Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «دعوت» از حضور یک خواننده محبوب برای اجرای تیتراژ این برنامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا برنامه«دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز ویژه‌برنامه ماه‌ رمضان امسال در شبکه یک سیما است.

این برنامه که از سال ۹۵ تا ۹۷ با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما رفته است، امسال برای پنجمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و مانند سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری_کارشناس، مهمان سفره‌های افطار شبکه یک سیما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی کشاورز تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره تفاوت محتوایی برنامه امسال با سال گذشته گفت: دعوت در سال گذشته به مباحثی همچون شیوه‌های آشنایی منجر به ازدواج، امید در زندگی مشترک، تحکیم زندگی زوجین و ازدواج پایدار صحبت می‌کرد. امسال دامنه موضعی گفتگوها وسیع‌تر شده و حفظ و تحکیم بنیان خانواده، محور آن است. ضمن این که نقش همه اعضای خانواده در رسیدن به این امر مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاصی که چند ماهی است دامنگیر مردم شده، دعوت هم به این موضوع از زوایه جدید نگاه خواهدکرد. صحبت‌های جذاب و شنیده‌نشده‌ای در دل این وضعیت وجود دارد که مطئن هستم مردم دوست دارند آنها را بشنوند. 

وی اظهار کرد: علاوه بر این، فکر می‌کنم موسیقی تیتراژ آغازین و پایانی امسال از کارهای ماندگار تلویزیون شود. درحال حاضر به خاطر این که کار ضبط و تولید این اثر در مراحل نهایی است، نمی‌توانم نام خواننده آن را بگویم، اما از خوانندگان محبوبی است که بینندگان صدای او را شنیده‌اند و دوست دارند. مطمئن هستم تا نیمه ماه مبارک رمضان بسیاری از بینندگان این آهنگ را شنیده باشند و زمزمه کنند. 

مطمئن هستم تا نیمه ماه مبارک رمضان بسیاری از بینندگان آهنگ تیتراژ «دعوت»  را شنیده باشند و زمزمه کنند 

وی افزود: در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی یک قصه جذاب را پیدا و بعد موضوع آن را محور برنامه قرار می‌دهند. من سالگذشته هم تأکید کردم که ما در «دعوت» از موضوع به سوژه می‌رسم. دعوت محصول یک اتاق فکر است. اتاق فکری که قبل از این که به هر کدام از مهمانان برسد، به محتوا و موضوعاتش می‌رسد و بعد به دنبال موارد منطبق با آن می‌گردد. به نظرمن رمز موفقیت «دعوت» همین موضوعات فکر شده و محتوا‌محور بودن است.

در برنامه دعوت امسال تغییرات عمده‌ای را در جذابیت‌های بصری خواهم داشت. سعی کرده‌ایم به اضلاع هنری برنامه غنای بیشتری ببخشیم. «پیمان قانع» دکور بسیار خوب و دوست‌داشتنی‌ای را طراحی کرده است که به فضای کلی برنامه کمک می‌کند.

وی با اشاره به این که امسال نیز حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری-کارشناس در دعوت حضور خواهد داشت افزود: ما اگر می‌خواستیم از مجریان شناخته‌شده استفاده کنیم گزینه‌‌های زیادی را پیش روی خود داشتیم، اما موضوع این است که ما قرار نیست در برنامه مجری داشته باشیم. می‌خواهیم کسی مباحث برنامه را مدیریت کند که متخصص باشد. آقای برمایی به عنوان کارشناس خانواده در برنامه حضور خوهد داشت. در حقیقت هدایتگر روایت و محتوای برنامه هستند تا مباحث را به سمتی ببرند که در مسیر اهداف کلان برنامه باشد. 

وی افزود: ما در بین مهمان‌های خودمان سلبریتی و چهره های معروف نداریم.هر بیننده‌ای می‌تواند مهمان بعدی برنامه دعوت بوده و منتظر دیدن خودش در این برنامه باشد؛ این شعار برنامه ماست. هرکدام از مخاطبانی که برنامه را می‌بیند می‌تواند مهمان بعدی برنامه باشد.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان برنامه دعوت رمضان 99 شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم

به گزارش خبرآنلاین، پروژه Invisibility Shield 2.0 در سایت تأمین مالی کیک‌استارتر با استقبال بالایی مواجه شده و امیدوار است که سپر نامرئی‌کننده خود را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند.

البته دستاورد این شرکت هنوز به نامرئی‌سازی ایده‌آل (مشابه فیلم هری پاتر) نرسیده، اما ترفند به‌کاررفته در آن به‌اندازه کافی قانع‌کننده هست که اگر فردی مستقیماً آن را از روبه‌رو ببیند، در نگاه اول آن را تشخیص ندهد؛ هرچند که با کمی دقت می‌تواند متوجه طرح تاری در چشم‌انداز روبه‌روی خود شود.

اما این شنل چگونه کار می‌کند؟ در سپر نامرئی‌کننده از پدیده «همگرایی عدسی‌وار» استفاده می‌شود که در آن، مجموعه‌ای از چند عدسی به کار رفته، به‌طوری‌که وقتی زاویه دید را اندکی تغییر می‌دهیم، بخش‌های مختلفی از تصویر زیرین آشکار شود. عدسی‌ها در سپر نامرئی‌کننده به شکلی آرایش یافته‌اند که نور پس‌زمینه (اقیانوس، دیوار آجری، چشم‌انداز شهری و ...) به سوی بیننده روبه‌رو خم شود. البته این عدسی‌ها وظیفه دیگری هم دارند، این‌که نور جسمی را که در فاصله نزدیک پشت سپر پنهان شده، از رفتن به سوی بیننده منحرف کنند.بدین ترتیب تا زمانی که بیننده در موقعیت مناسبی مقابل سپر نامرئی قرار داشته باشد، پرتوهایی که از پس‌زمینه به سوی بیننده هدایت می‌شوند، عملاً تمام پرتوهایی را که از جسم پنهان‌شده می‌تابد، سد می‌کنند. مخترعان می‌گویند که سپر نامرئی‌کننده در پس‌زمینه‌های یکنواخت و در شرایط کم‌نور یا ابری بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

شایان‌ذکر است که اثر نامرئی‌کنندگی از هر دو طرف سپر عمل می‌کند؛ بنابراین اگر پشت سپر مخفی شده‌اید و می‌خواهید چیزی را در سوی دیگر ببینید، باید سر خود را از پشت سپر خارج کنید؛ بدین ترتیب موقعیت خودتان را هم لو خواهید داد.

سپر نامرئی از پلی‌کربنات درجه‌یک ساخته شده، کاملاً ضدآب و بازیافت‌پذیر است و به هیچ منبع انرژی خارجی نیاز ندارد. از این اختراع می‌توان برای انجام حقه‌های شعبده‌بازی، شوخی‌های پیشرفته، نادیده ماندن در هنگام بازی‌هایی مانند پینت‌بال و شاید مفیدتر از همه برای پنهان ماندن از چشم جانوران جهت بررسی رفتار طبیعی‌شان در حیات‌وحش استفاده کرد.

ابعاد سپر نامرئی نسبتاً بزرگ است و اصلاً شباهتی به شنل نازک هری‌پاتر ندارد که به‌راحتی بتوان آن را جمع کرد یا روی بدن انداخت. بزرگ‌ترین نمونه ساخته‌شده که مگاشیلد نام گرفته، ۱۸۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۱۲۲ سانتی‌متر پهنا دارد و برپا کردن آن با کمک چند نفر در طول ۱۵ دقیقه امکان‌پذیر است. قیمت پیش‌خرید مگاشیلد حدود ۸۶۰ دلار (بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان) اعلام شده است.

کوچک‌ترین سپر نیز با ابعاد ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر برای پنهان کردن اشیای کوچک مناسب است و با قیمت ۶۷ دلار (حدود ۴٫۵ میلیون تومان) پیش‌فروش می‌شود. در فیلم زیر، جزئیات بصری بیشتری از ساختار و عملکرد سپر نامرئی‌کننده می‌بینید.

منبع: ScienceAlert

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898757 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • عکس| مهمان ویژه تمرین امروز استقلال چه کسی بود؟
  • تام بریدی در کنار نواک جوکوویچ و تیبو کورتوا / عکس
  • بیرانوند گچ دستش را باز کرد | حضور مهمان ویژه زن در تمرینات پرسپولیس!
  • دو بانوی ورزشکار پارادوومیدانی کشور مهمان ویژه تمرین پرسپولیس
  • تام بریدی، نواک جوکوویچ و اندی گارسیا مهمانان ویژه رئال مادرید در ال کلاسیکو + عکس
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • پخش «سرسفره خدا» همچنان از شبکه کودک
  • رصد حیات وحش بدون دیده شدن با سپر نامرئی‌کننده