Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شهردار مشهد در هشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، اول اردیبهشت‌ماه در تالار شهر برگزار شد، به منظور پاسخ به سوال رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورا در خصوص عدم تهیه پیوست‌های زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی که در جلسه هفته گذشته شورا مطرح شده بود، حاضر شد و توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد عنوان کرد: دو مسأله بایستی دراین جلسه و در پاسخ به این سوال مورد بحث قرار گیرد. موضوع اول شکل اداری آن است. زمانی که مصوبه‎ای را شورا دارد و آیین نامه‌ای تدوین می‌شود باید در اسرع وقت آن را انجام دهیم اما در این بین مصوباتی که در دوره چهارم مطرح بود، اجرای آن به دوره پنجم رسید.

وی افزود: در خصوص پروژه‌های مطرح شده، ما وارد پروژه‌ها می‌شویم و ترجیحمان این است که مطالعات آن کامل شده باشد کما اینکه در برخی از این پروژه‌ها که حتی قبل از این آیین‌نامه و در دوران گذشته مطرح شدند و اصلا چنین پیوستی درباره‌اش موضوعیت نداشته، بازهم اقدام به تهیه این پیوست کرده‌ایم؛ به عنوان مثال پروژه تقاطع غیر هم‌سطح مصلی که در دهه ۸۰، طرحش توسط مشاور تهیه شده، الان دوباره خواسته‌ایم که پیوست زیست‌محیطی آن مطرح شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: بخش‌ها و طرح‌هایی هستند که الان در دست اجرا هستند، اما طرحشان در گذشته تهیه شده و اکنون نیازمند پیوست محیط‌زیستی هستند. اگر پروژه‌ای هم در زمانی مطالعاتش انجام شده، پیوست محیط‌زیستی‌آن، سفارش داده شده است و اگر الان هم هر گونه‌ای قراردادی برای مطالعات بسته می‌شود تمام این موارد مدنظر قرار می‌گیرد.

کلائی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌هایی که به اتمام رسیده است و نیاز به پیوست زیست محیطی در آن دیده شده، این طرح مدنظر قرار گرفته و پس از آن، شکل پروژه به گونه‌ای می‌شود که آثار مثبت زیست محیطی در آن افزایش پیدا کند. تقاطع غیر هم‌سطح پل نمایشگاه، بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی به آسیایی، کلانتری به ناصری، تقاطع غیر همسطح ابوطالب و بسیاری از دیگر پروژه‌ها برایشان اطلاعات تکمیلی ارائه شده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه «یازدهم اسفند گزارش کار در این حوزه به رئیس شورا ارائه شده و در آنجا اعلام کردیم آماده پاسخگویی در جلسه مشترک هستیم»، عنوان کرد: موضوع صحبت‌های من در خصوص این است که این اطمینان برای شورا حاصل شود، محیط زیست برای ما مهم است و پیوست‌ها را جدی گرفته‌ایم و در حال پیگیری هستیم. حقیقتاً شورا و شهرداری در دوره پنجم می‌تواند به این افتخار کند که این مدیریت شهری حامی محیط‌زیست پاک است و در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره اقدامات عملی و دغدغه قابل مشاهده نیست.

کلائی عنوان کرد: چند سال است پروژه کشف‌رود داد فعالان محیط زیست را به صدا درآورده، ما ریسک کردیم و وارد این پروژه شدیم. در ارتفاعات جنوبی تعداد میلیونی درخت کاشته شده است، خطوط دوچرخه را احیا کردیم، در سال ۹۹ حمل و نقل پاک را شعار خود قرار دادیم به دنبال اتوبوس، تاکسی و موتور برقی هستیم.

وی عنوان کرد: پروژه جداسازی آب شرب از آب خام پروژه چند صد میلیارد تومانی است که اگر می‌خواست روند طبیعی خود را طی کند ۷ الی ۸ سال طول می‌کشید و ما در سال گذشته بخشی از نتایج عملیاتی آن را دیدیم. اگر ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر برای ایجاد عرصه جدید شهری بخواهند مثال بزنند اتفاقاتی است که در کمربند جنوبی افتاده است.

کلائی اظهار کرد: در دوره‌ای که گذشت ما چه وضعیتی را داشتیم و امروز چطور؟ باوری که در افکار عمومی و مردم وجود دارد مثبت است. کاری به موج سواری برخی ندارم، اما آنها هم نیاز به گفت‌وگو و اطلاع‌رسانی دارند و اگر بتوانیم همراهی همه را کسب کنیم، در نتایج زیست محیطی، در کشور یگانه خواهیم بود. امیدوارم در موضوع برقی کردن ناوگان موفق عمل کنیم و اگر این اتفاق بیفتد و این تصمیم کشوری عملی شود، مسیری برای حفظ محیط زیست خواهیم داشت که در آبان آلودگی و وارونگی هوا پیش نیاید و حلقه افتخارات برای این دوره در دفاع از موضوعات زیست محیطی مشهد اتفاق بیفتد.

در ادامه این جلسه، محمد حاجیان‌شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست برای ارائه نکاتی در خصوص پاسخ شهردار، از حمیدرضا موحدی‌زاده، نائب رئیس شورای شهر مشهد که امروز و در نبود رئیس شورا ریاست جلسه را به عهده داشت، فرصتی خواست که به گفته موحدی‌زاده براساس قوانین با آن موافقت نشد.

همچنین پس از اینکه دیگر اعضا هم، چنین درخواستی را داشتند، ماده ۶۸ که در خصوص نحوه رأی‌گیری اعضا پس از پاسخ شهردار است را دوباره بررسی کردند که پس از آن موحدی‌زاده، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر مشهد با قرائت این ماده، از ادامه صحبت‌های اعضا امتناع نمود.

همچنین سید محسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورا، از لحاظ حقوقی این ماده را بررسی کرد و به دیگر اعضا توضیحاتی را ارائه داد.

با توجه به صحبت‌ها و بحث‌هایی که در این بین شکل گرفت، براساس ماده ۶۸، تصمیم به رأی‌گیری درخصوص قانع شدن یا قانع نشدن اعضاء شورا در خصوص پاسخ شهردار گرفته شد که برخی از اعضاء شورا شامل محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ایثارگران شورا به نشانه اعتراض این جلسه را ترک کردند و جلسه از رسمیت خود خارج شد.

به همین منظور، موحدی‌زاده، رئیس جلسه امروز شورای شهر مشهد بر اساس ماده ۳۷ که در صورت بروز تشنج، می‌توان ۱۵ دقیقه تنفس اعلام و جلسه متوقف شود، تنفس اعلام کرد.

پس از بازگشت اعضا و شروع جلسه، حمیدرضا موحدی‌زاده، نائب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: این مباحث و صحبت‌های انجام شده، نشان از زنده بودن شورا دارد و طبیعی است که آیین‌نامه‌ها با ابهاماتی روبه‌رو باشد و قانون این اجازه را نداده است که به صورت اضطراری اقدامی انجام شود. فعلا بر اساس ماده ۶۸، پس از توضیحات شهردار باید رأی‌گیری می‌شد که آیا اعضاء شورا قانع‌ شدند یا خیر و تلاش به رأی‌گیری کردیم، اما برخی که طرح سوال کردند نظرشان این بود که مهلتی یک هفته ای داده شود که موضوع را بررسی مجددی کنند و بنده به عنوان رییس جلسه اعلام کردم که این اتفاق ممکن نیست. اعضا جلسه را ترک کردند و جلسه رسمیت نداشت. قرار شد طبق آیین‌نامه از اختیار ماده ۳۷ استفاده کنیم و جلسه را متوقف اعلام خواهیم کرد. با بررسی بیشتر جلسه بعدی را برگزار خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما طبق آیین‌نامه عمل کرده‌ایم و اختلاف نظر هم امری طبیعی است و نمی‌شود بدون لحاظ نظرات حتما رأی گیری انجام شود. راه‌حل ما قانونی است و در روز دیگری این جلسه را برگزار خواهیم کرد.

با توجه به صحبت‌های انجام شده توسط رییس هشتادونهمین جلسه علنی شوای اسلامی شهر مشهد، برگزاری ادامه این جلسه به زمان دیگری موکول شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای شهر مشهد شورای شهر مشهد رئیس کمیسیون شهردار مشهد زیست محیطی موحدی زاده رئیس شورا محیط زیست آیین نامه رأی گیری صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد

به نقل از رسانه‌های مصری، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار با طارق احمد وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره تحولات جنگ علیه نوار غزه و ضرورت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرفین در این دیدار درباره بحران تجاوز به نوار غزه و راه‌های رایزنی ۲ کشور برای متوقف کردن جنگ و پایان دادن به بحران انسانی و پیامد‌های فاجعه بار آن در این بخش از سرزمین فلسطین گفتگو کردند.

سامح شکری در این دیدار بر اولویت توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش بس به منظور حفظ جان غیرنظامیان در غزه و ارسال کمک‌ها برای آنها تأکید و تصریح کرد: اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره تحقق آتش بس کامل در نوار غزه و تعامل براساس آن برای مرحله پس از ماه مبارک رمضان، ضروری است.

وزیر امور خارجه مصر، همچنین بر ضرورت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی با نوار غزه به عنوان تأثیرگذارترین مسیر برای تضمین ارسال مقادیر کافی از کمک‌های بشردوستانه و توزیع آنها در تمام مناطق غزه از جمله بخش‌های شمالی این باریکه تأکید کرد.

سامح شکری خاطرنشان کرد: مصر قاطعانه با هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح مخالف است و بر این باور است که این گونه عملیات نظامی، پیامد‌های انسانی هولناکی برای اهالی نوار غزه و همچنین ثبات منطقه خواهد داشت.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، شکری در این دیدار همچنین بر ضرورت در پیش گرفتن روش متفاوتی در مقایسه با گذشته در تعامل با آینده قضیه فلسطین و متناسب با تحرکات جدی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و تصویب عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد تأکید کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید و ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رأی مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به یک آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر ۲ طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مصر خواستار به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از سوی انگلیس شد
  • دستورات مهم رئیسی پس از یک جلسه ۳ ساعته + جزئیات
  • پیگیری وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • پیگیری وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قراردادهای بین‌المللی دولت
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است