Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از اعضای  اتحادیه پوشاک تهران همراه با ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، و کارشناسان صنعت پوشاک و با هماهنگی مجتبی صیادی نماینده وزارت صمت در اتحادیه از دو کارگاه کرنیش و ایمن ماسک  بازدید کردند.

 ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران در حاشیه بازدید از این دو کارگاه که با تغییر خط تولید به تهیه و تولید ماسک و گان اقدام می‌کنند به خبرنگار ایلنا گفت: امروز آن چیزی که در درجه اول برای کشور ضرورت است و نیاز به مشارکت عمومی دارد حفظ اشتغال و توجه به تولید است و یکی از نیازهای اصلی کشور امروز تولید کالاهای پزشکی و بهداشتی است و اینکه گروهی از تولیدکنندگان پوشاک خط تولید خود را تغییر دادند و به سمت تولید اقلام بهداشتی حرکت کردند بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نیمه بهمن 98 فروش پوشاک در کشور کاهش پیدا کرد و به نوعی سود تولیدکنندگان پوشاک تا امروز به صفر رسیده است و تمامی 20 هزار عضو اتحادیه پوشاک و همچنین اتحادیه‌های استان‌های دیگر نیز امروز به دلیل کاهش شدید فروش، متضرر شده‌اند. تولیدکنندگان پوشاک علاوه بر اینکه سود روزانه خود را از دست دادند سرمایه آنها نیز دچار ضرر شد زیرا پوشاک و تولید لباس اگر امروز عرضه نشود یک ماه دیگر نمی‌توان آن را به یک‌پنجم قیمت فروخت و خریدار ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان هدفشان این بوده که اشتغال را حفظ کنند و کارگرانشان بیکار نشوند.

شیرازی گفت: صنف پوشاک به سه دسته تقسیم می‌شود؛ گروهی ذاتاً افراد مرفهی هستند و با اینکه امروز تعطیل هستند و فعالیتی ندارند مشکلی برای گذران روزانه ندارند و حتی اگر مسئله کرونا ادامه پیدا کند بازهم آنها می‌توانند به حیات خود ادامه بدهند این گروه فقط 20 درصد صنف را تشکیل می‌دهند. گروهی دیگر که حدود 40 درصد اعضای صنف را تشکیل می‌دهد به دلیل کرونا به اصطلاح از هستی ساقط نشدند اما دیگر درآمدی نیز ندارند زیرا تمام سرمایه‌های آنها تبدیل به پوشاک و پارچه شده و این سرمایه به زودی تبدیل به پول نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش دو ماه آخر سال و نزدیکی‌های عید در صنف پوشاک برابر با فروش هشت ماه سال  است، افزود: امسال از اسفند ماه تعطیلی بازار پوشاک آغاز شد و این مسئله تا امروز نیز ادامه دارد و فروشندگان پوشاک ضرر اقتصادی زیادی کردند. به همین دلیل ما از دولت می‌خواهیم که مثلا در بخش مالیات بر درآمد و عملکرد سال 98 ، این تولیدکنندگان از دادن مالیات معاف شوند و همچنین مالیات بر ارزش افزوده سه ماه پایانی سال 98 و سه ماه ابتدایی سال 99 دریافت نشود.

رئیس اتحادیه پوشاک ادامه داد: تعداد زیادی از اعضای اتحادیه پوشاک و تولید کنندگان  پوشاک  خط تولید خود را تغییر دادند و امروز به جای پوشاک، ماسک، اقلام بهداشتی و گان تولید می‌کنند که هدف اصلی‌شان بیکار نماندن کارگران و همچنین پرداخت حقوق آنها است. به همین دلیل از دولت تقاضا داریم که حداقل سه ماهه ابتدای سال 99 حق بیمه کارگران را پرداخت کند و از این کارگاه‌ها مبلغی را برای حق بیمه کسر نکند.

شیرازی افزود: حدود 40 درصد از اعضای صنف و تولیدکنندگان پوشاک به شدت متضرر شدند و حتی به زیر خط فقر آمدند و به دلیل آنکه دستگاه‌های آنها کم است توان تغییر خط تولید را نیز ندارند و بسیاری از فروشندگانی که مغازه‌های کوچک داشتند نیز از هستی ساقط شده‌اند به همین دلیل باید از این گروه حمایت ویژه‌تری بشود و حتی دولت باید به این بخش؛ هرچند کارفرما هستند حقوق بیمه بیکاری بدهد و بسیاری از آنها با ما در تماس هستند و اعلام می‌کنند که حتی هزینه زندگی نیز ندارند.

وی ادامه داد: ما تقاضاهای خود را به دولت اعلام کرده‌ایم البته ما می‌دانیم که وزارت صمت یا وزارتخانه‌های دیگر بودجه‌ای ندارند که به ما کمک کنند اما از وزارت صمت و سایر وزارتخانه‌ها می‌خواهیم که مثلا آیین‌نامه یا لایحه‌ای را تنظیم کنند و در هیات دولت مطرح شود که بتوان خدماتی همچون معافیت مالیاتی، معافیت حق بیمه کارگران و همچنین پرداخت وام را به تولیدکنندگان پوشاک ارائه کرد.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: رونق گرفتن صنف پوشاک در کشور به نفع دولت و اقتصاد است. در سال گذشته فقط 20 درصد تقاضای مردم از طریق پوشاک خارجی تامین می‌شد که آن هم به صورت قاچاق بود و همه تولیدکنندگان بیش از 80 درصد نیاز کشور را تامین می‌کردند و حیف است که این مسئله سیر نزولی پیدا کند.

شیرازی افزود: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده نباید اجازه بدهیم هیچ تولیدکننده‌ای بیکار و تعطیل بشود و اگر امروز کارگاهی تغییر کاربری داده و به تولیدکننده ماسک و گان تبدیل شده گام بزرگی در راه افزایش تولید است و هدفش کاهش نیافتن تولید و بیکار نشدن کارگران است.

 وی ادامه داد : بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک فقط با عشق و علاقه و با این هدف که کارگرانشان بیکار نشوند با تغییر چرخه تولید از پوشاک به سمت تولید ماسک، گان و سایر اقلام بهداشتی تغییر کردند و بسیاری از این کارگاه‌ها از جیب خودشان هزینه می‌کنند.

کلاهدوزان معاون حوزه وزارت و بازرش ویژه وزارت صمت نیز به ایلنا گفت :اگر تولید کنندگان دست به دست هم نمی دادند مکشلات حل نمی شد و وزارت صنعت و معدن نیز خانه امن برای تولید کنندگان است

وی ادامه داد: مسئله تولید ماسک  برای وزارت صمت بسیار مهم  است و تولیدکنندگان با عشق به وطن و ولایت خط تولید خود را عوض کردند و به تولید ماسک پرداختند و قطعا دولت برنامه‌های را برای پساتحریم برای اتحادیه پوشاک مد نظر دارد

حمید رحمتی عضو اتحادیه پوشاک نیز به ایلنا گفت :  گفت: بسیاری از کارگاه‌های پوشاک بدون هیچ کمک دولتی و به صورت خودجوش اقدام به تولید ماسک کردند و اعضای اتحادیه پوشاک این پتانسیل را دارندکه در همه شرایط سخت در کشور پای کار بایستند اما از امروز به کمک‌های دولتی بیشتر نیاز داریم. به خصوص در بخش صادرات باید کمک‌های بیشتری بشود.

حسن سیدیان مدیر شرکت کرنیش وابسته به مانتو آپادانا با اشاره به تغییر روش تولید گفت: ما حدود 40 سال است که مانتو زنانه را به صورت حرفه‌ای تولید می‌کنیم و از زمان شیوع کرونا به دلیل کاهش فروش برای نگهداری نیروی انسانی و بیکار نشدن آنها چرخه تولید را تغییر دادیم و به سمت تولید ماسک حرکت کردیم. هرچند سود زیادی ندارد اما می‌توانیم با فروش آن نیروی انسانی را نگه داریم. حدود 60 نفر کارگر داریم که خوشبختانه توانستیم با تغییر سیستم از بیکاری آنها جلوگیری کنیم.

 محمدی رئیس کارگاه تولیدی ایمن ماسک نیز گفت: ما تا پیش از این بازیهای فکری تولید می‌کردیم که به دلیل کرونا و کاهش فروش تغییر مسیر دادیم و به تولید ماسک و اقلام بهداشتی روی آوردیم و در دو کارگاه جداگانه حدود 100 نفر فعالیت می‌کنند و ما توانستیم با این تغییر آنها را حفظ کنیم تا بیکار نشوند و روزی 5000 ماسک تولید می‌شود.

قرار بود در این بازدید آقای درستی نماینده وزیر صمت در اتاق ایران و اقای  زندی رئیس مرکز اصناف قرار بود حضور پیدا کند که علیرغم هماهنگی‌ها به دلیل مشغله کاری  امکان پذیر نشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پوشاک ویروس کرونا اتحادیه پوشاک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ آقای بابک احمدی در نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صمت با اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی گفت: هدف این است که در این کمیته ها، چالش‌ها و مسائل صنایع مختلف احصاء و راهکار‌های رفع آن با حضور ذینفعان بررسی شود تا با ایجاد هم افزایی شاهد جهش تولید در این حوزه باشیم.    وی افزود: برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به راهبردی یکپارچه در این حوزه داریم و بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و محصولات دیگر تعیین کنیم.   نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد.   نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، توجیه نداشتن سرمایه گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی میان شرکت راه آهن، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان
  • جوجه‌ریزی فروردین به ۱۳۵ میلیون قطعه رسید
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی