Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی ۲۰ نوع داروی کمک‌کننده به بیماران کرونایی در حوزه طب گیاهی خبر داد و گفت: این دارو‌ها در حال تست روی بیماران است و امیدواریم که بتواند حداکثر کمک را در بهبودی کامل، رشد سرعت درمان و روند کاهش درد و رنج آنان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ضمن تبریک هفته سلامت به تمامی فعالان این عرصه، افزود: معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با سایر بخش‌های این دانشگاه به منظور رشد ایمنی و سلامت جامعه فعال بوده و این معاونت از زمان شیوع کووید ۱۹ در حوزه پژوهشی مبارزه با کرونا فعال شد و حوزه اخلاق در پژوهش را فعال نموده و به طرح‌هایی که باید ظرف چند ماه بررسی می‌شد طی ۳ تا ۴ روز پاسخ داده شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از زمان شروع فعالیت‌های پژوهشی در بحث کرونا تاکنون بالغ بر ۲۰۰ طرح پژوهشی دریافت شده که اکثر آنان مورد داوری قرار گرفته‌اند، برخی طرح‌ها برای نجات جان بیماران بدحال بوده که تا این لحظه ۶ طرح آن مصوب شده و احتمال افزوده شدن ۲ طرح دیگر هم وجود دارد و در کنار آن مجوز تولید و تجویز دارو‌های این نوع بیماران در قالب این طرح‌ها داده شده است.

تفقدی با بیان اینکه گروه دیگر بیماران سرپایی و قرنطینه در منزل هستند که از طریق دارو‌های گیاهی و طب سنتی برای آنان برنامه خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ نوع داروی کمک‌کننده به بیماران کرونایی در حوزه طب گیاهی شناسایی شده که در حال تست روی بیماران است و امیدواریم که بتواند حداکثر کمک را در بهبودی کامل، سرعت درمان و روند کاهش درد و رنج آنان داشته باشد؛ در صورتیکه جواب مثبت بدهد می‌توانیم در مسیر ادامه و اجرای بهتر این روند گام برداریم.

او تصریح کرد: بسیاری از شایعات با تحقیقات پژوهشی خنثی می‌شود و با یک نمونه خوب می‌توان جمع‌بندی خوبی را در سن، جنس، نوع شغل و حرفه‌کاری، نوع داروی موثر داشت و در این خصوص طرح رجیستری فعال شده و کلیه اطلاعات بیماران در آن ثبت می‌شود تا بهترین و دقیق‌ترین تشخیص‌ها و ایده‌ها را داشته باشیم و به مرحله اجرا درآوریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تاکنون طرح‌های پژوهشی زیادی داشتیم که از جمله آن می‌توان به سلول درمانی، پلاسما درمانی، هموپرفوزیون، ارزیابی آنتی‌بادی‌ها در خون افراد مختلف جامعه اشاره کرد.

تفقدی در خصوص همکاری‌های شرکت‌های فناور، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین محور‌ها در فعالیت‌های پژوهشی در حوزه فناوری بوده و با همکاری پارک فناوری سلامت ۴ شرکت در بحث تولید هندراب فعال هستند که موجب خروج از حالت اضطرار بسیاری از مراکز درمانی شده است، همچنین در کنار آن ۸ شرکت فناور نیز اقدام به تولید انواع ماسک‌ها و محلول‌های ضدعفونی کردند و به عنوان بازویی قوی در کنار کادر درمانی‌ها بودند.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا مبتلایان به کرونا طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر آتنا آقایی استادیار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تازگی در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا با ارائه مقاله‌ای با موضوع اثر یُد درمانی برتغییرات هورمونی، عنوان یکی از برگزیدگان این کنگره شناخته شده است.

دکتر آقایی گفت: کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به صورت فصلی و سالانه به صورت حضوری در آمریکا برگزار می‌شود، اما طبق مکاتبات با مسئولان کنگره، ارائه این مقاله  به صورت آنلاین انجام  و سخنرانی از طریق پلتفرم‌های آنلاین ارائه شد.

وی افزود: این مطالعه در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان قائم (عج) انجام  و تاثیر یُددرمانی به عنوان یک درمان قطعی در بیماران سرطان تیروئید بر روی باروری افراد بررسی  و نتیجه چنین حاصل شد که ید‌درمانی تاثیر دائمی و مضری هورمون‌های جنسی مردانه ندارد و بیمار پس از یک سال که از درمان او با مواد رادیواکتیو گذشت به شرایط اولیه باروری باز می‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون مشابه  این مقاله در ایران کار نشده است، اما در کشور‌های چین و امریکا مقالات مرتبطی کار شده که البته از نظر حجم نمونه و یا پیگیری در سطح این مقاله نبوده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • مرز خسروی فعال‌تر می شود
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین / ۶ مرکز تعطیل شد
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان