Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: بخشنامه افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمند دانشگاه‌های کشور که در یک اسفند سال گذشته از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، کاملا نشانه بی‌عدالتی است.

 به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه ‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « افزایش 50درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اِعمال می‌شود؟ » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

کریم عباسی کارمند رسمی شاغل در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که «آیا افزایش ۵۰ درصد برای کارمندان دانشگاه‌های کشور اِعمال می‌شود؟ » ، گفت: بخشنامه افزایش حقوق ۵۰  درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری اولین بار ۲۱ اسفند سال ۹۵ از سوی هیأت وزیران تصویب و ابلاغ شد اما کارمندان برخی از دستگاه ها که بدلیل عدم اعتبار شامل این بخشنامه نشده بودند اعتراض کردند که در نهایت در ۳۰ بهمن سال گذشته بخشنامه دیگری مبنی بر افزایش حقوق کارمندان از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی افزود:  متاسفانه افزایش حقوق ۵۰  درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری که  در وزارت علوم، همتراز با  ۵۰ درصد فصل پنجم آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی است، بصورت کامل و با ۵۰ درصد قید شده در قانون اجرا نگردید. در واقع  مسئولین وزارتی  با تهیه  صورت جلسه واحد هیات امنا به تاریخ  ۳ اسفند سال ۹۸ و ارسال آن طی  نامه مورخه ۲۰ اسفند سال گذشته  به تمام دانشگاه‌ها و بخش های تابعه و متعاقب برآورد مالی تامین اعتبار صورت پذیرفته،  طبق اعلام خود ۱۹ الی ۲۰ درصد و درعمل تنها حدود ۱۵ در صد افزایش را در حقوق کارمندان اعمال کردند.

عباسی ادامه داد: مسئوولین همچنین همزمان و با اندیشه همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم  با حقوق اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و از محل همان سقف ردیف اعتباری اعلام شده در بخشنامه سراسری مورخ  ۳۰ بهمن سال گذشته  معاون ریاست جمهور، ضرایب حق جذب آنان را به میزان قابل توجهی افزایش داده و نتیجه اینکه ضمن نقض بخشنامه سراسری مزبور، و ایجاد کسری در تامین اعتبار لازم جهت افزایش حقوق کارمندان، شکاف بین حقوق های دریافتی کارمندان و اعضای هیات علمی بیش از گذشته افزایش یافت.

 کارمند رسمی شاغل در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید بگویم وزارتخانه از فرصت بخشنامه معاون اول رئیس جمهور برای افزایش حقوق اعضای هیأت علمی بهره گرفت. این اقدامات فشرده و هماهنگ یک ماهه، در حالی انجام گرفت که با دستور وزیر بهداشت که قبلاً از معاونین سازمان برنامه و بودجه بوده اند احکام کارکنان وزارت بهداشت، مطابق بخشنامه دولت و بر مبنای ۵۰ در صد افزایش قانونی، صادرشده است و مسئوولین وزارتخانه، هیچ اشاره ای به همسان سازی حقوق کارمندان وزارت علوم با  حقوق کارمندان وزات بهداشت نکرده اند! متاسفانه در دستگاه های دیگر  اینگونه شاهد اجرای تبعیض آمیز این بخشنامه نبوده ایم.  طبق بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تبعیض ناروا ممنوع است. همچنین این اقدام خلاف عدالت و ناروای مسئولین وزارتی، مغایر با ماده ۳۰ قانون برنامه توسعه ششم می باشد.

عباسی بعنوان نماینده گروه تلگرامی با عنوان "کارمندان دانشگاه های کشور"، با بیش از ۱۶۰۰۰ عضو ادامه داد:  موضوع افزایش حقوق کارمندان و تخلفاتی که تا کنون اتفاق افتاده با تشکیل یک کمپین اعتراضی و با امضای ۸ هزار نفر به دفتر مقام معظم رهبری ارسال گردیده و از طرفی با تعدادی از نمایندگان مجلس در حال مذاکره و پیگیری موضوع هستیم. چالش درون سازمانی و ایجاد تبعیض و بی‌عدالتی در مراکز علمی و دانشگاه‌ها در زمینه اجرای بخشنامه افزایش ۵۰ درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری بوجود آمده است و سازمان برنامه و بودجه نیز باید در این رابطه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری وزارت علوم بخشنامه تبعیض کریم عباسی سازمان برنامه و بودجه دانشگاه های کشور حقوق کارمندان بخشنامه افزایش خبرگزاری فارس افزایش حقوق وزارت علوم دانشگاه ها سال گذشته هیات علمی اسفند سال ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها

بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و‌ امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد هزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از 217 درصد و سازمان اداری و استخدامی 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این در حالیست که وزارت آموزش و ‌پرورش 20 درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های وابسته و تابعه آن 16.8 درصد افزایش هزینه داشته‌اند.

دیوان محاسبات کشور بر لزوم اقدام اصلاحی برای رفع تبعیض در این حوزه تاکید دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • کاهش ۵۳ درصدی صدور بخشنامه‌های تجارت خارجی در ۱۴۰۲