Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی ترکیه گفت:« ما برای حمایت از تجارت با ارزهای داخلی، قراردادهای بلند مدت مبادله ارزی با برخی کشورها داریم و در حال مذاکره با بانک های مرکزی برای بستن قراردادهای جدید و تقویت همکاری های موجود هستیم».

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، مورات اویسال، رئیس بانک مرکزی ترکیه گفت کشورش مذاکراتی با بانک‌های مرکزی در مورد قراردادهای جدید مبادله ارزی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه به دنبال منابع مالی برای مبارزه با تاثیرات شیوع ویروس کرونا است.

محدودیت هایی که به خاطر شیوع این ویروس در کسب و کارها اعمال شده باعث بیکاری میلیون‌ها کارگر در این کشور شده است.

دولت قول داده درآمد این کارگران را افزایش داده و یک دستمزد روزانه به آنها بدهد ولی دولت ترکیه 170 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد که باید در سال جاری میلادی پرداخت کند و ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور به 27 میلیارد دلار یعنی پایین‌ترین حد طی 11 ماه گذشته رسیده است.

اویسال گفت:« ما برای حمایت از تجارت با ارزهای داخلی، قراردادهای بلند مدت مبادله ارزی با برخی کشورها داریم و در حال مذاکره با بانک های مرکزی برای بستن قراردادهای جدید و تقویت همکاری های موجود هستیم».

وی جزئیات بیشتری ذکر نکرد ولی مقامات ترکیه هفته گذشته اعلام کردند این کشور مذاکراتی با آمریکا در مورد ایجاد یک خط مبادله ارزی از طرف فدرال رزرو این کشور برگزار کرده اند. یک مقام دیگر ترکیه گفت مذاکراتی هم با بانک مرکزی انگلیس انجام شده است.


در جریان مبادله ارزی، فدرال رزرو ارز سایر کشورها را در عوض دلار قبول میکند. فدرال رزرو اضافه کرد خطوط مبادله‌ای موقتی به بانک‌های مرکزی برخی کشورها مثل برزیل، کره جنوبی و مکزیک برای حمایت از بازارهای مالی جهان در بحبوحه‌ همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است.

اویسال گفت تجارت خارجی، گردشگری و حمل و نقل، همه از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند و بیشترین ضربه را صادرات به اروپا خورده است.

بسیاری اقتصاددان‌ها انتظار دارند ترکیه دومین رکود اقتصادی خود را طی دو سال تجربه کند ولی اویسال عقیده دارد این کشور به سرعت به رونق اقتصادی باز می‌گردد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آمریکا بانک مرکزی ترکیه ترکیه مبادلات ارزی پول نیوز ویروس کرونا بانک های مرکزی برخی کشورها مبادله ارزی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی پس از انتشار تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی، اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

وی افزود: ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر کنند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.

عصر امروز (پنجشنبه) تصویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی در فضای مجازی منتشر شد و برخی کانال‌ها در ادعایی از برنامه بانک مرکزی برای ورود ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار خبر دادند که از سوی این بانک تکذیب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • تکذیب چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • رسمی: ‌پایان رویاپردازی ملی‌پوش ایرانی در ترکیه
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند