Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدمهدی قاسم تبار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره واگذاری دانشگاه فرهنگیان به سایر دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان مرکز پرورش معلمان آینده بوده و تضعیف یا تعطیلی این دانشگاه ضررهای فراوانی بر تربیت نسل‌های آینده وارد خواهد کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور در ماجرای واگذار دانشگاه فرهنگیان اقدام به شیطنت رسانه‌ای و کاری خارج از اخلاق حرفه‌ای انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هر گونه تغییر و واگذای دانشگاه فرهنگیان منوط بر تصمیم هیئت امنا و اساس‌نامه دانشگاه است، گفت: بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان بعد از انتشار نامه‌‌ای با محتوای واگذاری این دانشگاه به دانشگاه پیام نور مخالفت خود را صریحا اعلام کرده و این اقدام را برای تعلیم و تربیت کشور آسیب‌زا می‌داند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان واگذار نخواهد شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان بنا به ذات، رسالت و ماموریت‌هایی که دارد باید مستقل عمل کند و نمی‌تواند زیر مجموعه دانشگاه دیگری تعریف شود و فعالیت کند.
قاسم‌تبار با اشاره به اینکه فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان پرورش نیروهای مختصص برای آموزش و پرورش است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید در تقویت دانشگاه فرهنگیان تلاش کند نه اینکه اجازه دهد جایگاه این دانشگاه و معلمان در کشور تضعیف شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: مسئولان باید زیر ساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را بیشتر کنند و امکانات سایر دانشگاه‌های کشور را در صورت نیاز به این دانشگاه اختصاص دهند نه اینکه تمام ظرفیت وجودی دانشگاه فرهنگیان یعنی دانشجومعلمان را به صورت خرید خدمت به سایر دانشگاه‌ها واگذار کنند.
وی رسالت هر دانشگاه را مختص همان دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه‌ها در کشور هر کدام به نحو خاصی به جامعه خدمت رسانی می‌کنند؛ اما دانشگاه فرهنگیان و در رأس آموزش و پرورش موضوعی متفاوت، حساس و مستقل است. مقام معظم رهبری نیز بر تربیت نیروی مختصص در آموزش و پرورش توسط دانشگاه فرهنگیان تاکید ویژه دارند.
به گفته قاسم‌تبار؛ برخی از مسئولان و کارشناسان گمان دارند دانشگاه‌های دیگر به دلیل دارا بودن امکانات فیزیکی و استادان کافی می‌توانند هدف اصلی یعنی تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین کنند. در حالی که فلسفه وجودی دانشگاه فرهنگیان و شبانه روزی بودن آن شرکت دانشجو معلمان در فعالیت‌های فوق برنامه فرهنگی و فرا از مباحث آموزشی است.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دانشگاه پیام نور که بیشتر کلاس‌های درسش غیر حضوری بوده توانایی لازم برای پرورش دانشجو معلمان را ندارد. همچنین پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه پیام نور به‌صورت استانی این مشکل را ایجاد می‌کند که هر استان امکانات و استادان متخصص رشته‌های خاص را ندارد.
وی مباحث تربیتی را مهم‌تر از آموزش دانست و گفت: دانشگاه‌های دیگر آموزش محور هستند در حالی که دانشگاه فرهنگیان تعلیم دانشجومعلمان در اولویت قرار دارد.

قاسم‌تبار ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان شاید به نسبت جذب تعداد دانشجو معلمان با مشکل ارائه خدمات مواجه باشد ولی راه حل آن واگذاری دانشگاه نیست بلکه باید مسئولان و رئیس دانشگاه باید برای حل مشکلات فیزیکی و حقوق دانشجویان تلاش و رایزنی کنند.
این استاد دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطر نشان کرد: استادان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از حسن روحانی به عنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه انتظار دارند تا با پیگیری جدیدی مانع از واگذاری یا آسیب زده به دانشگاه فرهنگیان شوند.
انتهای پیام/

352 / 352 سیدمحمدمهدی قاسم تبار دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور دانشجو معلمان آموزش و پرورش قاسم تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت از میزبانی ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی البرز توسط آموزش و پرورش این استان تا به امروز خبر داد و بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۱۲ مرکز اسکان موقت و هشت مرکز رفاهی با ۷۵ اتاق برای اسکان مهمانان نوروزی در نظر گرفته و از روز ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، میزبانی مسافران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۶۸ نفر در قالب ۱۵۵ خانوار توسط پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش استان البرز، پذیرش و اسکان داده شده‌اند، گفت: ۱۲ فروردین ماه آخرین روز پذیرش مراکز اسکان موقت فرهنگیان خواهد بود. همچنین به منظور تسهیل در سفرهای نوروزی فرهنگیان سامانه جامع اسکان فرهنگیان به نشانی eskan.medu.ir برای خدمات رزرو و پذیرش غیرحضوری فعال است.

کد خبر 6062748

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • اسکان بیش از ۳۶ هزار مسافر نوروزی در آموزش و پرورش لرستان 
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • پذیرش فرهنگیان در مراکز اقامتی نوروزی از مرز یک میلیون «نفر روز» گذشت
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • میزبانی آموزش و پرورش البرز از ۷۶۸ مسافر در مراکز اسکان نوروزی
  • اسکان بیش از ۷۰۰ مسافر نوروزی در مراکز آموزش و پرورش البرز