Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی، در گفتگو با «تیتر امشب»، با بیان اینکه هیچ تضمینی برای ادامه منحنی کاهشی ابتلاء به کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: در ۱۰ روز اخیر در اکثر استان‌ها شیوع بیماری کووید ۱۹ روند نزولی بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: نه ما و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند اعلام کند که بیماری و شیوع کرونا را کنترل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی می‌گویند اگر یکی دو هفته همه جا را تعطیل کنیم، تکلیف مشخص می‌شود و ویروس کنار گذاشته می‌شود که این اظهارات صحیح نیست. ما رفتار این ویروس را نمی‌شناسیم و اطلاع ما از کرونا حدود چهار ماه است. ما هنوز به مرحله کنترل هم نرسیده‌ایم. برخورد ما با این ویروس باید تهاجمی باشد.

حریرچی با اشاره به دو هدف کاهش ابتلاء و کاهش ضررهای اقتصادی در کشور، افزود: هنر مدیریت کشور بر این است که این دو هدف متفاوت را همسو کند. مردم نباید جو زده شوند و همچنان باید شعار «در خانه بمانیم» را در نظر داشته باشند. اگر ترددها کنترل نشود ممکن است دوباره به حالت گذشته برگردیم.

وی گفت: هدف ما در مقابله با کرونا باید جهانی، رویکرد به صورت ملی و عملکرد باید استانی باشد.

حریرچی با تفکیک بیماران کرونایی که تست آزمایشگاهی آنان مثبت بوده و کسانی که مشکوک به کرونا هستند، افزود: کشور ما به عکس برخی از کشورها آمار رسمی اعلام می‌کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه درمان همه بیماران کرونایی رایگان است، گفت: چنانچه تخلفی صورت بگیرد هموطنان با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و اطلاع دهند. علاوه بر این درمان مهاجران تبعه کشور افغانستان نیز رایگان است.

وی گفت: با وجودی که اعلام شده مصرف لیموترش تأثیری در درمان ندارد بازهم قیمت آن افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در برخی از کشورها جریمه‌های ۸۰ تا ۸۰۰ دلاری برای ناقلان ویروس کرونا در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی اندک از مبتلایان به ویروس کرونا جان همه هموطنان را به خطر می‌اندازند.

حریرچی از غربالگری ۹۲ درصدی هموطنان گفت و افزود: در مرحله دوم غربالگری دوباره با تک تک افراد تماس گرفته می‌شود و وضعیت جسمانی آنان پرسیده می‌شود و این غربالگری ادامه دارد.

وی گفت: مادامی که فاصله ۱.۸ دهم متری را مراعات کنیم نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرج حریرچی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز