Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کریمی‌ فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با فارس درباره نتیجه جلسه مشترک نمایندگان تشکل‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه که عصر دیروز برگزار شد، اظهار کرد:جلسه ما به جمع‌بندی رسید و مقرر شد رتبه‌بندی معلمان از اول فروردین 99 اجرا شود و آموزش و پرورش مکلف شد که قبل از هفته معلم یعنی 12 اردیبهشت، احکام افزایش حقوق را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقدام در جهت برابری حقوق معلمان با سایر کارمندان دولت و ایجاد انگیزه و به وجود آمدن فضای رقابت سازنده در بین معلمان، شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی، صورت گرفته است.

کریمی فیروزجایی در خصوص تأمین اعتبار مالی رتبه‌بندی معلمان، گفت: منبع مالی این طرح از اختیار قانونی سازمان برنامه و بودجه است که می‌تواند 10 درصد از بودجه هر دستگاهی را از محل صرفه‌جویی و کاهش ردیف‌های دیگر، اضافه کند.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای رتبه‌بندی معلمان حدود 6 هزار میلیارد تومان است، افزود: به هر پنج گروه در رتبه‌بندی یعنی مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی، رقم رتبه‌بندی تعلق می‌گیرد اما به‌گونه‌ای که بیشترین سهم را گروه‌های بالاتر یعنی خبره و عالی بهره‌مند شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم تصریح کرد: جلسات نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان با رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه دارد و دوشنبه آینده نیز برگزار می‌شود که مسائل مختلف مانند مشکلات بازنشستگان فرهنگی بررسی می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه

بیژن خالقوردی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۱۲۹ نفر از فرهنگیان مدارس دولتی و غیردولتی در پست‌های مختلف آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مشاوره، تربیت‌بدنی و مراقب سلامت در طرح شناسایی معلم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل کمیته ارزیابی مدرسه و بارگذاری مدارک توسط شرکت‌کنندگان، ۱۱۵ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند، افزود: مدارک و مستندات این تعداد راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای توسط سه تن از داوران منطقه در مقاطع مختلف تحصیلی موردبررسی قرار گرفت و در نهایت ۹۵ نفر امتیاز لازم را در سامانه my.medu.ir کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه سهمیه معلمان نمونه در مرحله مدرسه‌ای به ازای هر ۱۰ نفر نیروی دارای ابلاغ موظف آموزگاری / دبیری یک نفر و در مرحله منطقه‌ای به ازای هر ۵۰۰ نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر می‌باشد، گفت: تقدیر از معلمان منتخب مدرسه‌ای به‌عهده مدرسه و معلمان منتخب شهرستانی برعهده شهرستان می‌باشد.

وی افزود: کنترل نسخه فیزیکی مستندات بارگذاری‌شده ازجمله طرح درس، درس‌پژوهی، اقدام‌پژوهی و تقدیرنامه، مصاحبه حضوری، ارائه تدریس، بررسی مدرک تحصیلی، سنوات خدمت، ساعات آموزشی ضمن‌خدمت و صلاحیت اخلاقی راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای ازجمله بخش‌های مرحله منطقه‌ای طرح شناسایی معلمان نمونه بود.

خالقوردی پور با بیان اینکه کلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمات شاغل در تمام واحدهای آموزشی و پرورشی به شرط ۱۲ ساعت تدریس در طول هفته مشمول طرح شناسایی معلمان نمونه بودند، افزود: طبق شیوه‌نامه ابلاغی از سوی استان، منتخبین مرحله کشوری سال گذشته مجاز به شرکت در طرح فوق نمی‌باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن حداقل سه سال سنوات تجربی تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ برای شرکت در طرح شناسایی معلمان نمونه الزامی است، تصریح کرد: این طرح معلمانی که در مرخصی بوده یا غیبت بیش از چهار جلسه داشته و در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری پرونده دارند را شامل نمی‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا شناسایی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو را اقدامی در راستای اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و قدردانی از معلمان دانست و گفت: تقویت جایگاه اجتماعی معلمان، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان ازجمله اهداف طرح «شناسایی معلمان نمونه» در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

کد خبر 6063945

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • ۱۲ مزایده املاک و مستغلات اموال تملیکی امسال برگزار می‌شود
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • درخواست تیم تهرانی از سازمان لیگ بی‌جواب ماند
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند