Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:20:12 GMT

کاهش ۲۰ درصدی حوادث در اراک/رشد ۳۰ درصدی حریق فضای سبز

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۱۱۳

کاهش ۲۰ درصدی حوادث در اراک/رشد ۳۰ درصدی حریق فضای سبز

ایسنا/مرکزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به کاهش 20 درصدی حوادث در سال گذشته، افزود: در عملیات های مربوط به آتش سوزی با رشد 30 درصدی مواجه بودیم که ناشی از آتش سوزی های فضای سبز است.

بر اساس اعلام اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های این سازمان در راستای بازدیدهای ایمنی، در سال گذشته 773 مورد بازدید توسط کارشناسان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی 446 مورد بازدید را مربوط به اماکن مسکونی، 32 مورد را مربوط به مجتمع های تجاری، مورد را مربوط به مراکز صنعتی، 13 مورد را مربوط به مراکز اداری، 56 مورد را مربوط به خوابگاه های دانشجویی و مراکز آموزشی، 80 مورد از مراکز تحت پوشش بهزیستی، 12 مورد از مراکز تفریحی و پارک ها، 75 مورد از کارگاه های ساختمانی و نا ایمن، 39 بازدید را از روند نصب آسانسور و 11 بازدید را مربوط به موکب ها و حسینیه ها بیان کرد.

آقازیارتی افزود: در سال گذشته 328 مورد نقشه‌های تاسیسات، برق و مکانیک اماکنی چون تجاری، مسکونی، تفریحی، درمانی و صنعتی مورد بررسی قرارگرفته و تائیدیه صادر شده است.

وی به فعالیت کمیته کارشناسی و علت یابی حوادث و حریق اشاره کرد و گفت: 105 مورد درخواست کارشناسی و علت حریق به این سازمان واصل شده که پس از بررسی های لازم، نتیجه توسط این کمیته صادر و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

به گفته آقازیارتی، 773 مورد دستورالعمل ایمنی جهت اماکن و مراکز و مستحدثات مختلف شهر صادر شده است که این امر نشانگر اهتمام جدی بخش پیشگیری سازمان در سال ۹۸ بوده است.

وی با اشاره به انجام 3140 عملیات های مختلف اعم از حوادث و آتش سوزی در سال 1398 توسط آتش نشانان اراکی، افزود: از این تعداد، 1764 مورد مربوطه به آتش سوزی و 1376 عملیات در زمینه حوادث بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به کاهش 20 دصدی حوادث در سال گذشته، افزود: در عملیات های مربوط به آتش سوزی با رشد 30 درصدی مواجه بودیم که ناشی از آتش سوزی های فضای سبز است چراکه در سال گذشته با وجود بارش های مطلوب بهاره و ایجاد پوشش گیاهی خوب در عرصه های طبیعی، با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان زمینه آتش سوزی در مراتع بالا رفت و می توان گفت انرژی بسیاری را از آتش نشانان در سال گذشته گرفت.

آقازیارتی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهر اراک، آتش نشانان دوشادوش دیگر همکاران شهرداری در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا که ریاست آن به عهده معاون خدمات شهری شهرداری اراک است وارد عمل شدند، گفت: آتش نشانان هر شب اقدام به ضدعفونی و میکروب زدایی از سطح معابر شهر، جایگاه های سوخت، بازار و مراکز درمانی و اداری می کنند که امیدواریم با همت همه دستگاه های خدمت رسان به زودی شاهد برپایی جشن پایان کرونا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوادث حریق مورد را مربوط سال گذشته آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت