Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@23:01:03 GMT

مایکروسافت کاربران را برای اهدای خون راهنمایی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۰۰۹

مایکروسافت کاربران را برای اهدای خون راهنمایی می‌کند

روبات‌های شرکت مایکروسافت کاربرانی را که قصد دارند خون خود را اهدا کنند برای یافتن مراکز انتقال خون راهنمایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به دلیل خارج نشدن مردم از خانه و خلوت شدن مراکز اهدای خون منابع ذخیره پلاسما و دیگر فراورده‌های خونی در کشورهای مختلف به شدت کاهش یافته از همین رو دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش هستند تا مردم را به اهدای خون تشویق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مایکروسافت با طراحی روبات‌هایی مخصوص سیستم‌های رایانه‌ای و به خصوص سیستم عامل ویندوز تمایل کاربران برای اهدا خون را شناسایی کرده و آن‌ها را به سمت مراکز انتقال خون در حوالی محل سکونتشان راهنمایی می‌کند.

عملکرد روبات‌های مایکروسافت به این صورت است که وقتی کاربر در مورد اهدا خون یا فراورده‌های خونی مانند پلاسما در اینترنت تحقیق می‌کند، سوال‌هایی از او پرسیده شده و اگر شرایط لازم برای اهدا خون را داشته باشد او را به انجام این کار انسان دوستانه تشویق می‌کنند.

بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان پلاسمای افرادی که به ویروس کووید-19 مبتلا شده و بهبود یافته‌اند می‌تواند به عنوان دارویی موثر برای بیماران کرونایی استفاده شود. این روش درمانی در چند کشور دنیا امتحان شده و روی بدن بسیاری از بیماران نیز نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

یکی از مدیران ارشد مایکروسافت گفت:  «شرکت‌های فناوری باید از هر روشی برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده کنند. با توجه به اینکه پلاسمای خون دارویی موثر برای شکست کرونا تشخیص داده شده و بسیاری از بیمارستان‌ها اقدام به پلاسما درمانی می‌کنند مایکروسافت کاربران را به سمت اهدا این ماده خونی سوق می‌دهد.» 

گروه طراحی روبات اهدای خون مایکروسافت امیدوارند روبات آن‌ها به زودی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز پخش شده و کاربران بیشتری را برای نجات همنوعان خود تشویق کنند.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: اهدا خون مرکز انتقال خون روبات هوشمند اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در بازی حساس هفته بیست و چهارم به مصاف تراکتور رفت. این بازی برای کسب سهمیه تراکتور و بقای نساجی اهمیت زیادی داشت که در نهایت نساجی در خانه خود حریف پرستاره را شکست داد.

ساکت الهامی در این مسابقه تا سوت پایان بازی آرام و قرار نداشت و خوب می‌دانست که حتی تساوی هم چندان درد نساجی را دوا نمی‌کند.

در نهایت شاگردان ساکت الهامی با تک گل منصور باقری از روی نقطه پنالتی پیروز شدند تا سرمربی این تیم به شدت مورد تشویق قرار بگیرد.

الهامی با فریاد و مشت‌های گره کرده خوشحالی کرد و نمی‌توانست میان تشویق‌های زیاد هواداران احساساتش را بروز ندهد.

????عکس: معین نادری

دیگر خبرها

  • مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!
  • مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت (عکس)
  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ / روبات‌ها کاربردی می‌شوند
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی