Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌رغم مهلت سه ماهه بانک مرکزی برای پرداخت اقساط وام‌های قرض الحسنه در شرایط کرونایی، بعضی از بانک‌ها با زیر پا گذاشتن این مصوبه برای تأخیر در پرداخت اقساط جریمه لحاظ کرده‌اند.

به گزارش فارس، با شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی که با خود به همراه داشت، شورای پول و اعتبار طی مصوبه ای از مهلت 3 ماهه برای تسهیلات قرض الحسنه خبر داد، ‌تا افرادی که بخاطر شرایط فعلی درآمدشان با مشکلاتی مواجه شده است، ‌دغدغه پرداخت تسهیلات را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا برخی از بانک ها به بهانه ی عدم ابلاغ مصوبه از سوی بانک مرکزی اقدام به کسر اقساط از حساب مشتریان کردند که بانک مرکزی با ایجاد سامانه ثبت شکایات و متوقف کردن برداشت خودکار از این موضوع جلوگیری کرد.

اما در اقدامی جدید برخی از بانک‌های قرض الحسنه دریافت جریمه دیرکرد تسهیلات قرض الحسنه را اجرایی کردند که مصوبه شورای پول و اعتبار را زیر پا می‌گذارد.

در همین راستا فدایی مدیر رسیدگی به شکایات بانک مرکزی در خصوص جریمه دیرکرد وام‌های قرض الحسنه با وجود تعویق سه ماهه اظهار کرد: «در ارتباط با موضوع مهلت ۳ ماهه به اقساط قرض الحسنه، بانک مرکزی در تاریخ ۱۵/۱۲/۹۸ بخشنامه‌ای را به بانک‌ها ابلاغ کرد که براساس آن نباید بانک‌ها بابت دیرکرد اقساط از تسهیلات گیرندگان قرض الحسنه جریمه دریافت کنند»

وی افزود: « به عبارتی اخذ جریمه یا محاسبه جریمه در مهلت ۳ ماهه تخلف محسوب می‌شود و چنان چه مشتریانی با این مشکل روبرو شدند می‌توانند در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی بخش شکایات مربوط به وام‌های قرض الحسنه موارد را ثبت کنند و یا با صورت تلفنی از اداره رسیدگی به شکایات بانک مرکزی موضوع را پیگیری کنند»

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی اگر جریمه از افراد اخذ شده باید عودت شود و در این مقطع سه ماهه تعیین شده بانک‌ها مکلف به برگشت پول به حساب مشتریان خود هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/0032Rv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بانک مرکزی قرض الحسنه بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر