Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@05:25:36 GMT

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه امید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۵۵۸۱

ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه امید

با توجه به شرایط ویژه نوجوانان و دانش آموزان در ماه مبارک امسال و فرصت های بیشتری که نوجوانان به خاطر تعطیلی مدارس در این ماه برای استفاده از فرصت های معنوی آن دارند،شبکه امید ویژه برنامه هایی را ویژه این ایام آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه امید بدین شرح است:


برنامه رفیق
رفاقت هایی از جنس نوجوانی موضوع برنامه رفیق است که همراه نوجوانان روزه اولی در اوقات سحر و افطار شبکه امید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیق سحرگاهی در لحظه های معنوی سحر ماه مبارک با اجرای سعید شهبازی ساعت3:30 بامداد تا اذان صبح پخش خواهد شد و رفیق افطار هر روز قبل از اذان مغرب با اجرای مرتضی پرنیان و فاطمه کیاپاشا ساعت 19:30 مهمان خانه های نوجوانان خواهد بود. مهمانان برنامه که خود یا نوجوانند و یا خاطرات جذابی از نوجوانی خود دارند با قصه‌های تازه و جالب از رفاقت و دوستی در استودیو رفیق حاضر می شوند.این برنامه شامل آیتم های متنوع خواهد بود و به تهیه کنندگی محمد حسن حیدری میزبان مخاطبان شبکه امید است.

 

برنامه به توان خدا
برنامه¬ی به توان خدا ویژه ماه مبارک رمضان در 30 قسمت 22 دقیقه و در سه نوبت بعد از اذان صبح،ظهر و مغرب از شبکه امید پخش می شود. این برنامه با محوریت احکام ویژه ماه مبارک رمضان،مسائل اخلاقی ویژه نوجوانان و پرسش های نوجوانان در حوزه سبک زندگی دینی با حضور آقایان حجه الاسلام ماندگاری، حجه الاسلام رضا جوان آراسته ، حجه الاسلام مهدی کرمی و حجت الاسلام شاکری تولید و پخش خواهد شد. اجرای این برنامه را سید محمدصادق تربتیان و تهیه کنندگی آن را آقایان سید عبدالمجید رکنی و جواد بیک محمدی بر عهده دارند.

 

برنامه فصل امتحان
با توجه به نزدیک شدن فصل امتحانات و پایان سال تحصیلی و نظر به تعطیلی مدارس در ماه های اخیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مرور سریع دروس دانش آموزان مقاطع هفتم تا دوازدهم که مخاطبان اصلی شبکه هستند در چیدمان برنامه های ماه مبارک شبکه امید گنجانده شده است. با توجه به طولانی بودن روزها برای روزه دارن نوجوان و احتمال افت کیفیت آموزش در طول روز،پخش اصلی برنامه فصل امتحان هر شب از ساعت 24 تا 3 بامداد در جدول شبکه امید جانمایی شده است.در هر برنامه 6 باکس نیم ساعته ویژه مرور دورس تدارک دیده شده که مابین این باکس ها نیز انیمیشن های کوتاه برای رفع خستگی و نکات ویژه درس خواندن در ایام تعطیلی مدارس به مخاطبان شبکه ارائه خواهد شد.همچنین جدول دروس برنامه ریزی شده به صورت هفتگی برای برنامه ریزی بهتر مخاطبان اعلام می¬گردد. باز پخش این برنامه نیز هر روز از ساعت 9 تا 12صبح خواهد بود. این برنامه به تهیه کنندگی آقای سعید شهبازی است و اجرای خانم زهرا خرمند نیک روانه آنتن شبکه خواهد شد.

 

برنامه مسابقه تلفنی راز جزیره
راز جزیره به عنوان یکی از مسابقات تعاملی و جذاب شبکه امید با توجه به اوقات فراغت نوجوانان در این ایام، پس از وقفه ای چند ماهه مجددا هرروز در ماه مبارک رمضان از ساعت 17 تا 18 روی آنتن شبکه امید میرود. متقاضیان حضور در این مسابقه با ارسال درخواست به شماره پیامکی شبکه امید در نوبت شرکت قرار میگیرند و سپس در رقابت با یکدیگر اطلاعات درسی ، عمومی و معارفی خود را محک میزنند. تهیه کنندگی این برنامه را آقای عبدالوهاب عالمی و اجرای آن را آقایان پرهام عمرانی و نیما دلاوری بر عهده دارند.

 

برنامه فیلمستون
برنامه فیلمستون هرروز یک فیلم سینمایی ویژه نوجوانان را بررسی خواهد کرد و اطلاعات جالب را در مورد فیلم به مخاطبان منتقل می کند و پس از آن مخاطبان می توانند فیلم بررسی شده را از شبکه مشاهده کنند.این برنامه هر روز ساعت 17:45 از شبکه امید پخش خواهد شد تولید این مجموعه کاری از گروه تامین شبکه امید است و سینا هوشمندی نژاد مجری آن خواهد بود.

 

برنامه ایوان آیینه
در ایام ماه مبارک رمضان همانند سال های گذشته نوجوانان می توانند هرروز از حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شاهد برنامه ترتیل خوانی نیم جزء قرآن کریم باشند و با آن همراه شوند تا از ثواب قرائت قرآن کریم در این روزهای ماه خدا بهره مند باشند.ایوان آیینه عنوان این برنامه است و توسط آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام ا... علیها) تولید خواهد شد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبکه امید ماه رمضان تلویزیون ماه مبارک رمضان تهیه کنندگی شبکه امید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت المان‌های رمضانی در کلانشهرها

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: المان یا نماد شهری از جمله عناصر ویژه در طراحی شهری است که می‌توان به کمک آن مفاهیم خاصی را به مخاطب انتقال داد. المان شهری می‌تواند هویت و تاریخچه، یادبود و معرف نماد یک شهر و منطقه باشد.

یکی از مهمترین اهداف طراحی و ساخت المان شهری بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، از راه زیباسازی فضای شهری است. در کشورهای مسلمان و به ویژه ایران با ورود به ماه‌های مناسبتی از جمله ماه مبارک رمضان تغییر محسوس فضای شهری نه تنها حس حضور و بیداری را به انسان القا می‌کند بلکه واسطه تبلیغاتی بزرگی برای آداب و رسوم و ویژگی رفتاری شهرهای مسلمان به ناظران است.

امسال تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز سبب دگرگونی و تغییراتی در المان‌های شهری شد و در برخی از شهرها کار ویژه‌هایی نیز برای پررنگ شدن المان‌های فرهنگی و معنوی انجام شد.

زیباسازی شهری با حفظ شعائر اسلامی و رمضان

در شهر ساری مرکز استان مازندران، شهرداری و مدیریت شهری با آماده سازی بوستان‌ها، رنگ آمیزی جداول، آذین بندی شهر و گلکاری و استفاده از المان‌های نوروزی و ماه رمضان به استقبال نوروز و بهار قرآن رفتند.

مدیریت شهری ساری با طراحی و ساخت المان‌های نوروزی و نمادهایی از بهار و ماه رمضان تلاش کرد تا با فضاآرایی، روحیه نشاط و شادی را بین هم استانی‌ها و مسافران تقویت کند.

المان‌ها و تندیس‌هایی نظیر «ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی، المان عمو نوروز، سبزه آرایی و گل آرایی بوستان شهرداری، بنرهای تبریک سال نو، المان نوروزخوانی، آمد بهار جان‌ها، یا مقلب القلوب و الابصار، نصب هلال ماه رمضان، المان هفت سین نوروزی، آذین بندی شهری، المان کلاه قرمزی و پسرخاله، آرش کمانگیر و ننه سرما و غیره» نسبت به فضاسازی شهری اقدام کرده است.

شهرداری بهشهر نیز امسال با طراحی و نصب المان‌های فرهنگی با تلفیق نوروز و رمضان، فضاسازی مناسبی را انجام داد تا شهر رنگ و بوی دیگری را همزمان با ماه رمضان بگیرد.

یاسر احمدی شهردار بهشهر گفت: فضاسازی شهر در ماه بهار قرآن و ایجاد نشاط معنوی در سطح شهر از اهمیت فراوانی برای ما برخوردار است و تلاش شد تا فضاسازی این ایام متناسب با عید نوروز و ماه رمضان صورت گیرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: هم زمان با ماه پرخیر و برکت رمضان، اداره زیباسازی، المان هلالی شکل و اسماً الحسنی را در ورودی پارک ملت بهشهر و شهرداری بهشهر که در وسط شهر و جای پر تردد واقع است جانمایی و نصب کرد.

احمدی، هدف از این اقدام را همخوانی فضای شهر با ماه پر فیض و برکت رمضان، بهبود سیما و منظر شهری اعلام کرد و گفت: در تمام طول سال به فراخور مناسبت‌های موجود فضاسازی محیطی در سطح شهر انجام می‌شود.

۱۶۰ المان ماه رمضانی نصب شد

محمد ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن با تاکید بر اهمیت فضا سازی شهر و تبلیغات محیطی در مناسبت‌های مختلف در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی تنکابن با اشرافیت به این مهم تلاش کرد تا با نصب ۱۶۰ المان تلفیقی نوروز و ماه مبارک رمضان چهره شهر را ضمن با نشاط جلوه دادن، وجهه معنوی آن را نیز حفظ کند.

وی افزود: ۶۰ المان ویژه مبارک رمضان، ۴ بیلبورد، ۳۰ استند با محوریت ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات فرهنگی شهرداری تنکابن در این ایام است.

نیاز به خلاقیت در زیباسازی شهری در تبریز

شهرداری تبریز نیز برای رنگ و بو دادن به این ایام مبارک، در طول این ماه از فضاسازی‌های مختلف شهری و المان‌ها استفاده کرده بود.

اگر در طول ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهر تبریز سفر می‌کردید، المان‌ها و طرح‌های مختلفی در خصوص رمضان را می‌دیدید البته اکثر این طرح‌ها تکراری و بیشتر از بنرها استفاده کرده بودند که این فضاسازی تکراری شهری بی‌روح ایجاد می‌کند.

المان‌های شهری نیز اغلب تکراری بودند و خلاقیت و ایده خاصی در آنها به کار نرفته بود، شایسته است در طراحی المان‌ها و فضاسازی‌های شهری از افراد حاذق و متخصص این حوزه استفاده شود.

المان‌های شهری نقش پررنگی در زیباسازی فضای عمومی دارند. عدم استفاده صحیح از مدیریت شهری و مشاورین و سازندگان مجرب، در تبریز باعث طراحی‌های ناموفق و نه چندان قوی شده است. هرچه توجه و اهمیت بیشتری به ایجاد فضای مناسب شهری شود، بستر مناسب‌تری برای جاذبه‌های گردشگری و بالا رفتن کسب و کار و رفاه شهروندی فراهم می‌شود.

نصب ۲ هزار پرچم سامورایی و المان‌های ماه و فانوس در اصفهان

شهر اصفهان به عنوان شهری گردشگر پذیر همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و از این رو المان‌های شهری و تبلیغات محیطی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این راستا حمید قناد نیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نصب ۲ هزار پرچم سامورایی به مناسبت ماه مبارک رمضان را در رینگ سوم و مناطق پانزده‌گانه از جمله اقدامات صورت گرفته، اعلام کرد و گفت: این پرچم‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و با شعار «شهر رمضان، شهر زندگی» نصب شد.

وی همچنین به المان‌های نورانی نصب شده در شهر اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و ابراز کرد: این المان‌ها شامل فانوس‌هایی است که در محورهای گردشگری و پنج نقطه مهم شهر ازجمله میدان امام حسین (ع)، پل خواجو و روبه‌روی هتل عباسی نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برگزاری رویداد ملی «نقاشی‌خط» در اصفهان را نیز از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: آثار هنری این رویداد که با مضامینی همچون ماه مبارک رمضان، نوروز، تولد امام حسن‌مجتبی (ع) و حضرت علی (ع) توسط هنرمندان خلق شد، به‌صورت المان طراحی و در حال حاضر در چهارراه‌ها و میادین اصلی نصب شده است.

گفتنی است پرچم‌های تبلیغات ماه مبارک رمضان در اصفهان منقش به آیاتی از قرآن و احادیث بود که به زیبایی طراحی شده بود و بر روی هر یک از این بنرها نشانه‌ای از مسلمان بودن را یادآوری کرده بود.

آذین بندهای شهری متناسب با بهار قرآن و طبیعت

آذین بندی‌های شهری متناسب با دو بهار قرآن و طبیعت نیز جذابیت‌های ویژه ای را به شهر رشت به ویژه میدان فرهنگی شهر بخشیده بود و نمادهای میهمانی ماه خدا در بخش‌های مختلف شهری جلوه‌های جذابی را در سطح شهر ایجاد کرده بود به گونه‌ای که محلی بود برای ثبت عکس میهمانان و گردشگران نوروزی استان گیلان تا لحظات حضور خود را در شهر رشت ماندگار کنند.

اگرچه به دلیل حضور گردشگران نوروزی و شلوغی غیر قابل وصف شهری، رشتوندان در آغازین روزهای نوروز امکان حضور قابل توجه در این میادین نداشتند و به رسم میزبانی، فضا را برای میهمان مهیا کرده بودند اما جذابیت‌هایی مانند برپایی چای خانه امام رضا (ع) و المان‌های زیبای شهری متناسب با ماه مبارک رمضان، باعث شد تا مکان‌های مختلف شهر محلی برای حضور و ثبت عکس‌های یادگاری باشد.

«مصطفی احمدی» از شهروندان گیلانی است که از او در خصوص فضاسازی و آذین بندی‌های شهری متناسب با ماه مبارک رمضان سوال کردیم و در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: نصب اِلمانها، نمادها، بنرها در سطح شهر، گویای فضای معنوی شهر بود، اگرچه انتظار می‌رفت با توجه به حجم گردشگران، این اِلمانها، جلوه‌های بیشتری داشته باشد اما از حق نگذریم فضا سازی خوبی صورت گرفته بود.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و بافت‌های فرهنگی رشت افزود: شهر رشت دارای فرهنگ دیرینه دینی و مذهبی است بنابراین مناسبت‌های مناسبتی فرصت مناسبی برای نمادسازی و معرفی فرهنگ اصیل گیلان است که انتظار می‌رود از سمت مسؤولان شهری، نه فقط شهر رشت بلکه سراسر استان به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

باید توجه داشت که یکی از مهمترین اهمیت اِلمان‌های شهری زیباسازی فضای شهر و معرفی فرهنگ و هنر بومی است تا جلوه گر فضای شهری و فرصتی برای معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و سنن و فرهنگ دوستی شهروندان باشد.

کد خبر 6076244

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • تقارن بهار قرآن و طبیعت و تحولی که رقم خورد / پربازدیدترین‌های سیما کدام بودند؟
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان + فلم
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • ببینید | برنامه ویژه شبکه یک هم‌زمان با شروع حملات ایران علیه اسرائیل
  • معرفی اعضای کادرفنی تیم‌های کاراته دختران و پسران ایران
  • وضعیت المان‌های رمضانی در کلانشهرها
  • دیدار رئیس رسانه‌ملی با اهالی چند برنامه رمضانی
  • محفل، حلقه مفقوده‌ای در میان برنامه‌های تلویزیون/ جای برنامه‌ قرآنی فقط در شبکه قرآن نیست!