Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب ملایی یگانه طسه‌ شنبه ۲ اردیبهشت با اشاره به این‌که شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از صنوف به‌ویژه حوزه حمل‌ونقل را نیز تحت تأثیر خود قرارداد، افزود: اغلب اتوبوس‌های شهری شهرداری استان زنجان به بخش خصوصی تعلق دارد و شیوع کرونا و از طرفی افزایش هزینه‌های مربوط به این وسیله نقلیه نارضایتی را در بین این قشر ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: افزایش هزینه‌های اتوبوس و از طرفی درآمد ناکافی رانندگان اتوبوسرانی شهرداری زنجان مشکلات عدیده‌ای را در ایام کرونایی فراهم کرد و بر این اساس و با توجه به توافقات انجام‌شده با رانندگان بخش خصوصی جابجایی دوباره مسافران آغاز می‌شود.

این مسئول شهری ادامه داد: هرچند طبق آمارهای اعلام‌شده از سوی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۶ درصد آلودگی انتقال بیماری از طریق وسایل نقلیه عمومی ارزیابی‌شده اما برای فعال‌سازی حوزه حمل‌ونقل شهری نیز طبق مفاد اعلام‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی، با حساسیت ویژه اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که پیش‌ازاین نیز همه اتوبوس‌های درون‌شهری شهرداری زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، پس از اتمام کاری و تا آخرین وسیله نقلیه توسط افراد متولی امر مورد ضدعفونی قرار می‌گرفت که این روند همچنان و تا زمان مهار این بیماری ادامه خواهد یافت.

یگانه افزود: با توجه به جابجایی مسافران در ایستگاه‌های مختلف اتوبوس شهر احتمال فرد ناقل کرونا بین مسافران وجود دارد که به همین جهت از شهروندان درخواست می‌شود در صورت امکان استفاده از این نوع وسیله نقلیه را به حداقل کاهش دهند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی در شهر زنجان فعال است که از این تعداد ۸۰ دستگاه آن به بخش خصوصی و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به شهرداری اختصاص دارد.

شهردار زنجان در ارتباط با وضعیت رانندگان اتوبوسرانی زنجان نیز گفت: تاکنون مورد فوتی از رانندگان این صنف گزارش نشده و موارد ابتلا نیز در حد جزیی بوده که با به‌کارگیری نکات بهداشتی ارائه‌شده از سوی متخصصان نسبت به مراقبت از خود اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل اعلام‌شده ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف ازجمله تاکسیرانان زنجانی نیز رعایت می‌شود، بر این اساس این قشر نیز طبق موارد گفته‌شده ملزم به رعایت بهداشتی، ضدعفونی کردن خودرو و حداکثر جابجایی مسافران به تعداد سه نفر هستند.  

هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری در زنجان فعالیت می‌کند.

 شهر زنجان به‌عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.

کد خبر 503476 برچسب‌ها استان زنجان كرونا در ايران فاصله‌گذاری اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان كرونا در ايران فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند

همشهری آنلاین- سید محمد فخار: طی سال‌های اخیر و پیش از ارائه لایحه ساختمان سبز، مدیریت شهری برای شکل‌گیری ساختمان‌های سبز در تهران مشوق‌هایی اعطا کرده تا این ایده در شهر توسعه پیدا کند.

ایجاد ساختمان‌های سبز در قالب یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران با عنوان ساختمان سبز و معماری پایدار پیگیری شده است، در این زمینه موضوعاتی همچون بازچرخانی آب، پسماند، کاهش مصرف انرژی و استفاده از باتری‌های خورشیدی مدنظر قرارگرفته است. البته این طرح تاکنون داوطلبانه بوده ولی با تهیه دستورالعمل می‌توان برخی از موارد ساختمان سبز را به‌صورت الزامی درآورد.

مهدی پیرهادی، رئیس سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره به همشهری گفت: مبحث ساختمان سبز موضوعی است که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا در حال انجام است. این استانداردها در کشورهای مختلف با عناوین مختلف مطرح می‌شود که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین عناوین آن استاندارد حوزه تهویه مطبوع و مرجع انتخاب ساختمان‌های سبز است که در ایران بومی‌سازی‌ شده و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل شد، در مدت یک سال گذشته به یک جمع‌بندی کلی رسیده است. فضای کلی این مصوبه منطبق با اصول محیط‌زیست است.

به‌گفته پیرهادی؛ هرچه در این زمینه تلاش و کوشش بیشتری بشود، این پروژه زودتر آغاز می‌شود. این مبحث یکسری ملاحظات نیز دارد که باید رعایت شود و ۴۰۰مورد در استاندارد آن مطرح است که با حضور استادان دانشگاه و نخبگان سعی کرده‌ایم که این میزان کاهش داده شود تا افراد در گام اول بتوانند آن را انجام بدهند. ما می‌دانیم که این استانداردها تعدادشان خیلی بیشتر از اینهاست اما چون تعداد پارامترها و گزینه‌ها در استانداردهای روز دنیا خیلی زیاد است قاعدتا نمی‌شود تمام این استانداردها را یکباره رعایت و اجرا کرد.

او با بیان اینکه براساس مشورتی که در انجمن‌های تخصصی در این مورد داشته‌اند، آنها درخصوص حدود ۲۰۰ گزینه به همفکری و جمع‌بندی رسیده‌اند که شهرداری تهران آن را به‌زودی در قالب یک لایحه به کمیسیون سلامت و محیط‌زیست ارائه می‌کند، گفت: ما آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم و در صحن شورا تصویب می‌کنیم. این لایحه شاید یکی از لوایح و طرح‌های بسیار مهم در حوزه صنعت ساختمان‌سازی‌ و شهرسازی باشد که در حوزه محیط‌زیست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

ساز و کار اجرای طرح

سیاست شهرداری در لایحه ساختمان سبز یک سیاست تشویقی است و اگر اعضای شورا موافق باشند با تخفیفاتی برای این ساختمان‌ها، آنها براساس ۳سطح دسته‌بندی می‌شوند که شامل ساختمان‌هایی که تا ۸۰ درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند، ساختمان‌هایی که بین ۶۰تا ۸۰درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند و ساختمان‌هایی که بین ۵۰تا ۶۰درصد این گزینه‌ها را رعایت می‌کنند، می‌شود. بنا به سطحی که ساختمان در آن قرار گرفته باشد، از تخفیف عوارض بهره‌مند می‌شود. با این شیوه و طبق کارشناسی‌ که صورت گرفته این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

تجربه مدیریت سبز در ساختمان‌های شهرداری

یکی از نهادهایی که به‌صورت پیشقدم موضوع ساختمان‌های سبز را دنبال کرده، ساختمان‌های شهرداری تهران است. حلیا سادات حسینی، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: نظارت بر پیاده‌سازی نظام مدیریت سبز در ۵۶۲ساختمان اداری شهرداری تهران، احداث نیروگاه کوچک‌مقیاس خورشیدی در ۳۲ساختمان با تولید سالانه ۷۴۱.۰۰۰کیلووات ساعت برق، انجام ممیزی تفصیلی انرژی در ۵۴۳ساختمان، اجرای ۲۷۶راهکار کاهنده مصرف انرژی، معاینه فنی ۳۲۳موتورخانه، تجهیز ۲۷۵ساختمان به سیستم کنترل هوشمند گرمایشی، تجهیز ۳۸ ساختمان به سیستم کنترل هوشمند سرمایشی و تجهیز ۳۴ساختمان به سیستم کنترل رادیویی پایانه‌های دمنده‌دار و ۴۸۰۰۰۰ نفرساعت آموزش مدیریت سبز، ازجمله دستاوردهای مدیریت شهری در این زمینه است.

ساختمان سبز یعنی چه؟
منابع انرژی و محیط‌زیست تا آن حد در دنیا ارزش دارند که هنگام ساخت یک بنا به اصولی تبدیل شوند که از زیربنا تا سقف آن را تعریف کنند و در چارچوب قانونی قرار دهند. در این زمینه کارآمدی بنا در کنار طراحی باصرفه‌جویی حداکثر در استفاده از انرژی آب و برق و دیگر منابع بسیار اهمیت دارد. همچنین حفاظت از سلامت و آرامش ساکنان در سایه کاهش ضایعات آلودگی و مخرب محیط‌زیست تعریف شده است.

اصول ساختمان سبز در دنیا

استفاده از مصالح پایدار دوستدار محیط‌زیست تصفیه آب مصرفی در مبدأ کاهش مصرف انرژی به حداقل‌رساندن پسماند گرمایش و سرمایش طبیعی محیط داخلی کد خبر 845176 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها محیط زیست سبز شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • رشد 48 درصدی راه آهن در جابه جایی مسافران حومه ای
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان
  • افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت
  • رشد جا به جایی مسافران شهری و حومه ای راه آهن