادهای بازار از وضعیت بهتر بنیادی برخوردار هستند و به نظر می‌رسد سطوح بالای نرخ دلار و امید به بهبود قیمت فلزات در بازار جهانی نیز در شکل‌گیری تقاضا موثر بوده است.

سهام فولاد مبارکه امروز با صف خرید همراه است. هر چند تا انتهای معاملات از صف خرید «فولاد» کاسته شد و در نهایت نقدینگی به ارزش ۲.۴ میلیارد تومان در انتظار ورود به این سهم باقی ماند. فولاد مبارکه را می‌توان از جمله شرکت‌هایی دانست که در مقایسه با دیگر شرکت‌های بازار وضعیت بنیادی خوبی را دارا است.

«فملی» دیگر غول فلزی بازار سهام نیز به ارزش بازار ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نزدیک می‌شود. فملی در تقلای عبور از هزار تومان و تشکیل صف خرید در ادامه بوده و همچنان در این سهم انتظار برای اخبارمثبت از پروژه‌های جدید و همچنین بحث تجدید ارزیابی وجود دارد.

شاخص کل بورس تهران در حالی معاملات سال گذشته را با رشد ۱۸۷ درصدی به پایان رساند که در ۱۵ روز سپری شده از سال جدید نیز رشدی معادل ۳۸.۲ را تجربه کرده است. در این شرایط سیل ورود نقدینگی به معاملات سهام ادامه دارد و رقم ارزش دادوستد سهام را به عدد عجیب، بی‌سابقه و غیرقابل باور ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز رسانده است. در این میان نشانه‌هایی نیز از کاهش نرخ سود بانکی در مقایسه با ماه‌های قبل در اقتصاد کشور مانند بازار بدهی و بازار پول شنیده می‌شود که می‌تواند اثر حمایتی محسوس از سهام چه از جنبه افزایش نسبت قیمت به درآمد انتظاری سهام و همچنین تسهیل شارژ نقدینگی به بورس را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس شاخص بورس فرابورس سهام بازار سهام تالار شیشه ای عرضه اولیه سهام میلیارد تومان بورس تهران روز گذشته همراه شد صف خرید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار