Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری می‌گویند که تیم «ثبات و همگرایی» طرح نهایی‌اش را به ارگ ریاست جمهوری ارائه کرده است، با این حال اختلاف بین حامیان عبدالله درباره جزئیات این طرح ادامه دارد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابعی در تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله از دودستگی بین اعضای این تیم خبر داده و می‌گویند این اختلافات سبب تاخیر در حل بحران سیاسی افغانستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع می‌گویند که شماری از اعضای رهبری ثبات و همگرایی خواستار پذیرفتن رهبری شورای عالی صلح و نقش 50 درصدی در دولت هستند اما برخی دیگر می‌خواهند نتیجه انتخابات ابطال شود و نظام نخست وزیری ایجاد شود.

این منابع به بی‌بی‌سی گفتند که عبدالله، محمد محقق، انور الحق احدی، حاجی دین محمد و شمار دیگری از اعضای رهبری این تیم با پذیرش ریاست شورای عالی صلح موافق هستند.

براساس این طرح، عبدالله به عنوان رئیس شورای عالی صلح براساس توافق سیاسی نه براساس فرمان غنی تعیین می‌شود، سهم 50 درصدی در کابینه و نهادهای مستقل، با این ویژگی که غنی صلاحیت برکناری وزیران معرفی شده توسط عبدالله را نداشته باشد و در صورت تغییر افراد جانشین آنها از تیم عبدالله باشد.

این دسته معقتدند که عبدالله در کنار رهبری شورای عالی صلح، عضویت در کابینه، عضویت شورای امنیت ملی افغانستان را نیز داشته باشد.

معاونان عبدالله نیز به عنوان نمایندگان ویژه رئیس شورای عالی صلح عضویت کابینه را داشته باشند.

براساس این طرح دفتر شورای عالی صلح قصر سپیدار خواهد بود و کریم خلیلی و ژنرال عبدالرشید دوستم خواستار تضمین‌های جدی در این زمینه هستند.

به گفته این منابع، صلاح الدین ربانی، سرپرست حزب جمعیت اسلامی، احمد ضیا مسعود و چند عضو دیگر تیم عبدالله با این طرح مخالف و خواستار و باطل شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهور ایجاد پست نخست وزیری هستند.

افغانستان| عبدالله و پیشنهاد «نشست بن» در صورت عدم پذیرش حکومت مشارکتییادداشت| یک‌ بام و دو هوای آینده سیاسی «عبدالله عبدالله»اصرار از غنی انکار از عبدالله؛ «شورای عالی مصالحه» ایجاد می‌شود؟افغانستان| شورای عالی مصالحه به رهبری «عبدالله» ایجاد می‌شود

«آریانا نیوز» اما به نقل از منابعی گزارش می‌دهد که قصر سپیدار طرحش را برای ایجاد دولت فراگیر با ارگ ریاست جمهوری به اشتراک گذاشته است.

«سید اسحاق گیلانی» رئیس حزب نهضت همبستگی ملی نیز در این باره گفت: بالاخره قبول کردند و تمام چیزها را گذشتند، ما از ایشان سپاسگزاری می‌کنیم.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان ثبات و همگرایی شورای عالی صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیأت‌های ایران و پاکستان با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیأت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنش مستقیم میان ایران و اسرائیل تمام شد اما فعلا
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • راز اختلاف سنی ۱.۵ میلیون ساله یک جفت ستاره مشخص شد
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز