Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:53:54 GMT

تاکید استاندار مرکزی بر ساماندهی معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۷۲۲

تاکید استاندار مرکزی بر ساماندهی معتادان متجاهر

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: آمار معتادان متجاهر زیاد نیست، اما باید همین میزان کم را هم ساماندهی کرد.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: امسال هفته سلامت در کشور حال و هوای دیگری دارد و لشکر سلامت درگیر مقابله با بیماری کرونا هستند که امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه‌ها بتوانیم در این مقطع از بیماری کرونا رهایی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقابله بی امان با قاچاق و فروش مواد مخدر در کشور همچنان وجود دارد، در این مقابله نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه در حال خدمت رسانی هستند و عملکرد این دستگاه‌ها نشان دهنده موفقیت کار در سال‌های اخیر بوده است، به طوری که در سال گذشته 6.5 تن مواد مخدر در استان و حدود هزار تن در کشور کشف شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: میزان کشفیات در سال گذشته افزایش داشته و با محاسبه میزان کشفیات می‌توان دریافت که سالانه حدود هفت هزار تن مواد مخدر در کشور جابجا و قاچاق می‌شود، اما جمهوری اسلامی با حجم بالای کار با این امر مقابله می‌کند.

آقازاده بیان کرد:استان مرکزی به عنوان یک استان در مرکز کشور با این معضل بزرگ درگیر است و همه باید تلاش کنند تا بتوانیم در حد توان و بضاعت به مقابله هرچه بیشتر با این معضل بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر در حد عمده در استان برخوردهای خوبی صورت می‌گیرد، گفت: لازم است در بحث خرده فروشی و شبکه‌های استانی و شهری نیز توجه بیشتری صورت گیرد که این مهم نیز تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست و نیاز است اقداماتی از قبیل اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد.

استاندار با اشاره به اینکه در راستای مقابله با مواد مخدر و اثرات آن در سه دهه اخیر فیلم‌ها و سریال‌های خوبی تهیه شده افزود: با توجه بیشتر به مسائل اخلاقی و معنوی و ایجاد این فضا در خانواده‌ها، می‌توان شاهد تاثیرات آن در زمینه مقابله با مواد مخدر بود.

آقازاده با اشاره به جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر ادامه داد: گروهی متشکل از نیروی انتظامی، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، علوم پزشکی، شهرداری و بهزیستی باید اسباب و لوازم و برنامه مناسب لازم جهت غربالگری و قرنطینه معتادان متجاهر را فراهم کنند. اعضای این گروه باید هرچه زودتر و در اسرع وقت از سوی دفتر اجتماعی استانداری مشخص شود.

وی بیان کرد: آمار معتادان متجاهر زیاد نیست، اما باید همین میزان کم را هم ساماندهی کرد چراکه در صورت عدم توجه جدی، با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد.

استاندارمرکزی خاطرنشان کرد: اعتبار لازم جهت انجام اقدامات غربالگری و قرنطینه معتادان متجاهر در اختیار است و در صورت نیاز مابقی اعتبار نیز از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست خواهد شد.

آقازاده بیان کرد: مراکز  NAنیز می‌توانند طبق شیوه‌نامه‌های نظارتی ابلاغی فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معتاد متجاهر هفته سلامت قاچاق مواد مخدر معتادان متجاهر مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد

محمدرضا حسین نژاد در ابتدای سخنان خود عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ را قابل تقدیر دانست و افزود:کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است . وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش ، افزود:اجرای قوی تر طرح یاریگران زندگی در روستا ها و تقویت انجمن خیرین نیز می تواند در امر پیشگیری موثر باشد. حسین نژاد تاکید کرد:اگر پیشگیری قوی تر باشد مقابله کمتر خواهد بود . وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران نیز تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود . وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود. وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان