Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از ایثارگر‌های کادر پزشکی و درمانی، همکاری و همراهی مردم و تلاش مجموعه مدیریتی استان که در راستای رفاه و سلامتی مردم گام برمی دارند، تقدیر و تشکر کرد.

او با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان مبنی بر توجه به ابعاد روان شناختی و عوارض روحی و روانی ناشی از کرونا، خواستار پیگیری ویژه این موضوع و طرح آن در یک کمیته تخصصی به منظور رسیدن به یک دستورالعمل اجرایی واحد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای پرداخت مطالبات معوق بیمارستان‌های خصوصی افزود: در این راستا دولت اعتبار مورد نیاز را ابلاغ کرده و ضروری است با تشکیل جلسه‌ای متشکل از مدیران و مسئولین ذیربط سهم استان برای پرداخت طلب‌ها به بیمارستان‌های خصوصی مشخص شود و پیگیری‌های لازم نیز انجام شود.

رییس شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات دولت مبنی بر پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی به شرط تعدیل نکردن کارکنان و پرسنل گفت: این تسهیلات به بیمارستان‌ها هم مشروط به اینکه نیرو‌های خود را حفظ و از تعدیل آنان جلوگیری کنند، اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از مهندسین و پیمانکاران کرمانشاه در عسلویه مشغول کار و فعالیت هستند و این افراد برای تردد به کرمانشاه با مشکل پرواز مواجه هستند، لذا ضرورت دارد که علاوه بر پرواز تهران کرمانشاه که هم اکنون به صورت محدود در حال انجام است پرواز کرمانشاه_ عسلویه و همچنین پرواز کرمانشاه _ مشهد دوباره برای هفته‌ای یکبار راه اندازی شود و برای مابقی پرواز‌ها هم در نیمه دوم اردیبهشت ماه تصمیم گیری خواهیم کرد.

بازوند بازگشایی هتل‌ها را به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی بلامانع اعلام کرد و گفت: بازگشایی هتل‌ها به شرط اینکه رستوران‌ها و تالار‌های خود را بسته نگه دارند، بلامانع است و میراث فرهنگی و گردشگری ملزم به نظارت به روند کاری هتل‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به آغاز غربالگری مرحله دوم دانشگاه علوم پزشکی برای بحث کرونا گفت: این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که استان کرمانشاه هم جزء ۲۱ استان به صورت پایلوت این کار قرار گرفته است و با اجرای آن وضعیت استان‌ها به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر بسته بودن اماکن مقدس و مساجد گفت: اماکن مقدس و مساجد بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا همچنان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه تعطیل هستند، اما بازگشایی کسب و کار‌های با ریسک متوسط مانند پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده مشروط بر اینکه تا ساعت ۶ بعداظهر فعالیت داشته باشند و نظارت بر عملکرد آن‌ها صورت گیرد، مانعی ندارد، ولی رستوران‌های داخل بازار‌ها و پاساژ‌ها به لحاظ اینکه جزء مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند، اجازه فعالیت ندارند.

استاندار کرمانشاه خواستار نظارت بیشتر بر روند فعالیت دفاتر پیشخوان برای فروش سیم کارت و جلوگیری از ازدحام مردم در این راستا شد.

او گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مانند آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی به لحاظ آموزش حضوری تعطیل است و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد، همچنین تشکیل کلاس‌های مقطع دکترا از اول اردیبهشت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

او گفت: دولت برای تسهیل در حمل و نقل عمومی و تردد مردم در نظر دارد که ۳۷۰ دستگاه اتوبوس به استان‌ها اختصاص دهد که ضروری است مسئولین ذیربط در استان اقدامات و پیگیری‌های خود را برای گرفتن سهم کرمانشاه در این زمینه انجام دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی باید با جدیت ادامه داشته باشد و دستگاه‌ها باید تلاش کنند که اعتبارات عمرانی در استان را هر چه سریعتر جذب کنند، زیرا علاوه بر توجه به حفظ سلامتی مردم به آرامش و رفاه حال مردم نیز توجه داریم و هیچ دستگاهی اجازه تعطیلی فعالیت پروژه‌های عمرانی را ندارد.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران استاندار کرمانشاه پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد

صبح امروز خبرنگاران از ۳ پروژه شهری از جمله مجتمع ورزشی امامزاده یحیی، میدانگاه سبزه‌میدان و خانه بلدیه (خانه شهر) بازدید کردند.

مسعود حق‌لطفی، مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ و در محدوده بافت فرسوده قرار دارد که احداث این پروژه پیش از این در اختیار شهرداری منطقه بود که با هماهنگی ایجاد شده فرآیند احداث این پروژه به سازمان عمرانی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران سپرده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مجموعه آبی، توپی، بیلیارد و ... در مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در نظر گرفته شده و ان‌شاءالله این مجموعه در زمان معین و مشخص به بهره‌برداری خواهد رسید.

حق‌لطفی در پاسخ به این سؤال چرا پارکینگی برای مجتمع ورزشی امامزاده یحیی (ع) پیش‌بینی نشده ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است از این مجموعه ورزشی اهالی این محله و منطقه استفاده بکنند پارکینگی برای آن پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی امامزاده یحیی در منطقه ۱۲ در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر و شامل ۲ بلوک است که بلوک اول دو طبقه ساخته و مجموعه مختلف ورزشی در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان بازوی اجرایی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پروژه‌های بزرگ‌مقیاس ورود پیدا کرده است، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پردیس شماره سه و چهار، ساختمان شهرداری منطقه ۶، احداث سوله‌های بحران، احداث شتاب‌نگاره‌ها برای مدیریت بحران، احداث میادین میوه و تره‌بار و همچنین احداث مراکز نگهداری برای مجموعه سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران جهت نگهداری معتادان متجاهر، اشاره کرد.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار سازمان عمرانی قرار دارد، همان خانه بلدیه است. این پروژه در محدوده میدان امام خمینی در حال اجرا است.

حق لطفی در ارتباط با هزینه اجرای این پروژه گفت: پیش بینی ما از احداث و تجهیزات و بهره‌برداری از این مجموعه رقمی حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در رابطه با جزئیات احداث ساختمان شهر (ساختمان بلدیه) اظهار کرد: ساختمان بلدیه‌ای در سال ۱۳۰۳ در همین محدوده ساخته و در سال ۱۳۰۵ به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری آن فراتر از شهرداری بود و اقداماتی در حوزه اقتصاد و دارایی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ ساختمان بلدیه تهران تخریب و جای آن را به پارکینگ اتوبوس‌های بین شهری داد و در ادامه از سال ۹۶ بازآفرینی بلدیه یا خانه شهر در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: ان‌شاءالله قبل از روز تهران و در شهریورماه امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره کاربری خانه شهر (بلدیه) تهران اظهار کرد: رویکرد و کاربری در این مجموعه فرهنگی و تاریخی است البته قرار است بخشی از روابط عمومی شهرداری تهران در این مجموعه جهت نگهداشت این ساختمان حضور پیدا کنند.

وی درباره نحوه دسترسی به خانه شهر (بلدیه) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پارکینگی برای این مجموعه پیش‌بینی نشده است و افراد می‌توانند از مترو که به این مجموعه متصل شده است استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • شغل جالب و عجیب عمو کاووس نون خ ۵
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان